Terug
Gepubliceerd op 26/07/2021

2021_CBS_06004 - Omgevingsvergunning - OMV_2021080923. Landbouwstraat 67. District Antwerpen - Weigering

college van burgemeester en schepenen
vr 23/07/2021 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg; Anne Baré, waarnemend algemeen directeur

Afwezig

Claude Marinower, schepen; Karim Bachar, schepen; Tom Meeuws, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Anne Baré, waarnemend algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_06004 - Omgevingsvergunning - OMV_2021080923. Landbouwstraat 67. District Antwerpen - Weigering 2021_CBS_06004 - Omgevingsvergunning - OMV_2021080923. Landbouwstraat 67. District Antwerpen - Weigering

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2021080923

Gegevens van de aanvrager:

Said Boudhan met als adres Bergstraat 48 te 3920 Lommel

Ligging van het project:

Landbouwstraat 67 te 2020 Antwerpen

Kadastrale gegevens:

afdeling 9 sectie I nrs. 0 en 2407F6

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

verbouwen van een handelspand met bijhorend appartement naar een meergezinswoning

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

 

-          21/11/1969: vergunning (18#52514) voor een verbouwing.

 

Vergunde en huidige toestand

 

-          functie:

  • handelspand met bovenliggende woning;
  • gelijkvloerse functie: dienstverlening / handel (kapsalon);
  • bovenliggend appartement met 1 slaapkamer, bereikbaar via handelsgelijkvloers (geen aparte inkom);

-          bouwvolume:

  • bruto-vloeroppervlakte van circa 206 m²;
  • hoofdvolume met 3 bouwlagen onder zadeldak in gesloten bebouwing;
  • bouwdiepte hoofdvolume onder zadeldak: 8,3 m;
  • bouwdiepte gelijkvloerse en 1ste verdieping onder plat dak: 14 m;
  • bouwdiepte 2de verdieping: max. 11,6 m (met terras voorzien op plat dak van onderliggende bouwlaag);

-          gevelafwerking:

  • gevelvlak werd afgewerkt met verglansde lichtbruine steen;
  • schrijnwerk in aluminium.

 

Gewenste toestand

 

-          functie:

  • meergezinswoning met 3 woonunits;
  • 1 één-slaapkamerappartement met een netto-vloeroppervlakte van circa 48 m²;
  • 1 één-slaapkamerappartement met een netto-vloeroppervlakte van circa 46 m²;
  • 1 één-slaapkamerappartement met een netto-vloeroppervlakte van circa 70 m²;

-          bouwvolume:

  • hoofdvolume met 3 bouwlagen onder zadeldak in gesloten bebouwing;
  • bouwdiepte hoofdvolume onder zadeldak: 8,3 m;
  • bouwdiepte gelijkvloerse verdieping onder plat dak: 17 m (uitbreiden van volume en wijzigen van scheimuur);
  • bouwdiepte 1ste verdieping onder plat dak: 14 m;
  • bouwdiepte 2de verdieping: 11,6 m (uitbreiden van volume en wijzigen van scheimuur);

-          gevelafwerking:

  • gevelvlak wordt afgewerkt met geelkleurig gevelparament;
  • gelijkvloerse plint afgewerkt met zwartgrijze gevelsteen;
  • schrijnwerk in antracietkleurig PVC;

-          inrichting: gelijkvloerse fietsenberging voor 4 fietsen.

 

Inhoud van de aanvraag

 

-          verbouwen van een handelsgelijkvloers met bijhorend appartement naar een meergezinswoning met 3 woonunits;

-          uitbreiden van het volume;

-          wijzigen van de voorgevel.

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

AQUAFIN NV

3 juni 2021

6 juli 2021

Ongunstig

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen

3 juni 2021

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Geen tijdig advies ontvangen waardoor het geacht wordt gunstig te zijn

Fluvius System Operator/ Fluvius

3 juni 2021

10 juni 2021

Gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

2 juni 2021

14 juni 2021

Ondernemen en Stadsmarketing/ Klantencontacten en Dienstverlening/ Loket Thema Wonen - huisnummering

2 juni 2021

28 juni 2021

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

2 juni 2021

3 juni 2021

Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Vergunningen Stedenbouw/ vergund geacht

2 juni 2021

8 juni 2021

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

 

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)


De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.

