Terug
Gepubliceerd op 27/09/2021

2021_CBS_07711 - Bestek GAC_2021_01727 - Raamovereenkomst voor het bezorgen van loketproducten op locatie - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 24/09/2021 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg; Tom Meeuws, schepen; Karin De Craecker

Afwezig

Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Karin De Craecker

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_07711 - Bestek GAC_2021_01727 - Raamovereenkomst voor het bezorgen van loketproducten op locatie - Bestek en procedure - Goedkeuring 2021_CBS_07711 - Bestek GAC_2021_01727 - Raamovereenkomst voor het bezorgen van loketproducten op locatie - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De inschrijver toont zijn technische bekwaamheid aan door middel van documenten m.b.t. de technische uitrusting (zie onder 1), het informatiebeveiligingsbeleid (zie onder 2), en

referentieopdrachten (zie onder 4):

1. Omwille van de waarde van de te vervoeren documenten, moet de inschrijver de nodige maatregelen nemen om diefstal, verlies of beschadiging te voorkomen vanaf het moment van de ophaling tot de bezorging aan de burger. De inschrijver toont aan dat hij minimaal beschikt over een beveiligd transport (vb. ondoorzichtige en afsluitbare koffertjes, de mogelijkheid om elk document apart beveiligd te verpakken en laadruimte) en beveiligde opslagruimte (vb. kluis, camerabewaking, tijdsslot, …).

2. De inschrijver beschikt over een gedocumenteerd informatiebeveiligingsbeleid. Deze documentatie bevat minimaal een analyse van alle mogelijke aspecten die voor zijn organisatie een risico kunnen inhouden of schade kunnen veroorzaken, en een overzicht van de maatregelen die genomen werden om deze risico’s waar mogelijk te ondervangen.

3. De inschrijver kan aantonen dat hij een plotse vermeerdering van volume van de documenten die geleverd moeten worden, kan verwerken. Hij toont hiervoor aan dat hij minimaal over 3 chauffeurs en 2 voertuigen beschikt.

4. De inschrijver toont aan ervaring te hebben in het bezorgen van producten en/of documenten. Hij dient hiervoor ten minste drie referenties voor te leggen, waarvan één referentie voor levering met identiteitsvaststelling. De referenties hebben betrekking op opdrachten uitgevoerd in de afgelopen 3 jaar, en met een minimale opdrachtwaarde van 1.000 euro incl. BTW.

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de (het) volgend(e) gunningscriteria(um):

  1. Prijs op een totaal van 25 punten.
  2. Plan van aanpak op een totaal van 75 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 41, §1, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht (zonder belasting over de toegevoegde waarde) lager ligt dan de door het artikel 11, eerste lid, 3° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 bepaalde drempel van 214.000 EUR.

In toepassing van artikel 41, §2, tweede lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 41, §2, tweede lid, eerste zin bepaalde termijn van ten minste 22 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

Aanleiding en context

De raamovereenkomst voor het bezorgen van loketproducten (rijbewijzen en reispassen) op locatie loopt af op 3 december 2021. Om de continuïteit van deze dienstverlening te vrijwaren wenst de stedelijke bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing een nieuwe overeenkomst af te sluiten. De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om hiervoor vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking GAC_2021_01727 uit te schrijven.

Beleidsdoelstellingen

8 - Sterk bestuurde stad
2SBS05 - Loketten
2SBS0501 - Kwalitatieve digitale, telefonische en fysieke dienstverlening
2SBS050101 - Tijdige, correcte en neutrale dienstverlening

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2021_01727 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het bezorgen van loketproducten op locatie goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Raamovereenkomst voor het bezorgen van loketproducten op locatie


budgetplaats:5318600000
budgetpositie:6141
functiegebied:2SBS050101A00000
subsidie:SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma:2SA080130
budgetperiode:2100
budgetperiode:2200, 2300, 2400, 2500 mits goedkeuring van de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan door college en gemeenteraad

met orderbons


Bijlagen

  • 01727_Verwerkingsovereenkomst.pdf
  • 01727_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 01727_Bestek.pdf