Met de gemeenteraadsbeslissing van 24 juni 2019 (jaarnummer 00458) werd bepaald dat aan de gemeenteraad per kwartaal kennis wordt gegeven van alle opdrachten op het investeringsbudget waarvoor het geraamde bedrag (excl. btw) de drempel voor de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking overschrijdt.
De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimum 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben gezamenlijk een waarde van minimaal 100.000 euro (exclusief btw).
De opdracht wordt gegund aan een pool van maximum 3 inschrijvers die de economisch meest voordelige offertes hebben ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
De stad Antwerpen plant jaarlijks een groot aantal planten aan op het openbaar domein. De huidige raamovereenkomst GAC_2017_4542, aangaande perceel 4, voor het leveren van deze vaste planten vervalt op 16 november 2021. De stedelijke bedrijfseenheid Stadsbeheer vraagt om voor het leveren van vaste planten tijdig te kunnen beschikken over een nieuwe raamovereenkomst met een pool van leveranciers. Op deze manier kunnen de benodigde planten zonder onderbreking op een transparante, efficiënte en uniforme wijze besteld worden.
De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om voor deze aankopen openbare procedure met Europese bekendmaking GAC_2021_01758 uit te schrijven.
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Deze overeenkomst voorziet in de aankoop van vaste planten. Deze kosten worden afgerekend op investeringskredieten en exploitatiekredieten.
Het college keurt bestek GAC_2021_01758 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het samenstellen van een pool van leveranciers voor het leveren van vaste plantengoed en keurt eveneens goed dat:
Dienst | Taak |
GAC | dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen > drempel OZVB (exclusief btw) |
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
leveren van vaste planten |
budgetplaats: 5377000000 budgetpositie: 225 en 61414 functiegebied: 2LMS040101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 2SA020680 budgetperiode: 2100 |
met orderbons
| |
leveren van vaste planten | budgetplaats: 5377000000 budgetpositie: 225 en 61414 functiegebied: 2LMS040101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 2SA020680 budgetperiode: 2200, 2300, 2400, 2500 mits goedkeuring van de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan door college en gemeenteraad | met orderbons
|