Terug
Gepubliceerd op 31/05/2021

2021_CBS_04174 - Omgevingsvergunning - OMV_2021006197. Ekersedijk ZN . District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 28/05/2021 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Jinnih Beels, schepen; Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_04174 - Omgevingsvergunning - OMV_2021006197. Ekersedijk ZN . District Antwerpen - Goedkeuring 2021_CBS_04174 - Omgevingsvergunning - OMV_2021006197. Ekersedijk ZN . District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2021006197

Gegevens van de aanvrager:

Antwerpen met als contactadres Paradeplein 25 te 2018 Antwerpen

Ligging van het project:

Ekersedijk ZN te 2030 Antwerpen

Kadastrale gegevens:

afdeling 15 sectie A nr. 16B

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

oprichten van een tijdelijke sanitaire unit voor de duikers en triatleten van de Ekerse putten

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          28/08/2020: aktename van een milieumelding (20202742) voor de exploitatie van een open zwemgelegenheid.

Vergunde toestand

-          niet van toepassing.

Huidige toestand

-          parking in het Muisbroekbos naast de duikvijver ‘Ekerse put’.

Gewenste toestand

-          achthoekig paviljoen van 1 bouwlaag onder plat dak;

-          sanitaire unit in functie van de duikers en triatleten;

-          gevels in roodgebeitste, houten beplanking met identiek buitenschrijnwerk.

Inhoud van de aanvraag

-          plaatsen van een tijdelijk sanitair paviljoen aan het uiteinde van de parkeerzone.

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Havenbedrijf Antwerpen

24 februari 2021

8 april 2021

Geen advies

Natuurpunt Antwerpen Noord (Haven)

13 april 2021

5 mei 2021

Voorwaardelijk gunstig

Provincie Antwerpen

24 februari 2021

30 maart 2021

Voorwaardelijk gunstig

Vlaams gewest, Agentschap Natuur en Bos

24 februari 2021

10 maart 2021

Geen bezwaar

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

autonoom gemeentebedrijf vastgoed en stadsprojecten Antwerpen

24 februari 2021

25 februari 2021

Onafhankelijke Diensten/ dienst Strategische Coördinatie/ Loketwerking/ Stadsloketten/ Huisnummeringsteam

24 februari 2021

24 februari 2021

stadsbeheer/ groen en begraafplaatsen

24 februari 2021

26 februari 2021

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening zeehavengebied Antwerpen, goedgekeurd op 30 april 2013. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zones: gebied voor gemeenschaps- en openbare nutsvoorzieningen en gebied voor spoorinfrastructuur.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen).Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een parkgebied.De parkgebieden moeten in hun staat bewaard worden of zijn bestemd om zodanig ingericht te worden, dat ze, in de al dan niet verstedelijkte gebieden, hun sociale functie kunnen vervullen.(Artikel 14 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

 

Het goed is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen).Het goed ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een natuurgebied.De natuurgebieden omvatten de bossen, wouden, venen, heiden, moerassen, duinen, rotsen, aanslibbingen, stranden en andere dergelijke gebieden. In deze gebieden mogen jagers- en vissershutten worden gebouwd voor zover deze niet kunnen gebruikt worden als woonverblijf, al ware het maar tijdelijk.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is gelegen in gebied voor gemeenschaps- en openbaar nutsvoorzieningen volgens het Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan Zeehavengebied. De beoogde doelstelling van deze zone is de inrichting van een pompgemaal, wachtboezem en aanhorigheden in functie van het logistiek park Schijns.

 

Tot op heden werd er geen vergunning verleend voor het logistiek park Schijns.

 

De aanvraag is in strijd met de voorschriften het GRUP Zeehavengebied.

 

Conform artikel 4.4.7 § 2 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening mag in een vergunning voor handelingen van algemeen belang die een ruimtelijk beperkte impact hebben, worden afgeweken van stedenbouwkundige voorschriften en verkavelingsvoorschriften. Handelingen van algemeen belang kunnen een ruimtelijk beperkte impact hebben vanwege hun aard of omvang, of omdat ze slechts een wijziging of uitbreiding van bestaande of geplande infrastructuren of voorzieningen tot gevolg hebben.

