Terug
Gepubliceerd op 13/07/2021

2021_CBS_05790 - Slim naar Antwerpen - Zomercampagne Voor de verandering. Vastlegging krediet - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 09/07/2021 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_05790 - Slim naar Antwerpen - Zomercampagne Voor de verandering. Vastlegging krediet - Goedkeuring 2021_CBS_05790 - Slim naar Antwerpen - Zomercampagne Voor de verandering. Vastlegging krediet - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56 §3, 4° van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Argumentatie

Augustus en september 2021 is hét moment om Slim naar Antwerpen opnieuw onder de aandacht te brengen en te wijzen op de veelheid aan vervoersmodi voor functionele verplaatsingen in en rond Antwerpen.  

Traditioneel komt woon-werkverkeer terug op gang na een vakantieperiode. In september 2021 loopt die toename van verkeer samen met de geplande versoepelingen van de coronamaatregelen. Bovendien zal voor het eerst de impact van de werken aan de Oosterweelverbinding echt voelbaar worden.

Stad Antwerpen wil daarom een koepelcampagne voeren die het belangrijke momentum aangrijpt om Slim naar Antwerpen post-corona sterk te positioneren als buddy voor de zoektocht naar slimme mobiliteitsoplossingen. Er wordt verder gebouwd op het creatief concept ‘voor de verandering’. De focus ligt op de eigen keuze van de gebruiker tussen een veelheid van slimme oplossingen.

De campagne richt zich op de Vlaamse beroepsactieve autobezitters die zich verplaatsen in en rond Antwerpen, en loopt van eind augustus tot eind september 2021.

De creatie van de koepelcampagne gebeurt door Lucy Agency bvba.

Opdracht 

Budget 

Conceptcreatie

14.120,70 EUR (inclusief btw)

Creatie/opmaak communicatiedragers

  • campagnebeelden
  • radio-spots
  • out-of-homedragers (affichage, truckvertising, enzovoort)
  • printadvertenties
  • digitale banners, social posts  

58.920,95 EUR (inclusief btw)

 

De media-aankoop wordt uitbesteed aan Mediabrands Belgium NV.

Het mediabureau krijgt de opdracht voor de aankoop van volgende media in de Antwerpse vervoersregio.

Opdracht aankoop media

Budget

Periode 

Radio

  • Radio 1
  • Studio Brussel
  • MNM
  • DPG Mediamix (QMusic, Joe, DAB6, Top Radio, Willy)

185.635,63 EUR (inclusief btw)

30/08/2021 – 12/09/2021

Radio

  • preroll DPG en VAR

3.567,42 EUR (inclusief btw)

06/09/2021 – 12/09/2021

Out-of-home

  • Achterkanten bussen
  • Truckvertising
  • Tankstations
  • Affichage

52.403,97 EUR (inclusief btw)

23/08/2021 – 26/09/2021

Print 

  • De Zondag
  • Gazet van Antwerpen
  • Het Nieuwsblad

43.198,60 EUR (inclusief btw)

29/08/2021 – 11/09/2021

Digitale media

  • Nieuwswebsites
  • Spotify
  • Waze
  • Social media

63.669,69 EUR (inclusief btw)

23/08/2021 – 26/09/2021

 Bestelbon 4005454794 werd reeds goedgekeurd door het college met besluit 2021_CBS_04779 van 11 juni 2021.   

Juridische grond

Artikel 43 §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt dat als een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem worden gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.

Aanleiding en context

Stad Antwerpen wenst een uitgebreide en langdurige communicatiecampagne te voeren zodat inwoners, bezoekers en bedrijven op de hoogte zijn van de impact van de infrastructuurwerken op het verkeer in en naar Antwerpen. Ze wil inwoners van Antwerpen en omgeving sensibiliseren om slim naar Antwerpen te komen voor functionele verplaatsingen.
Op 23 oktober 2015 (jaarnummer 8845) keurde het college de communicatie-aanpak 'Slim naar Antwerpen' goed.
Op 4 maart 2016 (jaarnummer 1862) keurde het college het voorgestelde plan van aanpak met zachte maatregelen goed.
Op 26 januari 2018 (jaarnummer 696) keurde het college de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor de planning en aankoop van mediaruimte voor de groep Antwerpen in de periode 2018 - 2022, op basis van bestek GAC/2017/5021, aan Mediabrands Belgium NV, Ildefonse Vandammestraat 5-7D, 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430.415.229.
Op 3 april 2020 (jaarnummer 3135) keurde het college de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst communicatie-adviesbureau en campagnebureaus - perceel 1, op basis van bestek GAC_2019_00871, aan Lucy Agency bvba, Handelskaai 48/2A, 1000 Brussel, ondernemingsnummer 0664.863.239.

Bestelbon 4005454794 werd reeds goedgekeurd door het college met besluit 2021_CBS_04779 van 11 juni 2021.   


Algemene financiële opmerkingen

De vastlegging dient voor de creatie van de campagne ‘Slim naar Antwerpen – Voor de verandering’ en de aankoop van media voor die campagne.

Bestelbon 4005454794 werd reeds goedgekeurd door het college met besluit 2021_CBS_04779 van 11 juni 2021.   

Beleidsdoelstellingen

2 - Leefbare en mobiele stad
2LMS01 - Mobiliteit
2 - Leefbare en mobiele stad
2LMS01 - Mobiliteit
2LMS0102 - Flankerende maatregelen, modal shift en Slim naar Antwerpen
2 - Leefbare en mobiele stad
2LMS01 - Mobiliteit
2LMS0102 - Flankerende maatregelen, modal shift en Slim naar Antwerpen
2LMS010201 - Slim naar Antwerpen/communicatie en stakeholderwerking

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de opdracht goed voor de creatie van de campagne ‘Slim naar Antwerpen – Voor de verandering’ aan Lucy Agency bvba, Handelskaai 48/2A, 1000 Brussel (ondernemingsnummer 0664.863.239), voor een bedrag van 58.920,95 EUR (inclusief btw).

Artikel 2

Het college keurt de opdracht goed voor de media-aankoop van de campagne ‘Slim naar Antwerpen - Voor de verandering’ aan Mediabrands Belgium NV, Ildefonse Vandammestraat 5/7D, 1560 Hoeilaart (ondernemingsnummer 0430.415.229), voor een bedrag van 348.475,31 EUR (inclusief btw).

Artikel 3

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon 

Mediabrands Belgium NV
Ildefonse Vandammestraat 5/7D
 1560 Hoeilaart

Ondernemingsnummer: NBE 0430 415 229 Rekeningnummer: IBAN BE60310059537070

348.475,31 EUR (inclusief btw)

budgetplaats: 5311500000
budgetpositie: 6141
functiegebied: 2LMS010201A00000 subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
 begrotingsprogramma: 2SA020200 budgetperiode: 2100

4005459004 

LUCY AGENCY BVBA

Handelskaai 48_2A
 1000 Brussel

Ondernemingsnummer: NBE 0664 863 239
 Rekeningnummer:  IBAN BE18068930670365

 

58.920,95 EUR (inclusief btw)

budgetplaats: 5311500000
budgetpositie: 613
functiegebied: 2LMS010201A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 2SA020200
 budgetperiode: 2100 

4005458763