Terug
Gepubliceerd op 25/05/2021

2021_CBS_03963 - Omgevingsvergunning - OMV_2021034187. Kommekensstraat 18. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 21/05/2021 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_03963 - Omgevingsvergunning - OMV_2021034187. Kommekensstraat 18. District Antwerpen - Goedkeuring 2021_CBS_03963 - Omgevingsvergunning - OMV_2021034187. Kommekensstraat 18. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2021034187

Gegevens van de aanvrager:

de heer Robby Aerts met als adres Kommekensstraat 18 te 2000 Antwerpen

Ligging van het project:

Kommekensstraat 18 te 2000 Antwerpen

Kadastrale gegevens:

afdeling 1 sectie A nrs. 0, 547A en 548A

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

wijzigen van het buitenschrijnwerk & het isoleren en renoveren van de gevels.

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

er werd geen relevante voorgeschiedenis teruggevonden.

Vergunde/vergund geachte toestand

-          eengezinswoning met één slaapkamer.

-          bouwvolume:

  • besloten bebouwing met twee bouwlagen onder een zadeldak met een centrale dakkapel; 
  • hoofdvolume met een bouwdiepte van 4,2m tot 4,92m, een kroonlijsthoogte 7,18m en een nokhoogte van 9,55m;
  • achterbouw bestaande uit twee bouwlagen onder een plat dak (kroonlijsthoogte 6m) tegen de rechterperceelsgrens;

-          gevelafwerking:

  • voorgevel afgewerkt met blauwgrijs geschilderde cementering en voorzien van houtkleurig gebeitst houten buitenschijnwerk, voordeur in geschilderd hout, dorpels uit wit geschilderde arduin, donkergrijs gecementeerde gevelplint, wit geschilderde balken boven de ramen op de tweede verdieping en een wit geschilderde houten kroonlijst;
  • blauwgrijs geschilderde gevelankers en smeedijzeren traliewerk voor de gelijkvloerse ramen;
  • twee voordeuren in het gevelvlak;
  • regenwaterafvoer in grijs pvc.

-          inrichting:

  • koer met toegang naar onderliggende kelder.

Huidige toestand

-          in overeenstemming met de vergunde/ vergund geachte toestand met uitzondering van:

  • dakterras op de achterbouw

Gewenste toestand

-          functie en bouwvolume in overeenstemming met de vergunde/ vergund geachte toestand met uitzondering van:

  • dakterras op de achterbouw;

-          gevelafwerking:

  • voorgevel afgewerkt met wit geschilderde bepleistering en voorzien van zwart geschilderd houten buitenschijnwerk met historische profilering, dorpels uit arduin, donkergrijs gecementeerde gevelplint, arduinen balken boven de ramen op de tweede verdieping en een wit geschilderde houten kroonlijst;
  • zwart geschilderde gevelankers;
  • één voordeur in het gevelvlak;
  • regenwaterafvoer in antrazink en zwart staal.

Inhoud van de aanvraag

-          wijzigen van de voorgevel;

-          inrichten van een dakterras.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Onafhankelijke Diensten/ dienst Strategische Coördinatie/ Loketwerking/ Stadsloketten/ Huisnummeringsteam

1 april 2021

12 april 2021

stadsontwikkeling/ onroerend erfgoed/ monumentenzorg

1 april 2021

3 mei 2021

stadsontwikkeling/ vergunningen/ stedenbouwkundige vergunningen/ geacht vergund

1 april 2021

7 april 2021

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP Binnenstad, goedgekeurd op 26 april 2012. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: artikel  1:   zone voor wonen - (wo1).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Gemeentelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'.)

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van het ruimtelijk uitvoeringsplan op volgend punt:

-          Art. 2.1.9. Dakvormen en dakkapellen:
Dakkappellen mogen de kroonlijst niet onderbreken.
De  kroonlijst wordt aan de dakkapel als toegang naar het terras onderbroken.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.

Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

-          Vlaamse codex Wonen 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex Wonen van 2021)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)

-          BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De BGO Wonen is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De bestemming van eengezinswoning blijft behouden waardoor de functionele inpasbaarheid gegarandeerd blijft.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De dienst geacht vergund die in deze aanvraag om advies werd gevraagd bevestigd dat de dakkapellen achteraan als geacht vergund kunnen worden beschouwd, maar geeft een ongunstig advies voor het dakterras op de aanbouw. Dit dakterras dient bijgevolg als een wijziging te worden beoordeeld.

Conform art.1.1.11.2. van het RUP worden terrassen beschouwd als een extra bouwvolume en zijn zij slechts toegestaan indien zij verwerkt worden in het maximaal toegelaten bouwvolume. Doordat het hoofdgebouw van het pand zeer ondiep is, bevindt ook de volledige achterbouw zich binnen de hier kenmerkende bouwdiepte van de hoofdbebouwing in de rand. Bovendien is de achterbouw lager dan de hier kenmerkende bouwhoogte. Het terras bevindt zich, conform het RUP, bijgevolg binnen het toegelaten bouwvolume.

