Terug
Gepubliceerd op 31/05/2021

2021_CBS_04149 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC_2018_00240 en de open overeenkomst FORCMS-ZIT-106 voor de aankoop van meubilair. Vastlegging krediet 2021 - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 28/05/2021 - 09:00 Hofstraat
Ingetrokken
Dit besluit werd ingetrokken

Deze beslissing werd ingetrokken met het collegebesluit van 2 juli 2021 (jaarnummer 5312) voor wat betreft de foutief opgemaakte bestelbon 4006057322.

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Jinnih Beels, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_04149 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC_2018_00240 en de open overeenkomst FORCMS-ZIT-106 voor de aankoop van meubilair. Vastlegging krediet 2021 - Goedkeuring 2021_CBS_04149 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC_2018_00240 en de open overeenkomst FORCMS-ZIT-106 voor de aankoop van meubilair. Vastlegging krediet 2021 - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 54 van het Koninklijk Besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie is alleen het college van burgemeester en schepenen bevoegd om tot vastleggingen over te gaan (Belgisch Staatsblad van 26 september 2001).

Argumentatie

De refter in het administratief centrum politie bevat momenteel slechts enkele tafels en stoelen waardoor deze niet echt dienst kan doen als een eetgelegenheid. Omdat de medewerkers Noodhulp niet altijd in de mogelijkheid zijn hun pauzes op de Noorderlaan te nemen, wenst Politiezone Antwerpen de refter in het administratief centrum politie zodanig in te richten dat er voldoende mogelijkheden zijn om daar te lunchen. Zo zal er onder andere een koffiehoek worden voorzien. Deze ruimte zal buiten de lunchpauzes eveneens worden gebruikt als vergaderruimte of projectruimte.

Politiezone Antwerpen wenst daarom over te gaan tot de aankoop van volgend kantoor meubilair via het raamcontract GAC_2018_00240 en het raamcontract van de federale politie met referentie FORCMS-ZIT-106;

  • rechthoekige vergadertafel  (12 stuks);
  • ronde vergadertafel (twee stuks);
  • vierkante tafel (één stuk);
  • rechthoekige statafel (één stuk);
  • refterstoelen (70 stuks)
  • barkruk (vier stuks)
  • lounge bank (drie stuks)
  • zitbank in hoekvorm (één stuk)

Het meubilair zal bij verhuis naar het Mastergebouw gerecupereerd worden voor de regio-en wijkkantoren.

Juridische grond

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, en latere wijzigingen. Artikel 47, §2 stelt dat een aanbestedende overheid die een beroep doet op een aankoopcentrale is vrijgesteld

van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Aanleiding en context

Het college heeft op 23 augustus 2019 (jaarnummer 6856) het leveren van divers kantoormeubilair (inclusief wisselstukken), op basis van bestek GAC/2018/00240, als volgt gegund:
  • firma Creasfeer, Kasteelstraat 11-A, 9140 Temse, ondernemingsnummer 0826.747.430 (perceel 1);
  • firma Ahrend nv, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem, ondernemingsnummer 0477.720.743 (perceel 2).

De gemeenteraad heeft op 25 maart 2019 (jaarnummer 254) goedgekeurd dat Politiezone Antwerpen gebruik kan maken van het raamcontract van de federale overheid met referentie FORCMS-ZIT-106, perceel 9, gegund aan de firma Drisag nv, Diamantstraat 4, 2200 Herentals, ondernemingsnummer 0407.866.588.

Algemene financiële opmerkingen

De totale uitgave bedraagt 18.461,80 EUR (inclusief 21% btw) en kan verrekend worden op de buitengewone politiebegroting. Voor het dienstjaar 2021 is op budgetpositie 33000_74151 voldoende krediet beschikbaar, na goedkeuring van de begrotingswijziging 2021-1 door de gemeenteraad en hogere overheid.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat via het gegunde raamcontract GAC_2018_00240 en de open overeenkomst van de federale overheid met referentie FORCMS-ZIT-106 voor de aankoop van meubilair volgende bedragen worden vastgelegd:
  • 4.789,66 EUR (inclusief 21%) op naam van de firma Ahrend nv, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem, ondernemingsnummer 0477.720.743;
  • 9.128,59 EUR (inclusief 21%) op naam van de firma Creasfeer, Kasteelstraat 11-A, 9140 Temse, ondernemingsnummer 0826.747.430;
  • 4.543,55 EUR (inclusief 21%) op naam van de firma Drisag nv, Diamantstraat 4, 2200 Herentals, ondernemingsnummer 0407.866.588.
     

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:


OmschrijvingBedragBoekingsadresBestelbon
Vastlegging krediet 2021 voor de aankoop van kantoormeubilair via het raamcontract GAC_2018_00240, perceel 2:
  • rechthoekige vergadertafel  (12 stuks);
  • ronde vergadertafel (twee stuks)
  • vierkante tafel (één stuk)
  • rechthoekige statafel (één stuk)
Ahrend nv, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem, ondernemingsnummer 0477.720.743
4.789,66 EUR (inclusief 21%) budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
(na goedkeuring van de begrotingswijziging 2021-1 door gemeenteraad en hogere overheid)
4006057322
Vastlegging krediet 2021 voor de aankoop van kantoormeubilair via het raamcontract GAC_2018_00240, perceel 1:
  • refterstoelen (70 stuks)
  • barkruk (vier stuks)
  • lounge bank (drie stuks)
Creasfeer, Kasteelstraat 11-A, 9140 Temse, ondernemingsnummer 0826.747.430
9.128,59 EUR (inclusief 21%)
budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
(na goedkeuring van de begrotingswijziging 2021-1 door gemeenteraad en hogere overheid)
4006057324
Vastlegging krediet 2021 voor de aankoop van kantoormeubilair via het raamcontract van de federale overheid met referentie FORCMS-ZIT-106, perceel 9:
  • zitbank in hoekvorm (één stuk)
Drisag nv, Diamantstraat 4, 2200 Herentals, ondernemingsnummer 0407.866.588
4.543,55 EUR (inclusief 21%)
budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
(na goedkeuring van de begrotingswijziging 2021-1 door gemeenteraad en hogere overheid)
4006057325