 

De beoogde constructie kan als handeling van algemeen belang met een ruimtelijk beperkte impact beschouwd worden indien ze voldoet aan de voorwaarden uit artikel 3, §2, 16° van het Besluit van de Vlaamse Regering tot aanwijzing van de handelingen in de zin van artikel 4.1.1, 5°, artikel 4.4.7, § 2, en artikel 4.7.1, § 2, tweede lid, van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening:

  1. de sportactiviteit wordt op regelmatige basis georganiseerd door een erkende sportclub;
  2. naar gelang het geval worden de volgende maximale oppervlakte en bouwvolume in acht genomen :

a)     als er nog geen vergunde of hoofdzakelijk vergunde gebouwen aanwezig zijn, blijft de grondoppervlakte van het nieuwe gedeelte beperkt tot maximaal 100 vierkante meter en het bouwvolume tot maximaal 300 kubieke meter;

b)     als er reeds vergunde of hoofdzakelijk vergunde gebouwen aanwezig zijn, worden de oppervlakte en het bouwvolume maximaal met 20 % vermeerderd ten opzichte van de op 1 april 2018 bestaande, vergunde of hoofdzakelijk vergunde oppervlakte en bouwvolume;

c)      als de op deze wijze berekende oppervlakte kleiner is dan 100 vierkante meter, kan een totale bijkomende oppervlakte tot 100 vierkante meter vergund worden;

d)     als het op deze wijze berekende bouwvolume kleiner is dan 300 kubieke meter, kan een totaal bijkomend bouwvolume tot 300 kubieke meter vergund worden.”

 

De Ekerse putten vormen onderdeel van de recreatieve structuur van de stad Antwerpen. Er is een milieuvergunning op deze waterplas voor “Antwerpse Verstandhouding voor Onderwateronderzoek en –sport vzw”.

 

Gezien de Ekerse putten een recreatieve functie vervullen, gezien er nog geen vergunde constructies aanwezig zijn en gezien de oppervlakte beperkt blijft tot 100m² en het volume tot 300m³, kan de tijdelijke unit beschouwd worden als een handeling van algemeen belang met beperkt ruimtelijke impact en kan met behulp van artikel 4.4.7. §2 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening een afwijking worden toegestaan op de voorschriften van het GRUP Zeehavengebied.

 

Gezien de concessie voor het gebruik van de Ekerse putten door de Antwerpse Verstandhouding voor Onderwateronderzoek en –sport vzw loopt tot 2028, kan slechts een tijdelijke unit toegestaan worden.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend punt:

  • Artikel 38 Groendaken: het plat dak van het paviljoen wordt niet als een groendak aangelegd.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn. 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt. 

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021. 

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)

-          BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De BGO Wonen is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag betreft een demonteerbare, tijdelijke sanitaire unit voor duikers en triatleten die sporten in de Ekerse putten. In de huidige situatie zijn er mobiele sanitaire units opgesteld op de parking aan de Ekersedijk. Het verpozen na het sporten gebeurt in open lucht tussen de auto’s. De sanitaire unit brengt enig comfort voor de watersporters. De aanvraag is functioneel inpasbaar in de recreatieve omgeving van de Ekerse putten.

 

De plaatsing van de sanitaire unit is beperkt in tijd. De AVOS vzw (Antwerpse Verstandhouding voor Onderwateronderzoek en –sport) heeft een concessie op het gebruik van de Ekerse putten en een milieuvergunning tot eind 2027. De sanitaire unit wordt voor dezelfde periode aangevraagd. In de voorwaarden bij de vergunning moet de tijdelijke duur van de vergunning worden opgelegd.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De schaal en het ruimtegebruik van de aanvraag zijn verenigbaar met de goede ruimtelijke ordening. De unit heeft een beperkte oppervlakte en volume en is opgebouwd uit een structuur die zonder breekwerken kan gedemonteerd worden. Het volume bevindt zich 40 centimeter boven het maaiveld en rust op een betonnen sokkel.  Het volume brengt bijgevolg weinig schade toe aan de natuurlijke omgeving. De unit wordt bovendien geplaatst op een plek die in de bestaande toestand verhard is met kasseien en die deel uit maakt van de parking langs de Ekersedijk.

