Terug
Gepubliceerd op 28/06/2021

2021_CBS_05117 - Omgevingsvergunning - OMV_2021067475. De Bruynlaan 175. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 25/06/2021 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_05117 - Omgevingsvergunning - OMV_2021067475. De Bruynlaan 175. District Antwerpen - Goedkeuring 2021_CBS_05117 - Omgevingsvergunning - OMV_2021067475. De Bruynlaan 175. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2021067475

Gegevens van de aanvrager:

de heer Anthony De Cock met als adres De Bruynlaan 177 te 2660 Antwerpen

Ligging van het project:

De Bruynlaan 175 te 2660 Antwerpen

Kadastrale gegevens:

afdeling 36 sectie B nrs. 0, 50D5, 50T4 en 50F4

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

vermeerderen van het aantal woonunits en uitbreiden van het bouwvolume

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          27/07/1971: vergunning (1056#324) voor veranderingswerken;

-          01/01/1958: vergunning (1006#3193) voor het vergroten van een verdieping.

Vergunde/vergund geachte toestand

-          meergezinswoning in halfopen bebouwing;

-          symmetrisch hoekpand met 3 bouwlagen onder plat dak;

  • gelijkvloerse functie: bedrijvigheid (kistenmakerij) en 3 inkomhallen naar de verdiepingen;
  • op de verdiepingen: 1 6-slaapkamer-appartement in het linkerdeel (in de vorm van een duplex) en 2 appartementen (met respectievelijk 2 en 3 slaapkamers) in het rechterdeel;

-          gevel werd afgewerkt met bruine gevelsteen en buitenschrijnwerk in wit geschilderd hout.

Huidige toestand

-          conform vergunde toestand, uitgezonderd:

  • gewijzigde gelijkvloerse bestemming, naar diensten (begrafenisondernemer);
  • deels gesupprimeerde inkomhal en meerdere interne wijzigingen;
  • op de verdiepingen: 2 appartementen (met respectievelijk 1 en 2 slaapkamers) in het linkerdeel;
  • er werd een terras voorzien op het platte dak.

Gewenste toestand

-          conform huidige toestand, met volgende uitzonderingen en bijkomende specificaties:

  • gewijzigde gelijkvloerse bestemming, naar handel;
  • appartement 1 van ± 140 m² (links, eerste verdieping) met 3 slaapkamers;
  • appartement 2 van ± 88 m² (links, tweede verdieping) met 2 slaapkamers; het bouwvolume aan de straatzijde wordt hier uitgebreid en er wordt eveneens een extra terras voorzien op het platte dak;
  • appartement 3 van ± 145 m² (rechts, eerste verdieping) met 3 slaapkamers;
  • appartement 4 van ± 98 m² (rechts, tweede verdieping) met 2 slaapkamers. Het bouwvolume wordt ook hier beperkt uitgebreid en het terras (ingericht op het platte dak) wordt geregulariseerd.

Inhoud van de aanvraag

-          functiewijziging gelijkvloers van dienstverlening naar handel;

-          vermeerderen van het aantal woonunits (van 3 naar 4);

-          voorzien van een extra bouwvolume op de tweede verdieping;

-          herinrichten van de verdiepingen (met structurele aanpassingen).

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Agentschap Wegen en Verkeer

13 mei 2021

9 juni 2021

Geen advies

AQUAFIN NV

13 mei 2021

7 juni 2021

Voorwaardelijk gunstig

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)

13 mei 2021

4 juni 2021

Voorwaardelijk gunstig

Fluvius System Operator

13 mei 2021

21 mei 2021

Gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

12 mei 2021

21 mei 2021

Ondernemen en Stadsmarketing/ Klantencontacten en Dienstverlening/ Loket Thema Wonen - huisnummering

12 mei 2021

17 mei 2021

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

12 mei 2021

17 mei 2021

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):

