Terug
Gepubliceerd op 13/07/2021

2021_CBS_05602 - Omgevingsvergunning - OMV_2021062689. Jules Moretuslei 169-171. District Wilrijk - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 09/07/2021 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_05602 - Omgevingsvergunning - OMV_2021062689. Jules Moretuslei 169-171. District Wilrijk - Goedkeuring 2021_CBS_05602 - Omgevingsvergunning - OMV_2021062689. Jules Moretuslei 169-171. District Wilrijk - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2021062689

Gegevens van de aanvrager:

BVBA Dierenartsenpraktijk ANIMORETUS met als adres Jules Moretuslei 171 te 2610 Antwerpen en mevrouw Helga De Wilde met als contactadres Jules Moretuslei 171 te 2610 Antwerpen

Ligging van het project:

Jules Moretuslei 169-171 te 2610 Antwerpen

Kadastrale gegevens:

afdeling 43 sectie A nrs. 0, 200D16 en 200W10

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

uitbreiden van dierenartspraktijk

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          17/07/2009: vergunning (20092741) voor het verbouwen van een handelszaak naar dierenartspraktijk (huisnummer 171);

-          19/09/2008: vergunning (20083014) voor het verbouwen van een appartement met handelszaak op het gelijkvloers (huisnummer 169).

Vergunde/vergund geachte toestand

-          functie:

  • huisnummer 169: winkelgelijkvloers met achterliggende opslagruimte en 1 aparte wooneenheid op verdiepingen;
  • huisnummer 171: gelijkvloerse dierenartspraktijk met bovenliggende appartementen;

-          bouwvolume:

  • huisnummer 169:
    • hoofdbouw van 3 bouwlagen onder plat dak;
    • perceel is volledig dicht gebouwd.
  • huisnummer 171:
    • hoofdbouw van 3 bouwlagen onder plat dak;
    • achterbouw van 1 bouwlaag met buitenruimte en overdekte opslagruimte die toegang geeft tot ventweg van R11.

-          voorgevelafwerking:

  • huisnummer 169:
    • gevelbaksteen plaketten (geel genuanceerd);
    • aluminium schrijnwerk.
  • huisnummer 171:
    • witgrijze emailsteen;
    • aluminium schrijnwerk.

Huidige toestand

-          functie:

  • huisnummer 169:
    • winkelgelijkvloers;
    • afgesplitst magazijn dat toegankelijk is via ventweg van R11.
  • huisnummer 171:
    • dierenartsenpraktijk.

-          bouwvolume:

  • huisnummer 171:
    • stuk van de buitenruimte werd bijkomend overdekt.

-          gevelafwerking:

  • huisnummer 169:
    • gevelpleiterwerk in grijze kleur en PVC schrijnwerk in donkere kleur;
    • aluminium frame voor publiciteitsgeveldoek.
  • huisnummer 171:
    • witgrijze emailsteen met PVC schrijnwerk op het gelijkvloers en aluminium schrijnwerk op de verdiepen.

Gewenste toestand

-          functie:

  • huisnummer 169-171: gelijkvloerse dierenartspraktijk;
  • twee parkeerplaatsen achteraan het perceel met huisnummer 171.

-          bouwvolume:

  • geregulariseerde overdekte buitenruimte achteraan huisnummer 171;
  • samengevoegde gelijkvloerse volumes van huisnummers 169 en 171;

-          gevelafwerking:

  • huisnummer 169: voorgeveldeur wordt vervangen door een draaikipraam;
  • geregulariseerde huidige gevelafwerking.

Inhoud van de aanvraag

-          aanvraag heeft enkel betrekking op de gelijkvloerse verdiepingen van huisnummers 169 en 171;

-          uitbreiden van dierenartsenpraktijk:

  • samenvoegen gelijkvloers van huisnummers 169 en 171;
  • regulariseren overkapping;
  • afsplitsen achterliggend magazijn;
  • voorzien van twee parkeerplaatsen;
  • wijzigen voorgevel.

