Terug
Gepubliceerd op 27/09/2021

2021_CBS_07407 - Omgevingsvergunning - OMV_2021113975. Jos Smolderenstraat 55. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 24/09/2021 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg; Tom Meeuws, schepen; Karin De Craecker

Afwezig

Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Karin De Craecker

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_07407 - Omgevingsvergunning - OMV_2021113975. Jos Smolderenstraat 55. District Antwerpen - Goedkeuring 2021_CBS_07407 - Omgevingsvergunning - OMV_2021113975. Jos Smolderenstraat 55. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2021113975

Gegevens van de aanvrager:

de heer Jeff Cavens met als contactadres Michel De Braeystraat 55 te 2000 Antwerpen en NV TRIPLE LIVING met als contactadres Jan van Gentstraat 7 bus 402 te 2000 Antwerpen

Ligging van het project:

Jos Smolderenstraat 55 te 2000 Antwerpen

Kadastrale gegevens:

afdeling 11 sectie L nrs. 3917L2, 3917B2, 3917K2, 3917D2, 3925G5, 3990A en 3992B

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

doorvoeren van wijzigingen op vergunning OMV_2020030378

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          31/07/2020: vergunning (20201624) voor het doorvoeren van wijzigingen op vergunning OMV_2018122153;

-          18/07/2019: vergunning (20182989) voor de realisatie van een nieuwbouwproject met 116 wooneenheden, commerciële ruimte en een ondergrondse parking met toegangsinfrastructuur (Striga 4-blok19).

Vergunde/vergund geachte toestand

-          meergezinswoning met 116 wooneenheden, benedenverdieping met 4 commerciële ruimten;

-          bouwvolume:

  • pand met minimaal 4 en maximaal 8 bouwlagen onder plat dak;
  • twee ondergrondse bouwlagen ingericht als parking voor 154 voertuigen, 245 fietsstalplaatsen, technische ruimten, en bergruimte;
  • U-vormige voetafdruk;

-          gevelafwerking:

  • gevels bekleed met rood genuanceerd betonnen panelen;
  • aluminium buitenschrijnwerk;
  • stalen balustrades, hekwerk en kolommen (kleur roodbruin).

Huidige toestand

-          werken in uitvoering.

Gewenste toestand

-          functie:

  • verminderen van het aantal wooneenheden van 116 naar 104;
  • de samengevoegde appartementen hebben een netto-vloeroppervlakte tussen de 100 m² en 208 m², de interne inrichting met aantal slaapkamers is nog niet gekend voor de nieuw samengevoegde appartementen;

-          bouwvolume:

  • vloerniveau van -1 en -2 worden respectievelijk minder diep, -4,2 m en -7 m;
  • voorzien van 5 extra bergruimtes op de oorspronkelijke plaats van de sprinklerinstallatie, dewelke niet meer wordt uitgevoerd;
  • inpandige brandweertrap wordt niet uitgevoerd;
  • niveau van kroonlijst aan Ledeganckkaai en Jos Smolderenstraat wordt verlaagd naar +27,88 m, niveau kroonlijst aan de Michel de Braeystraat wordt verlaagd naar niveau +17,83 m;
  • de wintertuinen aan de kopse gevels aan Jef Cassierstraat worden verkleind, het terras wordt hierdoor vergroot;
  • inkom kern 6 en 7 wordt aangepast naar een diepte van 2m;

-          gevelafwerking:

  • gevelafwerking in donker rode zandsteen;
  • aan de verschillende gevels worden 13 windschermen in totaliteit niet uitgevoerd;
  • balustrades aan de buitentrappen worden gewijzigd;
  • luifelelementen in de binnenhoeken worden doorgetrokken;
  • dakvolume op niveau +4 wordt voorzien van luifelelementen aan zuid- en noordkant.

Inhoud van de aanvraag

-          verminderen van het aantal wooneenheden van 116 naar 104;

-          wijzigen van het bouwvolume:

  • niveau van de kelderfundering verhoogt;
  • kroonlijsthoogte van het gebouw verlaagt;

-          wijzigen van de gevel:

  • gevelafwerking wijzigt naar donker rode zandsteen;
  • windschermen/balustrades/luifelelementen;
  • aanpassingen aan de wintertuinen;

-          interne constructieve werken om verschillende appartementen samen te voegen.

