Terug
Gepubliceerd op 31/05/2021

2021_CBS_04271 - Bestek GAC_2021_01614. Raamovereenkomst voor het bepalen van waardenprofiel op basis van digitale tool - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 28/05/2021 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Jinnih Beels, schepen; Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_04271 - Bestek GAC_2021_01614. Raamovereenkomst voor het bepalen van waardenprofiel op basis van digitale tool - Bestek en procedure - Goedkeuring 2021_CBS_04271 - Bestek GAC_2021_01614. Raamovereenkomst voor het bepalen van waardenprofiel op basis van digitale tool - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De inschrijver dient zijn bekwaamheid aan te tonen aan de hand van:

  • 3 referenties, in de periode van de laatste 3 jaar voor een gelijkaardige tool/opdracht.
  • aantoonbare ervaring van gelijkaardige diensten aan een overheidsinstelling.

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

  1. prijs op een totaal van 50 punten;
  2. kwaliteit waardentest op een totaal van 15 punten;
  3. kwaliteit rapport op een totaal van 15 punten;
  4. online platform op een totaal van 10 punten;
  5. plan van aanpak op een totaal van 10 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 41, §1, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht (zonder belasting over de toegevoegde waarde) lager ligt dan de door het artikel 11, eerste lid, 3° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 bepaalde drempel van 214.000 EUR.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

Het selectiecentrum van de Stad Antwerpen organiseert alle selecties/matchings voor nieuwe medewerkers en voor interne verschuivingen van medewerkers. Het selectiecentrum wil op een moderne en professionele manier kandidaten selecteren. We willen dan ook blijven inzetten op online testing als onderdeel van een selectie- of matchingsprocedure.

Naast het testen van competenties wil het selectiecentrum ook waarden van kandidaten in kaart brengen. Dit om telkens tot een nog betere match of ‘cultural fit’ te komen tussen kandidaat en vacature/leidinggevende/team.

De Stad Antwerpen is nu op zoek naar een leverancier die een test/tool kan aanleveren om de waarden van een kandidaat en van een team in kaart te brengen.

De voorbije jaren werd hiervoor reeds met verschillende leveranciers samengewerkt via korte jaarcontracten. Het huidige samenwerkingscontract voor deze gelijkaardige test/tool loopt af op 31/12/2021. Om de continuïteit van de dienstverlening te vrijwaren wenst het selectiecentrum hiervoor tijdig een raamovereenkomst af te sluiten.

De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om voor deze opdracht vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking GAC_2021_01614 uit te schrijven.

Algemene financiële opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Beleidsdoelstellingen

8 - Sterk bestuurde stad
2SBS08 - Personeel
2SBS0805 - Personeelsmanagement
2SBS080502 - Werving en selectie

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2021_01614 voor 'Raamovereenkomst voor het bepalen van waardenprofiel op basis van digitale tool' goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Raamovereenkomst voor het bepalen van waardenprofiel op basis van digitale tool


budgetplaats: 5201100000
budgetpositie: 61418
functiegebied: 2SBS080502A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 2SA080112
budgetperiode: 2200 en 2300 mits goedkeuring van de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan door college en gemeenteraad

met orderbons



Bijlagen

  • 01614_bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 01614_inventaris.xlsx
  • 01614_bestek.pdf