Terug
Gepubliceerd op 14/06/2021

2021_CBS_04682 - District Wilrijk. Logistieke ondersteuning - Zomerfestival Chillrijk met Zomerbar 2021 in Park van Eden - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 11/06/2021 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_04682 - District Wilrijk. Logistieke ondersteuning - Zomerfestival Chillrijk met Zomerbar 2021 in Park van Eden - Goedkeuring 2021_CBS_04682 - District Wilrijk. Logistieke ondersteuning - Zomerfestival Chillrijk met Zomerbar 2021 in Park van Eden - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Met het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werden de bevoegdheden van de districten gecoördineerd. Artikel 4 bepaalt dat het district bevoegd is voor jeugd.

Argumentatie

De spreiding van zomeractiviteiten over alle wijken van Wilrijk past in het bestuursakkoord van het district Wilrijk.

Aangezien het zomerfestival met zomerbar doorgaat op meerdere dagen, wordt een afwijking gevraagd op de maximale uitleentermijnen en het maximum aantal van sommige te ontlenen materialen.

Juridische grond

Op 16 december 2019 de gemeenteraad het gebruikersreglement (jaarnummer 715) en op 17 december 2019 het retributiereglement (jaarnummer 716) voor logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2020-2025 goed.

Aanleiding en context

Het Zomerfestival Chillrijk is in het district Wilrijk al meerdere jaren een vaste waarde als evenement tijdens de zomervakantie. De organisatie blijft in handen van jeugdcentrum Vizit en als locatie wordt opnieuw gekozen voor het Park van Eden.

Timing en planning voor Zomerbar 2021 is als volgt:

  • start opbouw en levering feestmaterialen: maandag 2 augustus 2021 om 8u30;
  • opening Zomerbar: donderdag 5 augustus 2021 om 20u00;
  • sluiting Zomerbar: vrijdag 27 augustus 2021 om 2u00;
  • ophalen feestmaterialen: woensdag 1 september 2021;
  • einde afbraak: woensdag 1 september 2021.

Om de zomerbar logistiek mogelijk te maken, vraagt het jeugdcentrum Vizit via het district aan de dienst Stadsbeheer/Logistiek/Bijzondere Opdrachten en Feestmateriaal om tijdens de periode van de zomerbar de nodige materialen te mogen ontlenen.

Er werd een AGEV-aanvraag ingediend met nummer 144335. Eveneens werd een DUM-aanvraag ingediend met nummer 1166. De praktische organisatie wordt nog verder besproken met de medewerkers van SB/BOF/planning.

Extra te gebruiken materialen (niet te selecteren in de aanvraag):

  • 80 Herashekken 3,50m + voeten + klemmen (eventueel zonder doeken);
  • 4 kiesblokken met 4 vlaggenpalen (los geleverd, organisatie plaatst zelf);
  • Standpijp met standpijpsleutel en standpijpnadar (los geleverd, organisatie plaatst zelf).

De volgende materialen overstijgen het reguliere maximumaantal. De vraag om voor deze materialen het maximum op te trekken:

  • 19 feesttenten 3m x 3m (neutraal indien mogelijk);
  • 7 lampenkrans wit;
  • 7 lampenkrans gekleurd;
  • 6 box par64 500w;
  • 2 infobord 1 x 2 meter (los geleverd, organisatie plaatst zelf);
  • 10 bi-print pijl groot;
  • 2 spoeltoog met waterdarm 25m.

De volledige materiaallijst (zoals toegevoegd in evenementenaanvraag 144335) is als volgt:

  • 10 afvalcontainer 240 liter;
  • 3 afvalcontainer extra lediging 240L;
  • 4 grote kar klapstoelen (Kar + 50 stoelen);
  • 1 box tafels 1m (Box + 15 tafels 1m);
  • 1 box tafels 2m (Box + 15 tafels 2m);
  • 1 box banken (Box + 30 banken);
  • 19 feesttent 3m x 3m;
  • 15 podium 40 cm hoog (1m x 1,5m x 0,40m);
  • 15 podium 60 cm hoog (1m x 1,5m x 0,60m);
  • 90 nadar 2,00 m;
  • 20 fietsnadar (5 fietsen);
  • 2 vuurkorf met veiligheidshek en voet;
  • 1 collector 5 kranen;
  • 4 waterdarm 3/4 duim 50 meter op kar;
  • 2 spoeltoog met waterdarm 25m;
  • 1 standpijp;
  • 2 box met 2 Halogeenstralers 500W;
  • 7 box met lampenkrans wit 12,5m - E066A;
  • 7 box met lampenkrans gekleurd 12,5m - E066B;
  • 1 veiligheidstransformator (voor lampenkransen) 3.000 Watt - E063;
  • 6 box met PAR64 - 500W + klem en 4 kleurenfilters;
  • 2 box met 5 feesttentverlichtingen;
  • 3 driewegstopcontact (voor buiten gebruik);
  • 5 verlengkabel 05 meter - E039;
  • 5 verlengkabel 10 meter - E040;
  • 4 verlengkabel 20 meter - E041;
  • 10 biprint pijl groot (700mm x 250mm);
  • 2 infobord 1 x 2 meter voor buiten;
  • 4 enkele Breugelbak met 1 vlaggenpaal.

Daarnaast vraagt de organisatie driemaal de lediging van da afvalcontainers 240 liter, meer bepaald op dinsdagen 10, 17 en 24 augustus 2021.

Adviezen

Stadsbeheer/logistiek/bijzondere opdrachten en feestmateriaal Gunstig onder voorwaarden

Gunstig op basis van orderbevestiging 1166.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de logistieke ondersteuning voor de organisatie van een zomerfestival met zomerbar in het Park van Eden van 5 tot en met 27 augustus 2021 goed. De opbouw vindt plaats van 2 tot en met 5 augustus 2021. De afbraak vindt plaats van 28 augustus tot en met 1 september 2021.

Artikel 2

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.

Artikel 3

Het college geeft opdracht aan:

Dienst Taak
SB/L/BOF Het leveren en plaatsen van het gevraagde materiaal op basis van orderbevestiging 1166