 

Visueel-vormelijke elementen

De aanvraag is visueel inpasbaar in de omgeving. De unit heeft een achthoekige vorm en wordt opgebouwd uit een eenvoudige houtskelet, afgewerkt met rood gebeitste houten planken in Zweedse dekking. De achthoekige vorm is deels gesloten en deel open. In het gesloten deel is het sanitair ondergebracht. Het open deel plooit zich rond een centrale ronde spoelbak waar

scuba’s en wetsuits afgespoeld kunnen worden. Bij regenweer kan er onder de luifel worden gescholen. 

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Gezien de sanitaire unit een tijdelijke constructie betreft, is een demonteerbare structuur het uitgangspunt van de constructie. Als dakbedekking wordt gekozen voor epdm die zonder verlijming wordt geplaatst. Een ballastlaag uit kiezel houdt de dakbedekking verder ter plaatse. Bij demontage kan de dakbedekking zonder veel problemen van de ondergrond losgemaakt worden en herbruikt of vermalen worden tot grondstof voor een nieuwe huid uit epdm. Het tijdelijk karakter van de unit en de materiaalkeuze leiden er toe dat er geen groendak wordt geplaatst op de unit. Dit is in strijd met artikel 38 van de bouwcode. Omwille van bovenstaande motivering kan echter een afwijking worden toegestaan. Bovendien wordt het regenwater dat op de beperkte dakoppervlakte (circa 37m²) valt gerecupereerd voor de toiletten. Dit vormt een bijkomend argument om de afwijkingen te motiveren.

 

De aanvraag werd ter advies voorgelegd aan:

-          de stedelijke groendienst.
Zij geven voorwaardelijk gunstig advies:

“De tijdelijke constructie, inclusief de drie regenwater/septische putten, liggen op de huidige parkeerzone en verstoren dus geen groen. Op het ontwerpplan nieuwe toestand wordt de legende van het plantvak met gras doorgetrokken over de huidige parkeervakken achter het paviljoen. Het lijkt er op dat het plantvak daar over heel de breedte van de huidige parkeerzone wordt doorgetrokken. Hierover wordt verder niets vermeld in de verklarende nota, de vraag is dus of dit een lay-out fout is, of dat hier effectief een deel van de parkeerplaatsen omgevormd worden tot groenvak. De groendienst heeft hiertegen geen bezwaar, zolang de werken voor het uitbreken van de verharding zorgvuldig gebeuren en geen schade toebrengen aan de wortels van de bestaande boom op het uiteinde van dit plantvak. Verder moet het bestaande groen (plantvakken + bomen) tijdens de werf afdoende beschermd worden tegen schade. De werfzone moet buiten de groenvakken blijven. Hiervoor moet vast hekwerk van minimaal 2m hoogte geplaatst worden buiten de kroonprojectie van de bestaande bomen. Op het gras of onder de bomen mag niet met machines gewerkt / gereden worden en geen materiaal gestapeld worden.”

Het advies wordt bijtreden en moet als voorwaarden aan de vergunning worden gekoppeld;

-          de dienst Integraal Waterbeleid van de provincie Antwerpen.
Zij geven voorwaardelijk gunstig advies:

“Het hemelwater wordt opgevangen in een hemelwaterput, en hergebruikt als spoelwater voor het sanitair en voor het afspoelen van de duikspullen. Wanneer de lozing van de overloop van de IBA voldoet aan de voorwaarden opgenomen in deel 4 van Vlarem II, met betrekking tot lozing van afvalwater in een oppervlaktewater, worden er vanuit oogpunt water geen significante negatieve effecten op het watersysteem verwacht.”