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

AQUAFIN NV

30 juli 2021

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Geen tijdig advies ontvangen waardoor het geacht wordt gunstig te zijn

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen

30 juli 2021

1 september 2021

Voorwaardelijk gunstig

De Vlaamse Waterweg nv/ De Vlaamse Waterweg nv - afdeling Zeeschelde-Zeekanaal

30 juli 2021

11 augustus 2021

Gunstig

FOD Binnenlandse Zaken - ASTRID veiligheidscommissie

30 juli 2021

17 augustus 2021

Gunstig

Lokale Politie/ Centrale Preventie

30 juli 2021

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Geen tijdig advies ontvangen waardoor het geacht wordt gunstig te zijn

Lokale Politie/ Verkeerspolitie

30 juli 2021

5 augustus 2021

Geen advies

Vlaamse Milieumaatschappij

30 juli 2021

3 augustus 2021

Geen advies

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Klantencontacten en Dienstverlening/ Loket Thema Wonen - huisnummering

30 juli 2021

3 augustus 2021

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

30 juli 2021

2 augustus 2021

Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Ruimtelijke Planning/ SOK

13 september 2021

13 september 2021

Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Vergunningen Milieu

30 juli 2021

2 augustus 2021

Stadsontwikkeling/ Onroerend Erfgoed/ Archeologie

30 juli 2021

9 augustus 2021

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP Nieuw Zuid, goedgekeurd op 17 juli 2014. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: artikel 1 zone voor centrumfuncties (ce1).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Gemeentelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'.)

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het RUP Nieuw Zuid.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode.
 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
De Vlaamse Waterweg – afdeling Zeeschelde en Zeekanaal oordeelt dat de wijzigingen op het reeds vergunde project geen invloed hebben op de waterhuishouding.

 

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-          Archeologienota: overeenkomstig artikel 5.4.1 van het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013 moet aan bepaalde aanvragen een archeologienota worden toegevoegd waarvan akte werd genomen
Van de archeologienota werd akte genomen door het agentschap Onroerend Erfgoed op 24/09/2018. De nota bevat voorwaarden, die moeten opgelegd worden in de vergunning.

 

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)

-          BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De BGO Wonen wordt betrokken bij de beoordeling van de verenigbaarheid van de aanvraag met de goede ruimtelijke ordening.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag betreft een vrijstaand gebouw dat deel uitmaakt van de ontwikkeling van het stadsontwikkelingsgebied Nieuw Zuid. Voorliggende aanvraag vraagt enkele wijzigingen aan waaronder de vermindering van het aantal woongelegenheden van 116 naar 104. De functies zijn verenigbaar met het RUP en de aanwezige functies in het in ontwikkeling zijnde stadsweefsel.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De bouwhoogte van de vergunde toestand wordt met 108 cm verlaagd. Bijgevolg wordt ook de kroonlijst verlaagd. Deze verlaging heeft een invloed op de vrije hoogtes op de bouwlagen die beperkt verlaagd worden. De vrije hoogte blijft weliswaar conform de bouwcode. De aanpassing van de kroonlijst is bijgevolg aanvaardbaar.

 

De plafonds van de ondergrondse parkeergarage wordt gereduceerd waarbij de minimale vrije hoogte van 2,30m gegarandeerd blijft. Deze aanpassing is aanvaardbaar.

De wintertuinen op de kopse gevels aan de Jef Cassierstraat worden beperkt verkleind.

 

De wijzigingen in de voorliggende aanvraag hebben weinig tot geen invloed op het bouwvolume in zijn geheel en zijn vanuit stedenbouwkundig oogpunt aanvaardbaar.

 

Visueel-vormelijke elementen

De voorgaande aanvraag werd vergund met gevelbekleding met donker rode betonnen prefab panelen. De aanvrager wil omwille van uitvoeringstechnische redenen de gevelbekleding aanpassen naar een donkerrode zandsteen. Deze aanpassing doet visueel en vormelijk geen afbreuk aan de vormentaal van het gebouw.

 

In functie van het in evenwicht brengen van de gevels worden er een 7-tal windschermen weggelaten en 6-tal windschermen ingekort. Vanuit het visuele en vormelijke aspect kan dit worden toegelaten.

 

In de aanvraag zijn enkele wijzigingen/ toevoegingen aan luifelelementen. Deze aanpassingen zijn beperkt en toelaatbaar.

 

Cultuurhistorische aspecten

Het projectgebied bevindt zich buiten een archeologisch vastgestelde zone, nl. de Antwerpse binnenstad. Het projectgebied bevindt zich ik woon- of recreatiegebied. Het gebied is groter dan 3000 m² (ca. 3960 m²) en de ingreep in de bodem groter dan 1000 m² (= projectgebied). Volgens het Onroerenderfgoeddecreet van 2 juli 2013, artikel 5.4.1 is hiervoor een archeologienota verplicht.

 

De archeologienota werd ingediend door de BAAC op 10/09/2018 en door het agentschap Onroerend Erfgoed bekrachtigd op 24/09/2018. Het bijhorende programma van maatregelen adviseert een bindende opgraving van het plangebied (https://loket.onroerenderfgoed.be/archeologie/notas/archeologienotas/8606). De bouwheer dient dit onderzoek voorafgaand uit te voeren en te rapporteren bij het agentschap Onroerend Erfgoed.

