Artikel 56 §3, 4° van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Augustus en september 2021 is hét moment om Slim naar Antwerpen opnieuw onder de aandacht te brengen en te wijzen op de veelheid aan vervoersmodi voor functionele verplaatsingen in en rond Antwerpen.
Traditioneel komt woon-werkverkeer terug op gang na een vakantieperiode. In september 2021 loopt die toename van verkeer samen met de geplande versoepelingen van de coronamaatregelen. Bovendien zal voor het eerst de impact van de werken aan de Oosterweelverbinding echt voelbaar worden.
Stad Antwerpen wil daarom een koepelcampagne voeren die het belangrijke momentum aangrijpt om Slim naar Antwerpen post-corona sterk te positioneren als buddy voor de zoektocht naar slimme mobiliteitsoplossingen. Er wordt verder gebouwd op het creatief concept ‘voor de verandering’. De focus ligt op de eigen keuze van de gebruiker tussen een veelheid van slimme oplossingen.
De campagne richt zich op de Vlaamse beroepsactieve autobezitters die zich verplaatsen in en rond Antwerpen, en loopt van eind augustus tot eind september 2021.
De creatie van de koepelcampagne gebeurt door Lucy Agency bvba.
Opdracht | Budget |
Conceptcreatie | 14.120,70 EUR (inclusief btw) |
Creatie/opmaak communicatiedragers
| 58.920,95 EUR (inclusief btw) |
De media-aankoop wordt uitbesteed aan Mediabrands Belgium NV.
Het mediabureau krijgt de opdracht voor de aankoop van volgende media in de Antwerpse vervoersregio.
Opdracht aankoop media | Budget | Periode |
Radio
| 185.635,63 EUR (inclusief btw) | 30/08/2021 – 12/09/2021 |
Radio
| 3.567,42 EUR (inclusief btw) | 06/09/2021 – 12/09/2021 |
Out-of-home
| 52.403,97 EUR (inclusief btw) | 23/08/2021 – 26/09/2021 |
| 43.198,60 EUR (inclusief btw) | 29/08/2021 – 11/09/2021 |
Digitale media
| 63.669,69 EUR (inclusief btw) | 23/08/2021 – 26/09/2021 |
Bestelbon 4005454794 werd reeds goedgekeurd door het college met besluit 2021_CBS_04779 van 11 juni 2021.
Artikel 43 §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt dat als een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem worden gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.
Stad Antwerpen wenst een uitgebreide en langdurige communicatiecampagne te voeren zodat inwoners, bezoekers en bedrijven op de hoogte zijn van de impact van de infrastructuurwerken op het verkeer in en naar Antwerpen. Ze wil inwoners van Antwerpen en omgeving sensibiliseren om slim naar Antwerpen te komen voor functionele verplaatsingen.
Op 23 oktober 2015 (jaarnummer 8845) keurde het college de communicatie-aanpak 'Slim naar Antwerpen' goed.
Op 4 maart 2016 (jaarnummer 1862) keurde het college het voorgestelde plan van aanpak met zachte maatregelen goed.
Op 26 januari 2018 (jaarnummer 696) keurde het college de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor de planning en aankoop van mediaruimte voor de groep Antwerpen in de periode 2018 - 2022, op basis van bestek GAC/2017/5021, aan Mediabrands Belgium NV, Ildefonse Vandammestraat 5-7D, 1560 Hoeilaart, met ondernemingsnummer 0430.415.229.
Op 3 april 2020 (jaarnummer 3135) keurde het college de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst communicatie-adviesbureau en campagnebureaus - perceel 1, op basis van bestek GAC_2019_00871, aan Lucy Agency bvba, Handelskaai 48/2A, 1000 Brussel, ondernemingsnummer 0664.863.239.
Bestelbon 4005454794 werd reeds goedgekeurd door het college met besluit 2021_CBS_04779 van 11 juni 2021.
De vastlegging dient voor de creatie van de campagne ‘Slim naar Antwerpen – Voor de verandering’ en de aankoop van media voor die campagne.
Bestelbon 4005454794 werd reeds goedgekeurd door het college met besluit 2021_CBS_04779 van 11 juni 2021.
Het college keurt de opdracht goed voor de creatie van de campagne ‘Slim naar Antwerpen – Voor de verandering’ aan Lucy Agency bvba, Handelskaai 48/2A, 1000 Brussel (ondernemingsnummer 0664.863.239), voor een bedrag van 58.920,95 EUR (inclusief btw).
Het college keurt de opdracht goed voor de media-aankoop van de campagne ‘Slim naar Antwerpen - Voor de verandering’ aan Mediabrands Belgium NV, Ildefonse Vandammestraat 5/7D, 1560 Hoeilaart (ondernemingsnummer 0430.415.229), voor een bedrag van 348.475,31 EUR (inclusief btw).
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Mediabrands Belgium NV Ondernemingsnummer: NBE 0430 415 229 Rekeningnummer: IBAN BE60310059537070 | 348.475,31 EUR (inclusief btw) | budgetplaats: 5311500000 | 4005459004 |
LUCY AGENCY BVBA Handelskaai 48_2A Ondernemingsnummer: NBE 0664 863 239
| 58.920,95 EUR (inclusief btw) | budgetplaats: 5311500000 | 4005458763 |