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Agentschap Wegen en Verkeer

21 mei 2021

9 juni 2021

Gunstig

AQUAFIN NV

21 mei 2021

28 juni 2021

Voorwaardelijk gunstig

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)

21 mei 2021

11 juni 2021

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

21 mei 2021

31 mei 2021

Ondernemen en Stadsmarketing/ Klantencontacten en Dienstverlening/ Loket Thema Wonen - huisnummering

21 mei 2021

27 mei 2021

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

21 mei 2021

25 mei 2021

Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Vergunningen Milieu

21 mei 2021

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening toegankelijkheid op volgende punten:

  • de gewijzigde publiektoegankelijke ruimtes moeten voldoen aan de verordening inzake toegankelijkheid;
  • artikel 15 Breedte van een looppad (tussen onafgewerkte muren):
    de breedte van een looppad, gemeten tussen onafgewerkte binnenmuren, bedraagt minstens 175 cm, zodat na de afwerking van de wanden en met inbegrip van de ruimte voor plinten en leuningen een vrije en vlakke doorgangsbreedte van minstens 150 cm gegarandeerd wordt. De doorgangsbreedte is gemiddeld 110 cm;
  • artikel 25 Vrije en vlakke wand- en vloerbreedte naast deur:

bij een manueel te bedienen deurmoet naast de krukzijde voor een vrije en vlakke wand- en vloerbreedte worden gezorgd, met een ruwbouwmaat van minstens 45 cm, zodat na de afwerking een vrije en vlakke wand- en vloerbreedte van minstens 50 cm gegarandeerd wordt. Dit is niet het geval bij de toegang tot: hospi 2, echo & consultatie en consultatie 3;

  • artikel 30 Afmetingen sanitaire cellen:

er wordt geen aangepast toilet voorzien.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • artikel 24 Minimale lichtinval en minimale luchttoevoer:

elke verblijfsruimte dient openingen te hebben voor de toetreding van daglicht en zicht. Hieronder vallen ook consultatieruimtes;

  • artikel 26 Afvalverzameling:

er is geen afgescheiden ruimte voor afvalberging  voorzien. Deze berging moet worden verlucht  en minimaal 4 m2 groot zijn.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)

-          BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De BGO Wonen is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Beoordeling afwijkingen van de voorschriften

Het ontwerp wijkt af van de verordening toegankelijkheid. Aangezien een toegankelijke leefomgeving vandaag zijn uitgegroeid tot een basisrecht, kan hier geen afwijking op worden toegestaan. Het ontwerp moet voldoen aan deze verordening, dit zal in voorwaarde worden opgenomen.

 

De ‘echo & consultatieruimte’ en de centraal gelegen ‘consultatieruimte 2’ beschikken niet over rechtstreekse lichtinval en luchttoevoer. Echter kan aangenomen worden dat deze ruimtes net op deze locaties worden ingetekend om tijdens het gebruik zo weinig mogelijk natuurlijk licht en prikkels te ontvangen. Verluchting van de ruimtes kan gebeuren via de circulatieruimtes. Vanuit stedenbouwkundig oogpunt is het echter niet mogelijk een vergunning te verlenen voor deze ruimtes als verblijfsruimte. Dit wordt opgenomen in de voorwaarden.

 

De plannen voorzien geen ruimte voor afvalverzameling zoals opgenomen in artikel 26 van de bouwcode. In voorwaarde wordt opgenomen hier aan te voldoen en een ruimte van minimaal 4 m² te voorzien.

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag omvat het samenvoegen van het gelijkvloers van twee panden in functie van het uitbreiden van een dierenartsenpraktijk. Deze functie is aanvaardbaar en in harmonie met de andere publiekstrekkende functies in dit deel van de Jules Moretuslei.

De aanvraag werd ter advies voorgelegd aan de stedelijke dienst ondernemen en stadsmarketing – business en innovatie, zij verleenden een gunstig advies.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De werken in functie van de uitbreiding van de dierenartsenpraktijk situeren zich binnen het bestaande volume. Bijgevolg wordt geoordeeld dat de draagkracht van het perceel, noch de omgeving wordt overschreden.

 

Achteraan het pand met huisnummer 171 (bestaande praktijk) is er tegenover de vergunde toestand een afdak toegevoegd. Dit afdak bestaat uit een houten roostering met transparante dakplaten. Dit is aanvaardbaar als dit een niet-verwarmde en niet-geïsoleerde buitenruimte is in uitbreiding van de praktijk. Op deze manier kan dit afdak aanzien worden als een tussenruimte tussen de praktijk en de open ruimte.

 

In de vergunde toestand uit 2009 voor het pand met huisnummer 171 is er een overdekte opslagruimte voorzien ter hoogte van de R11. Deze ruimte kan nu gebruikt worden als overdekte parkeerplaats. De open ruimte dient vrij gehouden te worden van gemotoriseerd verkeer. De tweede parkeerplaats zal bijgevolg worden uitgesloten van vergunning.

