Artikel 56 §3, 4° van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Deze uitgaven dienen voor de aankoop van out of home media binnen de campagne Mode 2.021.
Naar aanleiding van de heropening van het ModeMuseum op 4 september 2021 wordt er een modefestival georganiseerd met een uitgebreid programma. Om toe te leiden naar dit festival, het vernieuwde Momu en om Antwerpen te positioneren als modestad van de toekomst wordt er een mediacampagne voorzien. Dit bestek bevat het out of home gedeelte dat start op 20 juli 2021 en loopt tot eind november 2021. Concreet gaat het om digitale affiches, wrapped stairs en banieren in station Antwerpen Centraal, een bekleed parkeerhuisje op de Groenplaats en aan het MAS, een volledig beklede tram, een bache aan het KMSK, digitale schermen aan de Meir en affichage in diverse steden.
Artikel 43 §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt dat als een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem worden gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.
Op 26 juli 2013 (jaarnummer 7581) keurde het college de principes en de aanpak goed voor de uitwerking van een marketing-, merk- en communicatiestrategie om de stad Antwerpen meer nationaal en internationaal op de kaart te zetten.
Op 27 juni 2014 (jaarnummer 6775) keurde het college het overkoepelend kader voor externe marketing, de vier positioneringsthema's voor externe marketing en de doelmarkten en de aanpak per doelmarkt voor externe marketing goed.
Op 10 november 2017 werd via collegebesluit (jaarnummer 9783) een nieuw bestek in de markt geplaatst voor planning en aankoop van mediaruimte voor de groep Antwerpen.
Op 26 januari 2018 werd via collegebesluit (jaarnummer 696) de raamovereenkomst gegund aan Mediabrands Belgium nv, Ildefonse Vandammestraat 5-7D, 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430.415.229.
Deze aankoop gebeurt binnen het raamcontract met mediabureau Initiative (Mediabrands Belgium nv) en zal verrekend worden op het budget van de bedrijfseenheid Talentontwikkeling en Vrijetijdsbeleving/Cultuur. Hiervoor is 167.519,32 EUR (inclusief btw) voorzien op budgetplaats 5311500000/budgetpositie 6141/functiegebied 2BRS010303A00000.
Het college keurt de vastlegging voor de aankoop van mediaruimte voor Mode 2.021 voor een bedrag van 167.519,32 EUR aan Mediabrands Belgium nv, Ildefonse Vandammestraat 5/7D, 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430415229, goed.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Mediabrands Belgium nv Ondernemingsnummer: NBE0430415229 |
167.519,32 EUR | budgetplaats: 5311500000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 2BRS010303A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 2SA070719 budgetperiode: 2100 |
4005459996 |