  • artikel 26 – Afvalverzameling: meergezinsgebouwen of gemengde gebouwen met minimaal 4 woningen dienen een gemeenschappelijke afgescheiden ruimte voor afvalverzameling te hebben die voorzien wordt van verluchting. De afvalverzameling is enkel toegankelijk via 1 inkomhal;
  • artikel 27 – Open ruimte: bij een bestemmingswijziging dient minimaal 20 % van de gehele perceelsoppervlakte onbebouwd te worden voorzien; laatstgenoemde is hier geenszins het geval aangezien slechts ± 8,5 % open blijkt te zijn;
  • artikel 29 – Fietsstalplaatsen en fietsparkeerplaatsen: de fietsenberging dient op een comfortabele manier bereikbaar te zijn, in de kelder bijvoorbeeld door middel van een rechts steektrap. Betreffende is hier niet het geval en er wordt geoordeeld dat de huidige verlopende bordestrap, zonder fietsgoot, onvoldoende gebruiksgemak verleent.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)

-          BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De BGO Wonen wordt betrokken bij de beoordeling van de verenigbaarheid van de aanvraag met de goede ruimtelijke ordening.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Beoordeling afwijkingen van de voorschriften

De aanvraag blijkt op sommige punten strijdig te zijn met de geldende voorschriften en voor het merendeel daarvan kunnen in het eindadvies voorwaarden worden opgenomen waardoor het project in uitvoering alsnog aan betreffende artikels zal voldoen.

Inzake echter het aspect open ruimte, uit artikel 27, kan hier redelijkerwijze afgeweken worden , dit aangezien er enerzijds duidelijk sprake is van een hoekpand, grenzend aan 2 straten en een plein, en de gelijkvloerse handelsbestemming een ruimere open ruimte niet per se noodzaakt; anderzijds is de afwijking beperkt en is er wel degelijk nog een kwalitatieve ruimte (zoals in vergunde toestand) aanwezig.

Op basis van bovenstaande wordt aan het college dan ook geadviseerd betreffende als dusdanig te bekrachtigen.

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag beoogt een aantal fysieke aanpassingen en een beperkte bestemmingswijziging van een bestaande meergezinswoning met handelsgelijkvloers en gelet op de ligging van laatstgenoemde in een voldoende ontwikkeld woongebied, is er in deze dan ook effectief sprake van een correcte functionele inpasbaarheid.

 

Schaal - ruimtegebruik – bouwdichtheid

De nieuwe volumetrie is gering in uitbreiding, zeker ten opzichte van de vergunde toestand, en beperkt zich louter tot een bescheiden deel ter hoogte van de pleinkant op de 2de verdieping. Betreffende is geenszins storend voor de aanpalende panden en is vanuit ruimtelijk oogpunt aanvaardbaar aan het plein in kwestie.

Het advies inzake schaal en ruimtegebruik is dan ook zonder meer gunstig.

 

Visueel-vormelijke elementen

De gehanteerde materialen, bruine gevelsteen, wit en zwart geschilderd houten schrijnwerk en blauwe hardstenen elementen (zoals plint en dorpels), zijn enerzijds aanvaardbaar voor dit type van panden en anderzijds visueel ingepast in de gebouwde en bestaande context.

Het advies voor dit deelaspect van de aanvraag is bijgevolg eenduidig gunstig.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

De terrassen op de 2de verdieping zijn strijdig met de algemeen gehanteerde principes inzake privacy en inkijk, naar zichtlijnen en vereiste afstanden toe; er zullen in de eindvoorwaarden van het dossier dan ook voorwaarden worden opgenomen om aan betreffend aspect te voldoen.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een bouwaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen de facto de algemene beleidslijn voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 1 parkeerplaats.

 

De aanvraag betreft het vermeerderen van het aantal woonunits en het uitbreiden van het bouwvolume.

 

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en/of functiewijziging.

 

In een bestaand gebouw zijn er nu op het gelijkvloers een begrafenisondernemer en op de verdiepingen 3 appartementen. Aan de gelijkvloerse functie wijzigt niets, de verdiepingen worden anders ingedeeld en er komen 4 appartementen.

 

Bij projecten tot 5 wooneenheden is de parkeernorm 1 per unit.

 

Er komt 1 appartement bij dus de parkeerbehoefte is 1 x 1 = 1 parkeerplaats.

