Artikel 26 van het Basisreglement Bestuurlijke organisatie stad Antwerpen goedgekeurd door de gemeenteraad op 25 februari 2019 (jaarnummer 130).
Vanaf 8 januari 2019 zijn de rechtstreeks verkozen districtsraden geïnstalleerd. De districtsbesturen hebben autonome beslissingsbevoegdheden in lokale beleidsdomeinen. De districtsraden en districtscolleges kunnen met betrekking tot alle zaken die het district aanbelangen, adviezen uitbrengen aan en brieven schrijven naar het stadsbestuur.
De bedrijfseenheid Bestuurszaken agendeert de adviezen en brieven van de districtsbesturen ter kennisgeving op het college. Tijdens de zitting worden de brieven en adviezen toegewezen aan de bevoegde vakschepen. Het kabinet van de betrokken vakschepen zorgt voor een ontwerp van antwoord. Dit ontwerp van antwoord wordt door de bedrijfseenheid Bestuurszaken ter goedkeuring geagendeerd op het college. Na de ondertekening door de algemeen directeur en de bevoegde vakschepen, wordt het antwoord overgemaakt aan het betrokken district.
De brieven en adviezen van de districtsbesturen dienen binnen de 40 werkdagen na ontvangst door de collegeleden beantwoord te zijn.
Op 6 mei 2021 keurde het district Borgerhout een brief met kenmerk BO_2021_UP_014 goed met vragen aan het college inzake terrasuitbreidingen op het Laar.
Deze brief werd op 21 mei 2021 (jaarnummer 4022) voorgelegd aan het college en toegewezen aan burgemeester Bart De Wever voor antwoord.
Het college keurt voor de brief met nummer 21-B043 het volgend ontwerp van antwoord goed:
Collegelid burgemeester Bart De Wever
Nummer |
District |
Datum toewijzing |
Onderwerp |
---|---|---|---|
21-B043 |
Borgerhout |
21 mei 2021 |
terrasuitbreidingen op het Laar |
Dienst | Taak |
BZ | het goedgekeurde antwoord op de brief verzenden |