De toegang tot het dakterras gebeurt via een dakkapel. Strijdig met het RUP werd de kroonlijst hierdoor onderbroken. Aangezien dit zeer beperkt is en niet zichtbaar is vanop het openbaar domein kan deze ingreep gunstig geadviseerd worden.

 

Cultuurhistorische en Visueel-vormelijke aspecten

Aan de stedelijke dienst monumentenzorg werd advies gevraagd omdat de aanvraag gelegen is in CHE-gebied en het pand is opgenomen in de inventaris van het bouwkundig erfgoed. Opname in de vastgestelde inventaris van het bouwkundig erfgoed betekent voor elk van de erfgoedobjecten dat zij een vorm van vrijwaring voor de toekomst genieten.. De wijziging van de bestaande toestand van elk gebouw en/of constructie in dergelijk gebied dient immers onderworpen te worden aan de wenselijkheid van behoud. Het behoud van de elementen met historische, stedenbouwkundige, architecturale, bouwhistorische en/of esthetische waarde primeert boven de andere voorschriften. Dit geldt zowel voor het exterieur, als het interieur.

Monumentenzorg adviseert het volgende:

 

“De aanvraag heeft betrekking op een traditioneel breedhuis van vijf traveeën en twee bouwlagen onder een zadeldak (nok parallel aan de straat, pannen), uit de eerste helft van de 17de eeuw, aangepast in de eerste helft van de 19de eeuw.

Gecementeerde en beschilderde lijstgevel met plint mogelijk in traditionele bak- en zandsteenbouw, verankerd door smeedijzeren muurankers. Registers van rechthoekige deur- en vensteropeningen met hardstenen lekdrempel, mogelijk aangepaste kruiskozijnen. De middentravee is verhoogd in een dakvenster met zadeldak, waarin een rechthoekige opening. Gelijkaardig dakvenster geflankeerd door twee kleinere boven de achtergevel.

Het complex in kwestie heeft een beeldbepalende stadslandschappelijke waarde in de Kommekensstraat.

 

Men wenst de voorgevel te renoveren:

-          de bestaande cementering zou overschilderd worden in een witte kleur. Uit telefonisch contact blijkt dat het gevelparement mogelijk in te slechte staat is waardoor de gevel moet herbepleisterd worden;

-          het smeedwerk voor de vensters en de gevelankers worden zwart geschilderd;

-          het bestaande houten schrijnwerk wordt vervangen door zwart geschilderd houten schrijnwerk volgens aangeleverd typedetail;

-          de voordeur van nummer 16 wordt omgevormd tot venster;

-          de andere houten voordeur wordt vervangen;

-          de kroonlijst wordt gerestaureerd en het houtwerk rond de dakkapel vervangen;

-          de gecementeerde plint wordt hersteld of vervangen door blauwe hardsteen;

-          de blauwe hardstenen vensterbanken worden van hun verfrestanten ontdaan;

-          de achtergevel wordt eveneens gerenoveerd. Deze wordt geïsoleerd en wit geschilderd. Het dak wordt gerenoveerd. De houten omkadering van de dakkapellen wordt vernieuwd.

 

De geplande werken aan de voorgevel werden deels voorbesproken met de stedelijke dienst monumentenzorg (vervangen van het schrijnwerk, deur vervangen door een venster, wit schilderen van het gevelparement en zwart schilderen van het smeedwerk). 

 

Gezien de stadslandschappelijke waarde van het pand in de Kommekenstraat wordt er ingezet op het behoud van volume, schaal en korrel. Anderzijds is bijzondere aandacht voor de gevel. 

 

Gezien de architecturale, esthetische waarde en historische waarde van het pand en aangezien er nog wat dingen in het midden gelaten worden in de vergunningsaanvraag, worden voorwaarden opgelegd mbt de restauratie van de voorgevel:

-          indien de bestaande cementering moet verwijderd worden wegens een te slechte bouwfysische toestand moet er geopteerd worden voor een gladde minerale kalkpleister en niet voor een crepi;

-          de plint kan gepleisterd worden en in een donkere kleur geschilderd. Indien men alsnog voor een blauwe hardstenen plint wil opteren, zal er bijkomend onderzoek moeten gebeuren. Op het moment van de 19de-eeuwse transformatie van de 17de-eeuwse oorspronkelijke bak- en zandstenen gevel naar gepleisterde lijstgevel opteerde men om de plint in pleister te voorzien ipv blauwe hardsteen. Dit kan verschillende redenen hebben. Soms bleef het oorspronkelijk 17de-eeuwse parement in zandsteen nog bewaard en werd hier overheen gepleisterd. Het spreekt voor zich dat het onderliggend parement niet beschadigd wordt door het aanbrengen van een blauwe hardstenen plint, soms werd er bij een eenvoudig pand geopteerd voor een gepleisterde plint ipv een blauwe hardsteen. Hierover bestaat momenteel geen duidelijkheid. Het aanbrengen van een nieuwe blauwe hardstenen plint aan een historisch pand vraagt ook naar afwerking van de blauwe hardsteen wat meer onderzoek vereist(boucharderen, frijnslag);

