Bij de verhuis van de districts- en loketwerking district Antwerpen van de Lange Gasthuisstraat naar zaal Harmonie bleek dat er een aantal losse meubels die oorspronkelijk gerestaureerd of herbruikt zouden worden, in een te slechte staat verkeerde.
Daarom werd er een bijkomende offerte gevraagd voor meubilair via de raamovereenkomst los meubilair. Om de uniformiteit in stijl van het vernieuwde districtshuis in zaal Harmonie te respecteren werden meubels van hetzelfde type, kleur en stoffering geselecteerd als het meubilair dat reeds eerder dit jaar geleverd werd via deze raamovereenkomst. Het gaat over vergaderstoelen, lage zeteltjes, overlegtafeltjes, enkele kapstokken en een lage kast.
Daarnaast wordt een uitbreiding van enkele werkplekken met ladeblokken voorzien, op vraag van de gebruikers. Deze ladeblokken zijn van hetzelfde type en hebben dezelfde afwerking als de werktafels die eerder dit jaar geleverd werden in zaal Harmonie.
In de oorspronkelijke opdracht werd er een metalen rek op wielen voorzien voor de refter van zaal Harmonie. Dit metalen rek kan door de leverancier niet geleverd worden en wordt ‘in min’ verrekend op de oorspronkelijke bestelling.
Wijziging opdracht in uitvoeringsfase:
Aanvullende opdracht (artikel 38/2 KB Uitvoering)
Verrekening/post | Motivatie | In min exclusief btw | In meer exclusief | Termijnverlenging |
Offerte 203491 | Bestelling los meubilair | 0,00 euro | 14.560,99 euro | 0 werkdagen |
Offerte 30102020 | Metalen rek op wielen (maatwerk) | - 4.320,00 euro | 0,00 euro | 0 werkdagen |
Totaal | - 4.320,00 euro | 14.560,99 euro | 0 werkdagen | |
21% btw | - 907,20 euro | 3.057,81 euro | ||
Totaal inclusief btw | - 5.227,20 euro | 17.618,80 euro |
De offerte 30102020 heeft betrekking op bestelbon 4005440132 en 4005428794 en werd boekhoudkundig reeds afgesloten en vrijgegeven.
Voor de wijziging van de opdracht van offerte 203491 werd bestelbon 4005466608 aangemaakt voor het volledige bedrag van de offerte..
Er wordt geen termijnverlenging toegekend voor de wijziging van de opdracht.
Samenvatting:
De wijziging van de opdracht voor "Los meubilair - Zaal Harmonie GAC/2018/00240 (P0775081) perceel 5" dat ter goedkeuring wordt voorgelegd kan als volgt worden samengevat:
Omschrijving | Bedrag in euro, exclusief btw |
Aanvullende opdracht in meer (artikel 38/2 KB AUR) | 14.560,99 euro |
Totaal | 14.560,99 euro |
21% btw | 3.057,81 euro |
Algemeen totaal | 17. 618,80 euro |
In toepassing van artikel 38/2 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, is de aanbesteder gerechtigd de oorspronkelijke opdracht te wijzigen wanneer de wijziging het noodzakelijk gevolg is van omstandigheden die een zorgvuldige aanbesteder niet kon voorzien en de wijziging geen verandering in de algemene aard van de opdracht of raamovereenkomst brengt. De wijziging blijft beperkt tot 50 % van het oorspronkelijke opdrachtbedrag.
Fase | Orgaan | Datum | Jaarnummer |
goedkeuring bestek GAC/2018/00240. Raamovereenkomst voor het leveren divers kantoormeubilair inclusief wisselstukken | college | 14 december 2018 | 11134 |
gunning bestek GAC/2018/00240. Raamovereenkomst voor het leveren divers kantoormeubilair inclusief wisselstukken | college | 23 augustus 2019 | 06856 |
gunning bestek GAC/2018/00240 -(P0775081) Inrichting stadsloket en districtshuis. Los meubilair perceel 5 | college | 27 november 2020 | 09750 |
De opdracht voor "Los meubilair - Zaal Harmonie GAC/2018/00240 (P0775081) perceel 5" werd gegund aan BM Kantoor & Projectmeubelen bvba, Wijmeriestraat 15, 8790 Waregem, met ondernemingsnummer 0476.527.940 voor een bedrag van 231.653,39 euro, inclusief btw.
De uitgave voor de wijziging van de opdracht bedraagt 14.560,99 euro + 3.057,81 euro (21% btw) = 17.618,80 euro en zal verrekend worden op investeringsbudget 2100. Er is voldoende krediet beschikbaar.
Het college keurt de aanvullende opdracht in min goed voor een bedrag van 4.320,00 euro + 907,20 euro (21% btw) = - 5.227,20 euro.
Het college keurt de aanvullende opdracht in meer goed voor een bedrag van 14.560,99 euro + 3.057,81 euro (21% btw)= 17.618,80 euro.
Het college keurt goed dat een bedrag van 14.560,99 euro + 3.057,81 euro (21% btw) = 17.618,80 euro, in bestelbon 4005466608 wordt vastgelegd op naam van BM Kantoor & Projectmeubelen bvba, Wijmeriestraat 15,te 8790 Waregem, met ondernemingsnummer 0476.527.940.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
P0775081 - Mechelsesteenweg 216, 2018 Antwerpen Zaal Harmonie- inrichting stadsloket- los meubilair BM Kantoor & Projectmeubelen bvba Wijmeriestraat 15 8790 Waregem ondernemingsnummer: 0476.527.940 IBAN: BE39.4682.2827.5119 | 17.618,80 euro inclusief btw | budgetplaats: 5322000000 budgetpositie:240 functiegebied: 2SBS070102P07750 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 2SA080119 budgetperiode:2100 | 4005466608 |