Aanvullende opdracht (artikel 38/1 KB Uitvoering)
Verrekening/post | Motivatie | In min exclusief btw | In meer exclusief btw | Termijnverlenging |
4.4 | Doordat de brandweer wenst te kuisen met veel water is er gekozen om de vloer te verlijmen met 2K lijm. | 3.820,51 EUR | ||
12.4 | In de bergruimte werd asbest vastgesteld en verwijderd. Hierdoor dient er een nieuwe vloerbekleding geplaatst te worden. Ook de plinten worden vernieuwd. | 147,00 EUR | 3.386,26 EUR | |
Totaal | 147,00 EUR | 7.206,77 EUR | ||
Bedrag inclusief 21% btw | 177,87 EUR | 8.720,19 EUR |
Onvoorzienbare omstandigheden (artikel 38/2 KB Uitvoering)
Verrekening/post | Motivatie | In min exclusief btw | In meer exclusief btw | Termijnverlenging |
3.5 | Er werd een spoed-labo onderzoek uitgevoerd naar asbest in de slaapruimte. Omdat asbest werd aangetroffen werd het gehele vloerpakket verwijderd, de in de offerte voorzien afbraak van de vloerbekleding vervalt. | 2.573,16 EUR | 495,00 EUR | |
21.3 | Aanpassingen aan de uitgietbak op de eerste verdieping, de drinkfontein in de fitness, de douchekoppen en de elektriciteit. Het sleutelplan werd aangepast waardoor extra cilinders noodzakelijk zijn. Herstelwerk aan de tegels in de inkomhal en aan het pleisterwerk rond de ramen. Wijziging radiatoren. | 2.610,00 EUR | 15.102,00 EUR | 15 werkdagen |
22 | Bijkomende wijzigingen cilinders naar aanleiding van aangepast sleutelplan. Aanpassen vloertegels in de gang op de tweede verdieping. Vervangen deuren door branddeuren naar aanleiding van brandcompartimentering. Elektriciteit bergruimte blijkt in slechte staat en wordt vernieuwd. Stopcontact te voorzien voor beademingsapparatuur. | 1.540,00 EUR | 4.405,00 EUR | 3 werkdagen |
23 | Bekabeling ventilatie en brandkleppen naar de brandcentrale. Aanpassing verrekening soepele vloerbekleding van type 2 naar type 1. | 7.994,44 EUR | 7.996,92 EUR | 1 werkdag |
Totaal | 14.717,60 EUR | 27.998,92 EUR | 19 werkdagen | |
Bedrag inclusief 21% btw | 17.808,30 EUR | 33.878,69 EUR |
Tijdens de uitvoering is gebleken dat voor de prijsherziening een verkeerde startindex werd genomen. Na rechtzetting heeft de aannemer hiervoor nog recht op 2.810,58 EUR + 590,22 EUR (21% btw) = 3.400,80 EUR.
Samenvatting
De wijzigingen van de opdracht brandweer, Halewijnlaan 82, 2050 Antwerpen - renovatie - worden ter goedkeuring voorgelegd en kan als volgt worden samengevat:
Omschrijving | In min exclusief btw | In meer exclusief btw |
Aanvullende opdrachten (art 38/1 AUR) | 147,00 EUR | 7.206,77 EUR |
Onvoorzienbare omstandigheden (art 38/2 AUR) | 14.717,60 EUR | 27.998,92 EUR |
Totaal | 14.864,60 EUR | 35.205,69 EUR |
21% btw | 3.121,57 EUR | 7.393,19 EUR |
Algemeen totaal | 17.986,17 EUR | 42.598,88 EUR |
Dienstnota bestellen en betalen stad Antwerpen, districten en OCMW van 17 december 2018.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Het college keurde onder meer goed om, met ingang van 1 januari 2019, de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
In toepassing van artikel 38/1 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, is de aanbesteder gerechtigd de oorspronkelijke opdracht te wijzigen voor aanvullende opdrachten die noodzakelijk zijn geworden en die niet in de oorspronkelijke opdracht waren opgenomen wanneer de verandering van opdrachtnemer niet mogelijk is om economische of technische redenen en tot aanzienlijk ongemak of een aanzienlijke kostenstijging zou leiden voor de aanbesteder. De wijziging van de opdracht mag het voorwerp van de opdracht niet wezenlijk wijzigen en blijft beperkt tot 50% van het oorspronkelijke opdrachtbedrag.
