Terug
Gepubliceerd op 20/12/2021

2021_CBS_09982 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC_2018_00240 voor de aankoop van meubilair. Vastlegging krediet 2021 - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 17/12/2021 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg; Tom Meeuws, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Karim Bachar, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_09982 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC_2018_00240 voor de aankoop van meubilair. Vastlegging krediet 2021 - Goedkeuring 2021_CBS_09982 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC_2018_00240 voor de aankoop van meubilair. Vastlegging krediet 2021 - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 54 van het Koninklijk Besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie is alleen het college van burgemeester en schepenen bevoegd om tot vastleggingen over te gaan (Belgisch Staatsblad van 26 september 2001).

Argumentatie

Het oude  kantoormeubilair is versleten en aan vervanging toe. Politiezone Antwerpen kiest voor meubilair dat aangepast is aan de nieuwe politiekantoren en beantwoordt aan Het Nieuwe Werken.

Politiezone Antwerpen wenst daarom over te gaan tot de aankoop van volgend kantoormeubilair via het raamcontract GAC_2018_00240:

Regiokantoor Noord, Bredabaan 399, 2170 Merksem:

  • 10 lockerkasten;
  • 74 kleerkasten met naar elkaar draaiende deuren;
  •  74 open opzetkasten, zonder deuren;
  • 63 stoelen;
  • 3  werkzeteltjes;
  • 90 refterstoelen;
  • 52 jaloeziekasten met Poly-propyleen (hierna PP)-rolluiken;
  • 14 eenpersoons werkplekken;
  • 21 tweepersoons duo werkplekken;
  • 6 vergadertafels;
  • 24 terrasstoelen;
  • 6 terrastafels;
  • 8 zitbanken;
  • 29 tafels;
  • 12 kapstokken.

Wijkkantoor regio West, Halewijnlaan 84, 2050 Antwerpen.

  • 3 lockerkasten;
  • 43 kleerkasten met naar elkaar draaiende deuren;
  • 10 stoelen;
  • 1 werkzeteltje;
  • 18 refterstoelen;
  • 22 jaloeziekasten met PP-rolluiken;
  • 4 eenpersoons werkplekken;
  • 8 tweepersoons duo werkplekken;
  • 2 vergadertafels;
  • 8 terrasstoelen;
  • 2 terrastafels;
  • 1 tafel;
  • 5 kapstokken.

Juridische grond

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.  Artikel 47, §2 stelt dat een aanbestedende overheid die een beroep doet op een aankoopcentrale is vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Aanleiding en context

Het college heeft op 23 augustus 2019 het leveren van divers kantoormeubilair (inclusief wisselstukken), op basis van bestek GAC_2018_00240 (jaarnummer 6856), als volgt gegund:

  • perceel 1 aan de firma Creasfeer G.com.v, Kasteelstraat 11-A, 9140 Temse, ondernemingsnummer 0826.747.430;
  • perceel 2 aan de firma Ahrend nv, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem, ondernemingsnummer 0477.720.743;
  • perceel 5 aan de firma PAMI nv, Industrielaan 20, 3900 Overpelt, ondernemingsnummer 0434.820.019.

In het jaar 2022 zullen de medewerkers van regio Noord hun intrek nemen in een nieuw regiokantoor gelegen op de Bredabaan 399-401 in Merksem. Ook de medewerkers van het wijkteam regio West en het hondenteam verhuizen naar een nieuwbouw wijkkantoor op de Halewijnlaan 84 in Antwerpen.

Deze kantoren zullen van nieuw kantoormeubilair en kleerkasten worden voorzien.

Algemene financiële opmerkingen

De totale uitgave bedraagt 303.730,12 EUR (inclusief 21% btw) en kan verrekend worden op de buitengewone politiebegroting. Voor het dienstjaar 2021 is op de budgetpositie 33000_74151 voldoende krediet beschikbaar.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat het bedrag van 303.730,12 EUR (inclusief 21% btw) voor de aankoop van kantoormeubilair voor het regiokantoor Noord, Bredabaan 391, 2170 Merksem en het wijkkantoor regio West, Halewijnlaan 84, 2050 Antwerpen via de gegunde raamovereenkomst GAC_2018_00240 als volgt wordt vastgelegd:

  • 17.932,20 EUR (inclusief 21% btw) op de firma Pami, Industrielaan 20, 3900 Pelt, ondernemingsnummer 0434.820.019;
  • 23.080,08 EUR (inclusief 21% btw) op de firma Creasfeer, Kasteelstraat 11-A, 9140 Temse, ondernemingsnummer 0826.747.430;
  • 262.717,84 EUR (inclusief 21% btw) op de firma Ahrend nv, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem, ondernemingsnummer 0477.720.743.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt: 

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Vastlegging krediet 2021 voor het aankopen van 13 lockerkasten voor het regiokantoor Noord, Bredabaan 391, 2170 Merksem en het wijkkantoor regio West, Halewijnlaan 84, 2050 Antwerpen via het raamcontract GAC_2018_00240. 