-          de lateien boven de ramen op de eerste verdieping lijken recent en dienen mee overbepleisterd te worden;

-          de houten voordeur moet bewaard blijven;

-          de kroonlijst dient zijn oorspronkelijk uitzicht te behouden en mee in een witte kleur geschilderd;  

-          het schrijnwerk dient naar oorspronkelijk model te worden vervangen. Detailtekeningen aan te leveren aan onze dienst of te voorzien zoals het aangeleverde typedetail;

-          de voorgevel dient in een witte kleur te worden geschilderd, de blauwe hardstenen onderdelen uitgezonderd.

 

Dit advies wordt gevolgd. De voorwaarden worden toegevoegd aan de vergunning.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Er wordt opgemerkt dat de opgaande scheidsmuren, strijdig met het burgerlijk wetboek, geen 190 cm hoog zijn. In beginsel mag de vergunningverlenende overheid geen rekening houden met burgerrechtelijke aspecten bij het beoordelen van aanvragen tot stedenbouwkundige vergunning. Anderzijds doet een stedenbouwkundige vergunning deze rechten niet teniet en ontslaat de titularis van de vergunning niet om het nodige bouwrecht te bekomen. Indien zou blijken dat de aanvraag strijdig is met een contractuele verbintenis, dan blijft de vergunning onwerkzaam.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat elke bouwaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

De parkeerparagraaf is niet van toepassing aangezien de aanvraag betrekking heeft op de verbouwing van een eengezinswoning waarbij de functie en het aantal woongelegenheden ten opzichte van het bestaande ongewijzigd blijven.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1.      na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021;

2.      het schrijnwerk naar oorspronkelijk model (materiaal en profilering) wordt vervangen. Detailtekeningen aan te leveren aan de dienst monumentenzorg of te voorzien zoals het aangeleverde typedetail;

3.      de voorgevel dient in een witte kleur te worden geschilderd, de blauwe hardstenen onderdelen en de plint uitgezonderd;

4.      de smeedijzeren gevelonderdelen waaronder het smeedwerk voor de ramen en de gevelankers dienen in een zwarte kleur geschilderd te worden;

5.      de lateien boven de vensters op de eerste verdieping van de voorgevel mee te pleisteren;

6.      de plint bepleisterd te houden en in een donkere kleur te schilderen. Als alternatief kan een blauwe hardstenen plint voorzien worden indien uit onderzoek blijkt dat deze het onderliggende parement niet beschadigd en de afwerking van de plint naar historisch model gebeurt;

7.      de houten voordeur te bewaren. Indien deze in te slechte staat is, dient deze vervangen te worden naar oorspronkelijk model en het ontwerp ervan voor advies voorgelegd te worden aan de stedelijke dienst Monumentenzorg;

8.      de kroonlijst naar oorspronkelijk model te herstellen en in eenzelfde kleur te schilderen als het gevelparement;

9.      indien de bestaande cementering moet verwijderd worden wegens een te slechte bouwfysische toestand moet er geopteerd worden voor een gladde minerale kalkpleister en niet voor een crepi.

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

3 maart 2021

Volledig en ontvankelijk

1 april 2021

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

31 mei 2021

Verslag GOA

7 mei 2021

naam GOA

Katrijn Apostel

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1.      na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021;

2.      het schrijnwerk naar oorspronkelijk model (materiaal en profilering) wordt vervangen. Detailtekeningen aan te leveren aan de dienst monumentenzorg of te voorzien zoals het aangeleverde typedetail;

3.      de voorgevel dient in een witte kleur te worden geschilderd, de blauwe hardstenen onderdelen en de plint uitgezonderd;

4.      de smeedijzeren gevelonderdelen waaronder het smeedwerk voor de ramen en de gevelankers dienen in een zwarte kleur geschilderd te worden;

5.      de lateien boven de vensters op de eerste verdieping van de voorgevel mee te pleisteren;

6.      de plint bepleisterd te houden en in een donkere kleur te schilderen. Als alternatief kan een blauwe hardstenen plint voorzien worden indien uit onderzoek blijkt dat deze het onderliggende parement niet beschadigd en de afwerking van de plint naar historisch model gebeurt;

7.      de houten voordeur te bewaren. Indien deze in te slechte staat is, dient deze vervangen te worden naar oorspronkelijk model en het ontwerp ervan voor advies voorgelegd te worden aan de stedelijke dienst Monumentenzorg;

8.      de kroonlijst naar oorspronkelijk model te herstellen en in eenzelfde kleur te schilderen als het gevelparement;

9.      indien de bestaande cementering moet verwijderd worden wegens een te slechte bouwfysische toestand moet er geopteerd worden voor een gladde minerale kalkpleister en niet voor een crepi.

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.