In toepassing van artikel 38/2 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, is de aanbesteder gerechtigd de oorspronkelijke opdracht te wijzigen wanneer de wijziging het noodzakelijk gevolg is van omstandigheden die een zorgvuldige aanbesteder niet kon voorzien en de wijziging geen verandering in de algemene aard van de opdracht of raamovereenkomst brengt. De wijziging blijft beperkt tot 50 % van het oorspronkelijke opdrachtbedrag.
Fase | Bestuursorgaan | Datum | Jaarnummer |
Goedkeuring bestek en procedure | college | 26 april 2019 | 3593 |
Goedkeuring gunning | college | 18 oktober 2019 | 8499 |
Goedkeuring wijziging opdracht | college | 18 december 2020 | 10482 |
Goedkeuring wijziging opdracht | college | 29 januari 2021 | 735 |
De opdracht voor de renovatie van de brandweerkazerne, Halewijnlaan 82, 2050 Antwerpen werd gegund aan Coördinat-ed BV, Frans Halsvest 51, 2800 Mechelen met ondernemingsnummer 0451.296.656, voor een bedrag van 553.106,36 EUR, inclusief btw.
Wijzigingen in meer | 42.598,88 EUR, inclusief btw |
Wijzigingen in min | 17.986,17 EUR, inclusief btw |
Rechtzetting prijsherzieningen | 3.400,80 EUR, inclusief btw |
Totaal | 28.013,52 EUR, inclusief btw |
Nog beschikbaar krediet met bestelbonnen 4005432964-4005432966-4005364288 | 14.179,55 EUR, inclusief btw |
Nog vast te leggen | 13.833,97 EUR, inclusief btw |
Overzicht bestelbonnen
Bestelbon | Vastgelegd krediet inclusief 21% btw | Restbedrag inclusief 21% btw |
4005428189 | 47.795,85 EUR | 0,00 EUR |
4005428196 | 16.334,52 EUR | 0,00 EUR |
4005432964 | 11.633,77 EUR | 5.256,75 EUR |
4005432966 | 8.920,64 EUR | 8.920,64 EUR |
4005364288 | 553.106,36 EUR | 2,17 EUR |
4005463272 | 13.833,97 EUR | 13.833,97 EUR |
Het college keurt goed dat volgens de onderhandelingsprocedure op basis van briefwisseling, prijs werd gevraagd voor de wijzigingen van de opdracht aan Coördinat-ed BV, Frans Halsvest 51, 2800 Mechelen, ondernemingsnummer: 0451.296.656.
Het college keurt de wijziging van opdracht in meer goed voor een bedrag van 35.205,69 EUR + 7.393,19 EUR (21% btw) = 42.598,88 EUR.
Het college keurt de wijziging van opdracht in min goed voor een bedrag van 14.864,60 EUR + 3.121,57 EUR (21% btw) = 17.986,17 EUR.
Het college keurt de rechtzetting van de prijsherzieningen goed voor een bedrag van 2.810,58 EUR + 590,22 EUR (21% btw) = 3.400,80 EUR.
Het college keurt de termijnverlenging van 19 werkdagen goed zonder bijkomende kosten.
Het college keurt goed om het bedrag van 13.833,97 EUR, inclusief btw, vast te leggen op investeringsbudget 2021 op naam van Coördinat-ed BV, Frans Halsvest 51, 2800 Mechelen, met ondernemingsnummer 0451.296.656.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Vastlegging krediet Coördinat-ed BV Ondernemingsnummer: 0451.296.656 | 13.833,97 EUR, inclusief btw | budgetplaats: 5322000000 budgetpositie: 221 functiegebied: 2VGS010501P08673 subsidie: SUB_NR fonds: Intern begrotingsprogramma: 2SA030410 budgetperiode: 2100 | 4005463272 |