Bij aanvang en einde van de schooldag wordt gedurende 30 minuten voorrang gegeven aan de schoolgaande kinderen en hun ouders die zich te voet of met de fiets verplaatsen.
Een gemachtigd toezichter of vrijwilliger plaatst hiervoor een nadarhekken aan de aanvang en het einde van de schoolstraat:
De proefopstelling start op 1 oktober 2021 en loopt tot het einde van het schooljaar 2021-2022.
De parkeerbalans blijft ongewijzigdDe schoolstraat wordt ingevoerd in het gedeelte tussen de Alfons Schneiderlaan en de Jules Steursstraat. De Jan Romeostraat wordt mee opgenomen in 'de schoolstraat zone' om overlast in deze straat te vermijden.
De verkeerspolitie merkt op: In de Jan Romeostraat is een nadarafsluiting halverwege de straat gepland. Dit zorgt voor onnodige en gevaarlijke keerbewegingen in de straat. Het is aangeraden om de nadar aan het begin van de straat te plaatsen aan de Joos van den Steenelei.
De afdeling mobiliteit volgt het advies en heeft de plannen aangepast aan het advies van de verkeerspolitie.
Het college keurt de proefopstelling in de Frans Van Dijckstraat, district Deurne, goed.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
---|---|
SW/Communicatie en Participatie |
alle opmerkingen en klachten over de proefopstelling bundelen en overmaken aan SW/Mobiliteit |
SW/Mobiliteit en LP/VK |
in samenspraak de proefopstelling evalueren |
SW/Mobiliteit |
bij een positieve evaluatie een aanvullend verkeersreglement opmaken [bij een negatieve evaluatie de niet bestendiging van de proefopstelling ter goedkeuring voorleggen] |
SW/B&O |
aanbrengen van de vereiste signalisatie, markeringen en het plaatsen van eventueel bijkomende infrastructurele maatregelen |