Het districtssecretariaat registreert alle inkomende en uitgaande briefwisseling van het district. De districtssecretaris zorgt voor een correcte opvolging en beantwoording van de briefwisseling.
Artikel 290 van het Decreet over het Lokaal Bestuur bepaalt dat alle briefwisseling aan de gemeente wordt geacht te zijn gericht aan het college van burgemeester en schepenen. Behalve bij andersluidende beslissing van de gemeenteraad wordt de briefwisseling verstuurd naar het gemeentehuis. Er wordt een register aangelegd van alle ingaande en uitgaande briefwisseling, van welke aard ook. Ingevolge artikel 132 van het Decreet over het Lokaal Bestuur is dit artikel ook van toepassing op de districten.
District Antwerpen ontving op 12 maart 2021 een antwoord van het college op het advies van de districtsraad (zitting van 14 december 2020, jaarnummer 146) betreffende beloning voor straatvrijwilligers.
De districtsraad neemt kennis van het antwoord van het college van burgemeester en schepenen op het advies betreffende beloningen voor straatvrijwilligers.