Pami, Industrielaan 20, 3900 Pelt, ondernemingsnummer 0434.820.019

17.932,20 EUR (inclusief 21% btw) budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
 budgetperiode: 2100
4006058937
Vastlegging krediet 2021 voor het aankopen van kantoormeubilair voor het regiokantoor Noord, Bredabaan 391, 2170 Merksem via het raamcontract GAC_2018_00240 (63 stoelen - 3 werkzeteltjes).

Creasfeer, Kasteelstraat 11-A, 9140 Temse, ondernemingsnummer 0826.747.430
13.625,81 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
4006058938
Vastlegging krediet 2021 voor het aankopen van kantoormeubilair voor het regiokantoor Noord, Bredabaan 391, 2170 Merksem via het raamcontract GAC_2018_00240 (90 refterstoelen).

Creasfeer, Kasteelstraat 11-A, 9140 Temse, ondernemingsnummer 0826.747.430
6.480,00 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
4006058939
Vastlegging krediet 2021 voor het aankopen van kantoormeubilair voor het wijkkantoor regio West, Halewijnlaan 84, 2050 Antwerpen via het raamcontract GAC_2018_00240 (10 stoelen - 1 werkzeteltje - 18 refterstoelen).

Creasfeer, Kasteelstraat 11-A, 9140 Temse, ondernemingsnummer 0826.747.430
2.974,27 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
4006058997
Vastlegging krediet 2021 voor het aankopen van kantoormeubilair voor het regiokantoor Noord, kelder -1, Bredabaan 391, 2170 Merksem via het raamcontract GAC_2018_00240 (2 eenpersoons werkplekken - 2 jaloeziekasten met PP rolluiken).

Ahrend, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem, ondernemingsnummer 0477.720.743
2.427,88 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
4006058971

Vastlegging krediet 2021 voor het aankopen van kantoormeubilair voor het regiokantoor Noord, gelijkvloers, Bredabaan 391, 2170 Merksem via het raamcontract GAC_2018_00240 (8 eenpersoons werkplekken - 2 tweepersoons duo werkplekken - 2 vergadertafels - 12 tafels - 3 jaloeziekasten met PP rolluiken).

Ahrend, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem, ondernemingsnummer 0477.720.743
19.071,92 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
4006058973

Vastlegging krediet 2021 voor het aankopen van kantoormeubilair voor het regiokantoor Noord, 1e verdieping, Bredabaan 391, 2170 Merksem via het raamcontract GAC_2018_00240 (2 eenpersoons werkplekken - 8 tweepersoons duo werkplekken  - 1 vergadertafel - 2 tafels - 20 jaloeziekasten met PP rolluiken).

Ahrend, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem, ondernemingsnummer 0477.720.743
35.466,55 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
4006058975

Vastlegging krediet 2021 voor het aankopen van kantoormeubilair voor het regiokantoor Noord, 2e verdieping, Bredabaan 391, 2170 Merksem via het raamcontract GAC_2018_00240 (2 eenpersoons werkplekken - 7 tweepersoons duo werkplekken - 1 vergadertafel - 2 tafels - 20 jaloeziekasten met PP rolluiken).

Ahrend, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem, ondernemingsnummer 0477.720.743
32.747,15 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
4006058986

Vastlegging krediet 2021 voor het aankopen van kantoormeubilair voor het regiokantoor Noord, 3e verdieping, Bredabaan 391, 2170 Merksem via het raamcontract GAC_2018_00240 (4 tweepersoons duo werkplekken - 2 vergadertafels - 13 tafels - 9 jaloeziekasten met PP rolluiken - 24 terrasstoelen - 6 terrastafels - 12 kapstokken).

Ahrend, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem, ondernemingsnummer 0477.720.743
31.487,00 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
4006058989
Vastlegging krediet 2021 voor het aankopen van kantoormeubilair voor het regiokantoor Noord, Bredabaan 391, 2170 Merksem via het raamcontract GAC_2018_00240 (74 kleerkasten met naar elkaar draaiende deuren – 74 open opzetkasten, zonder deuren - 8 zitbanken).

Ahrend, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem, ondernemingsnummer 0477.720.743
72.614,52 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
4006059006

Vastlegging krediet 2021 voor het aankopen van kantoormeubilair voor het wijkkantoor regio West, Halewijnlaan 84, 2050 Antwerpen via het raamcontract GAC_2018_00240 (4 eenpersoons werkplekken - 8 tweepersoons duo werkplekken - 22 jaloeziekasten met PP-rolluiken - 2 vergadertafels - 8  terrasstoelen - 2  terrastafels - 1 tafel - 5 kapstokken.

Ahrend, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem, ondernemingsnummer 0477.720.743
41.728,64 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
4006059002
Vastlegging krediet 2021 voor het aankopen van kantoormeubilair voor het wijkkantoor regio West, Halewijnlaan 84, 2050 Antwerpen via het raamcontract GAC_2018_00240 (43 kleerkasten met naar elkaar draaiende deuren).

Ahrend, Romboutsstraat 9, 1932 Zaventem, ondernemingsnummer 0477.720.743
27.174,18 EUR (inclusief 21% btw)budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
4006059003