Met het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 12 mei 2017 (jaarnummer 4463) werden de bevoegdheden van de districten gecoördineerd. Artikel 6 bepaalt dat het district bevoegd is voor participatie en verenigingsleven.
De organisatie van een zomertuin draagt bij tot de realisatie van de beleidsdoelstellingen van het district. Het bestuursakkoord vermeldt onder meer "We zullen de komende jaren dan ook een nog groter speerpunt maken van het verder vergroenen van ons district. Verticaal groen, stadslandbouw, zomertuinen,..."
Om bewoners uit de wijdere omgeving de kans te geven met de fiets de zomertuin te bezoeken, wenst het districtsbestuur een tijdelijke fietsenstalling te plaatsen.
Op 16 december 2019 keurde de gemeenteraad het gebruikersreglement (jaarnummer 715) en op 17 december 2019 het retributiereglement (jaarnummer 716) voor logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2020-2025 goed.
Van 26 juni 2021 tot 3 oktober 2021 organiseert het district Wilrijk een pop-up zomertuin in combinatie met een proefopstelling verkeersaanpassing aan het Heldenplein. Via de tijdelijke verkeersaanpassing wil het district de woonomgeving rond het Heldenplein aantrekkelijker, kindvriendelijker en veiliger maken. Met de pop-up zomertuin wil het district een plek bieden waar het leuk vertoeven is voor iedereen.
Het district vraagt hiervoor logistieke ondersteuning aan de dienst Stadsbeheer/Logistiek/Bijzondere Opdrachten en Feestmateriaal. Het gaat om volgend materiaal:
De fietsnadar wordt geplaatst van 27 juni 2021 tot en met 4 oktober 2021.
De organisator vraagt om een uitzondering op de reglementen logistieke ondersteuning omwille van de uitleentermijn (artikel 6.2.3. van het gebruikersreglement logistieke ondersteuning).
Dienst | Taak |
SB/L/BOF | Het leveren en plaatsen van het gevraagde materiaal op basis van orderbevestiging 2456 |