 

Deze voorwaarden worden overgenomen in de stedenbouwkundige voorwaarden van de vergunning.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Volgens de aanvraag zullen enkele appartementen worden samengevoegd. De bijgevoegde toelichtingsnota meldt dat hiervoor nog geen planschikking beschikbaar is. Het is bijgevolg onduidelijk hoe de appartementen precies samengevoegd zullen worden, hoeveel slaapkamers elk appartement heeft, welke ruimtes de samengevoegde appartementen zullen bevatten. Het samenvoegen van de appartementen kan niet worden beoordeeld en wordt bijgevolg uitgesloten uit de vergunning. Een nieuwe aanvraag dient plannen te bevatten met de samengevoegde appartementen, inclusief de inrichting van deze appartementen. Enkel met deze informatie kunnen de samengevoegde appartementen getoetst worden aan de gestelde Antwerpse woonkwaliteitseisen.

 

Conform artikel 14 van de bouwcode worden de insprongen van kern 6 en 7 aangepast in diepte zodat verlichting niet meer noodzakelijk is.

 

De aanpassingen aan de vergunning hebben geen betrekking op ingedeelde inrichtingen of activiteiten. Vanuit de dienst Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Vergunningen Milieu is er dan ook geen bezwaar.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat elke bouwaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeerparagraaf is niet van toepassing gezien de aanvraag geen vermeerdering van het aantal woongelegenheden ten opzichte van de bestaande en vergunde of vergund geachte situatie inhoudt.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1.      de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021;

3.      volgende voorwaarden uit de bekrachtigde archeologienota zijn strikt na te leven:

-          de bouwheer is verplicht om het programma van maatregelen, nl. een opgraving, horende bij de archeologienota uit te voeren (https://loket.onroerenderfgoed.be/archeologie/notas/archeologienotas/8606). Hij faciliteert tevens de opmaak van het eindverslag ter indiening bij het agentschap Onroerend Erfgoed.

-          de bouwheer verwittigd de dienst archeologie twee weken voorafgaand de start van geplande graafwerken in de kelder (archeologie@stad.antwerpen.be).

-          de bouwheer laat werfcontroles toe door de archeologen van de dienst archeologie van de stad Antwerpen;

Uitsluitingen

4.      het samenvoegen van eender welk appartement tegenover de laatst vergunde toestand.

 

Lasten

Artikel 75 van het Omgevingsvergunningendecreet bepaalt dat de vergunningverlener lasten bij vergunningen kan opleggen.

 

De last kan de vorm aannemen van een louter financiële last of een realisatie in natura door de ontwikkelaar. In elk geval kan ingespeeld worden op maatschappelijke noden en behoeften op buurt- en wijkniveau. Het is aan de vergunningverlenende overheid om te bepalen of een louter financiële last aan de ontwikkelaar wordt opgelegd of een realisatie in natura door de ontwikkelaar wordt geëist. De inkomsten voor de stad van lasten moeten vanuit de regelgeving een expliciete bestemming krijgen met een link in de nabijheid van het project. Bij beslissing van de lasten moet dit meteen vastgelegd worden. Het kaderbesluit van 9 maart 2018 (jaarnummer 2203) legde de principes voor de lasten vast.

 

De stedenbouwkundige lasten voor het volledige projectgebied Nieuw-Zuid werden vastgelegd in een overeenkomst stedenbouwkundige lasten voorgelegd aan de gemeenteraad op 26 mei 2014 (jaarnummer 455), gewijzigd en/of aangevuld in een eerste en tweede addendum op deze overeenkomst, respectievelijk voorgelegd aan de gemeenteraad op 30 maart 2015 (jaarnummer 164) en op 24 april 2017 (jaarnummer 239).

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

2 juli 2021

Volledig en ontvankelijk

30 juli 2021

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

28 september 2021

Verslag GOA

6 september 2021

naam GOA

Katrijn Apostel

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1.      de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021;

3.      volgende voorwaarden uit de bekrachtigde archeologienota zijn strikt na te leven:

-          de bouwheer is verplicht om het programma van maatregelen, nl. een opgraving, horende bij de archeologienota uit te voeren (https://loket.onroerenderfgoed.be/archeologie/notas/archeologienotas/8606). Hij faciliteert tevens de opmaak van het eindverslag ter indiening bij het agentschap Onroerend Erfgoed.

-          de bouwheer verwittigd de dienst archeologie twee weken voorafgaand de start van geplande graafwerken in de kelder (archeologie@stad.antwerpen.be).

-          de bouwheer laat werfcontroles toe door de archeologen van de dienst archeologie van de stad Antwerpen;

Uitsluitingen

4.      het samenvoegen van eender welk appartement tegenover de laatst vergunde toestand.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.