 

De werkelijke parkeerbehoefte is 1 parkeerplaats.

 

De plannen voorzien in 0 bijkomende nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 1.

 

De nieuwe gelijkvloerse handelszaak is meer dan voldoende ruim om aan de zijde van de Zwaantjeslei het deel achter de garagepoort effectief als nieuwe parkeerplaats in te richten, overeenstemmend de voorschriften dienaangaande van de Antwerpse bouwcode.

 

Het (bijgestelde) aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 1 – 1 = 0.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 1 – 1 = 0.

Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus van toepassing op 0 plaatsen.

 

 

Fietsparkeerbehoefte

Er is een bijkomende fietsparkeerbehoefte van 1 x (3 + 1) = 4 fietsstalplaatsen.

 

In de kelder wordt een grote ruimte voorzien die de fietsparkeerbehoefte van alle functies in het gebouw kan opvangen. De ruimte is echter slechts te bereiken via een smalle trap van 75 à 80 cm breedte waarbij er ook nog eens een bocht van 90° aanwezig is.

Bijgevolg is de kelder via die trap niet op een degelijke wijze met de fiets te bereiken.

Er zal een andere oplossing gevonden moeten worden om de kelder bijvoorbeeld via een rechte, brede trap te bereiken of hiervoor een andere zone aan te wenden.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1.      De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      het lokaal voor afvalverzameling dient rechtstreeks bereikbaar te worden gemaakt voor alle wooneenheden, vanuit elke traphal dus, waarbij zonder meer dient voldaan te blijven aan de elementaire brandvoorschriften. Ook voor het handelspand dient een ruimte ten behoeve van deze functie te worden ingericht;

3.      een deel van de gelijkvloerse bouwlaag dient als afzonderlijk lokaal te worden ingericht voor het stallen van minimaal 4 fietsen, met een minimale oppervlakte van 6 m², waarbij tevens aan de elementaire brandvoorschriften voldaan blijft;

4.      de terrassen op de 2de verdieping dienen te worden beperkt in oppervlakte tot een minimale afstand van 1,9 m ten opzichte van de achterste dakrand;

5.      de voorwaarden in de bijgevoegde adviezen van zowel Fluvius als Aquafin dienen strikt te worden nageleefd;

6.      er moet 1 nuttige inpandige autostaanplaats gerealiseerd worden, ter hoogte van de garagepoort aan de zijde van de Zwaantjeslei, dewelke voldoet aan de inrichtingsvoorschriften van artikel 30 van de Antwerpse bouwcode;

7.      na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

16 april 2021

Volledig en ontvankelijk

12 mei 2021

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

11 juli 2021

Verslag GOA

21 juni 2021

naam GOA

Gerd Cryns

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Schriftelijke bezwaarschriften

Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften

Petitielijsten

Digitale bezwaarschriften

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1.      De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      het lokaal voor afvalverzameling dient rechtstreeks bereikbaar te worden gemaakt voor alle wooneenheden, vanuit elke traphal dus, waarbij zonder meer dient voldaan te blijven aan de elementaire brandvoorschriften. Ook voor het handelspand dient een ruimte ten behoeve van deze functie te worden ingericht;

3.      een deel van de gelijkvloerse bouwlaag dient als afzonderlijk lokaal te worden ingericht voor het stallen van minimaal 4 fietsen, met een minimale oppervlakte van 6 m², waarbij tevens aan de elementaire brandvoorschriften voldaan blijft;

4.      de terrassen op de 2de verdieping dienen te worden beperkt in oppervlakte tot een minimale afstand van 1,9 m ten opzichte van de achterste dakrand;

5.      de voorwaarden in de bijgevoegde adviezen van zowel Fluvius als Aquafin dienen strikt te worden nageleefd;

6.      er moet 1 nuttige inpandige autostaanplaats gerealiseerd worden, ter hoogte van de garagepoort aan de zijde van de Zwaantjeslei, dewelke voldoet aan de inrichtingsvoorschriften van artikel 30 van de Antwerpse bouwcode;

7.      na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.