 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)


De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

 

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)


De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

 

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)


De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

 

  • Artikel 6 Harmonie en draagkracht:
    de aard en grootte van de functie en schaal van een project worden afgetoetst aan de draagkracht van de omgeving en dit voor alle delen van de constructie. Het omvormen van een handelspand met bijhorend 1 één-slaapkamerappartement naar een meergezinswoning met 3 één-slaapkamerappartementen overschrijdt (hier) een aanvaardbaar woonprogramma;
  • Artikel 10 Inplanting, bouwhoogte en bouwdiepte
    bij een functiewijziging of een volume-uitbreiding moet de bouwdiepte in harmonie zijn met het referentiebeeld, zoals nader bepaald in artikel 6 ‘Harmonie en draagkracht’. Bij de bouwdiepte moet er rekening gehouden worden met een optimale bezonning en daglichttoetreding ten aanzien van alle verblijfsruimten in het gebouw, in de tuinen en in de omgeving. De gelijkvloerse uitbreiding en die op de 2de verdieping houden weinig rekening met een aanvaardbare bouwdiepte en bezonning van de omgeving;
  • Artikel 30 Autostalplaatsen en autoparkeerplaatsen:
    bij vermeerdering van het aantal wooneenheden dient er 1 autostalplaats per bijkomende wooneenheid voorzien te worden. Er worden geen bijkomende autostalplaatsen voorzien;
  • Artikel 40 Privaat gescheiden rioolstelsel en afvoerleidingen:

elk gebouw moet voorzien zijn van een gescheiden rioolstelsel dat bestaat uit 1 droogweerafvoer (DWA) en 1 hemelwaterafvoer (RWA). Dit gescheiden rioolsysteem moet aangeboden worden aan de straat. Hieraan wordt niet voldaan;

  • Artikel 43 Septische putten:
    er moet een septische put van minstens 2.300 liter voorzien worden (6 gebruikersequivalenten). Er wordt een put voorzien van slechts 1.500 liter.

 

Sectorale regelgeving

 

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.


Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.


Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

 

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)


De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen.
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)


Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)

 

-          BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)


De BGO Wonen wordt betrokken bij de beoordeling van de verenigbaarheid van de aanvraag met de goede ruimtelijke ordening.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

 

De aanvraag is functioneel inpasbaar. De aanvraag omvat een functiewijziging van een handelswoning naar een meergezinsgebouw. De woonfunctie is verenigbaar met woonomgeving van het Kiel.

 

De aanvraag werd ter advies voorgelegd aan de stedelijke dienst voor Ondernemen en brengt gunstig advies uit voor wonen op het gelijkvloers:

 

“Gunstig advies voor de functiewijziging van (voormalige) handel naar woonst, gelijkvloers in een pand gelegen buiten de afgebakende kernwinkelgebieden (verspreide bewinkeling). Gelet op het principe van clustering winkelvloeroppervlakte in afgebakende kernen, is behoud van commerciële ruimte op deze locaties niet op te leggen en kan er gelijkvloers woonruimte voorzien worden.”

 

Echter voor wat betreft het omvormen van een eengezinswoning tot een meergezinswoning, wordt de aanvraag ongunstig geadviseerd:

 

De stad telt heel wat eengezinswoningen, herenhuizen en tal van grondgebonden woningen. Echter worden deze woningen steeds vaker opgedeeld in kleinere woonentiteiten. Ook zijn er steeds minder vergunningen voor de bouw van eengezinswoningen. Om gezinnen in de stad te kunnen blijven aantrekken en behouden is het nodig om de eengezinswoningen te beschermen.

 

De vergunde toestand toont een handelswoning met bovenliggende wooneenheid. De woning en de handelszaak kunnen niet apart functioneren aangezien er geen aparte inkom aanwezig is. De verticale circulatie naar de bovenliggende woning komt rechtstreeks uit in het handelsgelijkvloers. De stedelijke dienst Vermoeden van vergunning onderschrijft bovenstaande vaststelling. Het kadaster vermeldt een handelswoning met één woonentiteit en de woonkaarten bevestigen één woning.

De woning moet worden beschouwd als een te beschermen eengezinswoning en niet verder op te delen in meerdere wooneenheden.

 

Woninggrootte

 

Om het ruimtecomfort van een woning te bewaken is het belangrijk dat het aantal slaapkamers in verhouding staat met het aantal beschikbare vierkante meters leefruimte per bewoner. Dit is niet het geval in het voorliggend project, waardoor de woongelegenheden onvoldoende wooncomfort bieden.

 

De wooneenheden op het gelijkvloers en de eerste verdieping worden benoemd als studio’s. Een studio wordt echter gedefinieerd als een kleine zelfstandige woning die bestaat uit één verblijfsruimte. Die ene verblijfsruimte doet dienst als woon- en slaapkamer. Het grondplan van deze studio’s tonen echter een slaapgedeelte dat apart wordt gesitueerd van het woongedeelte. Tussenin bevindt zich telkens de badkamer. Deze planindeling is bedoeld voor een één-slaapkamerappartement. Beide wooneenheden hebben een netto-vloeroppervlakte van minder dan 60 m². Op een oppervlakte kleiner dan 60 m² wordt onvoldoende woonkwaliteit gerealiseerd voor een één-slaapkamerappartement.

 

Schaal – ruimtegebruik – bouwdichtheid

 

De schaal en het ruimtegebruik van de aanvraag zijn strijdig met de goede ruimtelijke ordening.