Het advies wordt bijtreden en moet als voorwaarden aan de vergunning worden gekoppeld.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat elke bouwaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De unit wordt geplaatst op de bestaande parking langs de Ekersedijk die fungeert in functie van recreatieve activiteiten in en rond de Ekerse putten. De unit zal enkele parkeerplaatsen innemen. Het aantal in te nemen parkeerplaats is onduidelijk aangezien er geen parkeervakken zijn aangeduid. In de huidige situatie staan er ook tijdelijke mobiele sanitaire units op de parking. Bovendien beoogt de tijdelijk unit verpozingruimte voor de duikers en triatleten na hun activiteiten, daar waar zij in de bestaande situatie gebruik maken van de parking. De parkeerruimte zal na het oprichten van de tijdelijke unit optimaler kunnen ingezet worden voor het effectief parkeren van wagens aangezien het verpozen in de tijdelijke unit kan plaatsvinden. Wel wordt opgemerkt dat de parking van de Ekerse putten op drukke dagen een hoge bezettingsgraad kent. Daarom wordt geadviseerd om het aantal te supprimeren parkeervakken te beperken, zoals in rood aangeduid op het plan BA_MUISBROEK_I_N_ROOD. De parkeerparagraaf is niet van toepassing gezien de aanvraag het plaatsen van tijdelijke unit omvat.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1.      tijdens de constructiefase van het sanitaire unit moeten de plantvakken met bestaand groen en bomen buiten de kroonprojectie afgeschermd worden met vaste hekwerken van minimaal 2m hoogte, zodat in de groenzones geen materiaal gestapeld kan worden, of met machines gewerkt/gereden kan worden;

2.      het opbreken van de parkeervakken voor het vergroten van het groenvak achter de tijdelijke sanitaire unit moet op een boomvriendelijke manier gebeuren zodat de wortels van de bestaande boom niet beschadigd worden;

3.      het supprimeren van het aantal parkeervakken te beperken zoals aangeduid op BA_MUISBROEK_I_N_ROOD.pdf;

4.   de lozing van de overloop van de IBA moet voldoen aan de voorwaarden opgenomen in deel 4 van Vlarem II, met betrekking tot lozing van afvalwater in een oppervlaktewater.

Geldigheidsduur

5.    de handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet langer dan tot 31/12/2027 in stand blijven. Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de vergunning moet de begunstigde het terrein herstellen in de staat waarin het zich bevond vóór de tenuitvoerlegging van de vergunning van bepaalde duur.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

27 januari 2021

Volledig en ontvankelijk

24 februari 2021

Start openbaar onderzoek

9 maart 2021

Einde openbaar onderzoek

7 april 2021

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

9 juni 2021

Verslag GOA

20 mei 2021

naam GOA

Katrijn Apostel

 

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 1 openbaar onderzoek.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Startdatum

Einddatum

Schriftelijke bezwaar-schriften

Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften

Petitie-lijsten

Digitale bezwaar-schriften

9 maart 2021

7 april 2021

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1.      tijdens de constructiefase van het sanitaire unit moeten de plantvakken met bestaand groen en bomen buiten de kroonprojectie afgeschermd worden met vaste hekwerken van minimaal 2m hoogte, zodat in de groenzones geen materiaal gestapeld kan worden, of met machines gewerkt/gereden kan worden;

2.      het opbreken van de parkeervakken voor het vergroten van het groenvak achter de tijdelijke sanitaire unit moet op een boomvriendelijke manier gebeuren zodat de wortels van de bestaande boom niet beschadigd worden;

3.      het supprimeren van het aantal parkeervakken te beperken zoals aangeduid op BA_MUISBROEK_I_N_ROOD.pdf;

4.   de lozing van de overloop van de IBA moet voldoen aan de voorwaarden opgenomen in deel 4 van Vlarem II, met betrekking tot lozing van afvalwater in een oppervlaktewater.

Geldigheidsduur

5.   de handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet langer dan tot 31/12/2027 in stand blijven. Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de vergunning moet de begunstigde het terrein herstellen in de staat waarin het zich bevond vóór de tenuitvoerlegging van de vergunning van bepaalde duur.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.