 

Visueel-vormelijke elementen

De wijzigingen aan de voorgevels beperken zich tot het aanpassen van het buitenschrijnwerk op het gelijkvloers van het linkse pand. Hier wordt de inkomdeur van de handelsruimte vervangen door een draaikipraam. De bestaande voorgevels uit gevelbaksteen plaketten en aluminium schrijnwerk (links) en witgrijze emailsteen met aluminium schrijnwerk (rechts) blijven behouden. Op die manier blijven beide panden zich inpassen in het bouwblok waar gevels met gelijkaardige detaillering kenmerkend zijn.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

De overige delen van de twee panden maken geen deel uit van de aanvraag. Daarom zullen alle handelingen, werken en wijzigingen buiten de handelingen, werken en wijzigingen in functie van de uitbreiding van de praktijk (interne aanpassingen op het gelijkvloers, gevelwijziging op het gelijkvloers, afdak achteraan nummer 171 en omvorming van overdekte opslagruimte naar parkeerplaats), rekening houdend met de voorwaarden, worden uitgesloten.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een bouwaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen de facto de algemene beleidslijn voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 1 parkeerplaatsen.

 

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en of functiewijziging.

 

In nr 169 is op het gelijkvloers een vergunde toestand van winkelruimte. Op nr 171 is reeds een dierenartsenpraktijk. De gelijkvloerse ruimte van nr 169 wordt bijgevoegd bij de bestaande praktijk. Het aantal behandelkamers neemt toe van 2 naar 3.

 

De Crow kent geen norm voor dierenartsen. We stellen voor om de norm van gewoon huisarts toe te passen ook op dierenartsenpraktijk.

De norm voor huisartsen (niet huisartsarm gebied) is in centrumgebied 1.

 

De werkelijke parkeerbehoefte is dus 1 behandelkamer x 1 = 1 parkeerplaats.

 

De plannen voorzien in 2 bijkomende nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

De vergunde overdekte opslagruimte en buitenruimte aan de zijde van de R11 wordt aangepast naar een ruimte waar het mogelijk is om 2 wagens te stallen voor het personeel van de dierenartsenpraktijk.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 1.

 

De parkeerbehoefte van de aanvraag bedraagt 1 omdat er 1 bijkomende consultatieruimte wordt voorzien. In de vergunde toestand uit 2009 is er een overdekte opslagruimte voorzien ter hoogte van de R11. Deze ruimte kan nu gebruikt worden als overdekte parkeerplaats. De open ruimte dient vrij gehouden te worden van gemotoriseerd verkeer.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 1 – 1 = 0.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 1 – 1 = 0.

Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus van toepassing op 0 plaatsen.

 

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1.      de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      het ontwerp moet voldoen aan de verordening toegankelijkheid;

3.      een ruimte voor afvalverzameling te voorzien die voldoet aan de voorschriften van artikel 26 van de bouwcode;

 

Uitsluitingen

4.      geen vergunning wordt verleend voor de ‘echo & consultatieruimte’ en de centraal gelegen ‘consultatieruimte 2’ als verblijfsruimte;

5.      geen vergunning wordt verleend voor de tweede parkeerplaats die zich in open lucht bevindt. Deze ruimte dient behouden in ingericht te worden als een open ruimte en moet vrij zijn van gemotoriseerd verkeer;

6.      alle handelingen, werken en wijzigingen buiten de handelingen, werken en wijzigingen in functie van de uitbreiding van de praktijk (interne aanpassingen op het gelijkvloers, gevelwijziging op het gelijkvloers, afdak achteraan nummer 171 en omvorming van overdekte opslagruimte naar parkeerplaats), rekening houdend met de voorwaarden, worden uitgesloten.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

24 april 2021

Volledig en ontvankelijk

21 mei 2021

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

20 juli 2021

Verslag GOA

1 juli 2021

naam GOA

Gerd Cryns

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1.      de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      het ontwerp moet voldoen aan de verordening toegankelijkheid;

3.      een ruimte voor afvalverzameling te voorzien die voldoet aan de voorschriften van artikel 26 van de bouwcode;

 

Uitsluitingen

4.      geen vergunning wordt verleend voor de ‘echo & consultatieruimte’ en de centraal gelegen ‘consultatieruimte 2’ als verblijfsruimte;

5.      geen vergunning wordt verleend voor de tweede parkeerplaats die zich in open lucht bevindt. Deze ruimte dient behouden in ingericht te worden als een open ruimte en moet vrij zijn van gemotoriseerd verkeer;

6.      alle handelingen, werken en wijzigingen buiten de handelingen, werken en wijzigingen in functie van de uitbreiding van de praktijk (interne aanpassingen op het gelijkvloers, gevelwijziging op het gelijkvloers, afdak achteraan nummer 171 en omvorming van overdekte opslagruimte naar parkeerplaats), rekening houdend met de voorwaarden, worden uitgesloten.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.