 

Het pand waarop de aanvraag betrekking heeft wordt gesitueerd in een omgeving waar overwegend eengezinswoningen voorkomen. Het volumetrie van het pand heeft ook alle kenmerken van een eengezinswoning. Het bestaande vergunde pand is slechts 4,50 m breed en heeft een bouwdiepte van 14 m op het gelijkvloers en de eerste verdieping naar analogie met de panden in de onmiddellijke omgeving. Het hoofdvolume heeft een bouwdiepte van 9 m op de tweede verdieping eveneens in overeenstemming met het referentiebeeld van de omgeving.

 

Bij een functiewijziging of een volume-uitbreiding moet de bouwdiepte in harmonie zijn met het referentiebeeld conform artikel 10 van de bouwcode. In de gewenste toestand wordt het pand op het gelijkvloers uitgebreid tot op een bouwdiepte van 17 m. Deze bouwdiepte is niet kenmerkend voor de omgeving. Op de tweede verdieping wordt de bestaande vergunde getande uitbouw perceelsbreed dichtgebouwd. Deze getande uitbouw is al atypisch voor de omgeving. Door het verder uitbreiden van de uitbouw wordt de afwijking met het referentiebeeld verder versterkt. Door de uitbouw perceelsbreed uit te breiden wordt de lichttoetreding ten aanzien van het linker aanpalende pand verminderd. De uitbreidingen zijn noodzakelijk om het pand te kunnen opdelen in drie wooneenheden. Gezien de uitbreidingen afwijken van het referentiebeeld kan gesteld worden dat de draagkracht van het perceel overschreden wordt. Het perceel is enkel geschikt voor de inrichting met een eengezinswoning.

 

Visueel-vormelijke elementen

 

De gelijkvloerse pui van de handelswoning wordt aangepast naar de achterliggende gewenste woonfunctie. Er worden twee smalle ramen voorzien omgeven door grijs parement. De grote raampartijen op de verdiepingen blijven behouden, enkel het schrijnwerk wordt vervangen. Het bestaande witgele parement op de verdiepingen blijft behouden.

 

De keuze voor de smalle ramen op het gelijkvloers geplaatst in grijs parement is afwijkend van de grote raampartijen op de verdiepingen omgeven door witgeel parement, waardoor de harmonische samenhang in de gevel zoek is en afwijkend van artikel 6 van de bouwcode. De aanvraag moet om die reden geweigerd worden.

 

Veiligheid in het algemeen

 

Omwille van het belang voor de brandveiligheid kan bij het ontbreken van een gunstig advies van de brandweer geen vergunning worden verleend.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot

 

De inrichting van de terrassen op de verdiepingen creëren inkijk en privacyhinder ten aanzien van de omliggende panden die overwegend eengezinswoningen zijn. De aanvraag moet om die reden worden geweigerd.

 

Mobiliteitsimpact

 

Toetsing parkeerbehoefte

 

Het algemene principe is dat een bouwaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen het beoordelingskader voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 2 parkeerplaatsen.

 

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en functiewijziging van handelshuis naar meergezinswoning met 3 appartementen.

Bij projecten tot 5 wooneenheden is de parkeernorm 1.

Er worden twee bijkomende woongelegenheden voorzien. (2 x 1 =2)

 

De plannen voorzien in 0 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.

 

Voorliggende aanvraag heeft betrekking op een pand met een perceelsbreedte van minder dan of gelijk aan 8 m. Volgens artikel 12 §3, 1° (Levendige plint) van de bouwcode is een toegangspoort voor een autobergplaats niet toegelaten.

 

Het bijgestelde aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 2.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 2 – 0 = 2. Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

De berekende parkeerbehoefte van het nieuwe project kan verminderd worden met het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein. Dit op voorwaarde dat realisatie niet mogelijk is.

De bestaande behoefte van de handelsfunctie is 0 omdat het om een beperkte oppervlakte gaat (< 250 m²). Het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein is 0.

 

 

Fietsvoorzieningen

 

Voor de 2 bijkomende wooneenheden moeten er 4 fietsstalplaatsen voorzien worden:

2 appartementen met 1 slaapkamer = 2 x 2 (1 slaapkamer + 1 extra) = 4.

 

Er zijn 4 fietsstalplaatsen voorzien op het gelijkvloers. Het gaat om een hangsysteem. Omdat niet alle types van fietsen gebruik kunnen maken van een hangsysteem moet de helft van het aantal nodige fietsstalplaatsen voorzien worden als gewone lage fietsstalplaatsen.

De gang naar de fietsenberging moet minstens 1 m breed zijn.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

 

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te weigeren, omwille van onverenigbaarheden met stedenbouwkundige voorschriften en een goede ruimtelijke ordening, en het ontbreken van een gunstig brandweeradvies.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

5 mei 2021

Volledig en ontvankelijk

2 juni 2021

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

1 augustus 2021

Verslag GOA

13 juli 2021

naam GOA

Katrine Leemans

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Schriftelijke bezwaarschriften

Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften

Petitielijsten

Digitale bezwaarschriften

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning te weigeren.

Artikel 3

De plannen waarvan het overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, maken integraal deel uit van dit besluit.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.