Terug
Gepubliceerd op 27/12/2021

2021_CBS_10258 - Politiezone Antwerpen - Afroepen op opdracht 2020/HFB/OP/70676 van het Agentschap Facilitair Bedrijf van de Vlaamse Overheid. Aankoop van bestelwagens. Vastleggen krediet 2021 - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 24/12/2021 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg; Tom Meeuws, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_10258 - Politiezone Antwerpen - Afroepen op opdracht 2020/HFB/OP/70676 van het Agentschap Facilitair Bedrijf van de Vlaamse Overheid. Aankoop van bestelwagens. Vastleggen krediet 2021 - Goedkeuring 2021_CBS_10258 - Politiezone Antwerpen - Afroepen op opdracht 2020/HFB/OP/70676 van het Agentschap Facilitair Bedrijf van de Vlaamse Overheid. Aankoop van bestelwagens. Vastleggen krediet 2021 - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 8 van het Algemeen Reglement op de boekhouding van de politiezone (ARPC) is elke aankoop op de buitengewone begroting bevoegdheid van de gemeenteraad. De gemeenteraad keurt de aankoopprocedure goed en kan de gunning delegeren aan het college.

Argumentatie

Politiezone Antwerpen wenst gebruik te maken van perceel zes van de raamovereenkomst van het Facilitair Bedrijf van de Vlaamse Overheid met referentie 2020/HFB/OP/70676 voor de aankoop van een bestelwagen voor de dienst Technische Bijstand.

Juridische grond

De wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, inzonderheid artikel 33, titel V welk bepaalt dat de Nieuwe Gemeentewet van toepassing is op het beheer van de goederen en inkomsten van de lokale politie (Belgisch Staatsblad van 5 januari 1999).

Artikel 47, §2 stelt dat een aanbestedende overheid die een beroep doet op een aankoopcentrale is vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren.

Aanleiding en context

De gemeenteraad heeft op 20 december 2021 goedgekeurd dat Politiezone Antwerpen gebruik mag maken van de raamovereenkomst van de Vlaamse Overheid met referentie 2020/HFB/OP/70676 voor de aankoop van bestelwagens.

Het Facilitair Bedrijf van de Vlaamse Overheid heeft de opdracht 2020/HFB/OP/70676 voor de aankoop van bestelwagens, perceel zes: zware bestelwagens, diesel, gegund aan de firma Mercedes-Benz Belgium Luxembourg nv, Tollaan 68, 1200 Brussel, ondernemingsnummer 0419.946.355.
De raamovereenkomst loopt van 19/05/2021 tot en met 18/05/2023 en kan twee maal verlengd worden met telkens één jaar.

Algemene financiële opmerkingen

De totale uitgave bedraagt 84.652,24 EUR (inclusief 21% btw) en kan verrekend worden op de buitengewone politiebegroting. Op budgetpositie 33000_74352 is voor het dienstjaar 2021 voldoende krediet beschikbaar.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat het bedrag van 84.652,24 EUR (inclusief 21% btw) voor de aankoop van een bestelwagen via perceel zes van de raamovereenkomst van de Vlaamse Overheid met referentie 2020/HFB/OP/70676 wordt vastgelegd op de firma Mercedes-Benz Belgium Luxembourg nv, Tollaan 68, 1200 Brussel, ondernemingsnummer 0419.946.355.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Vastlegging krediet 2021 voor de aankoop van een bestelwagen voor de dienst Technische Bijstand.

Mercedes-Benz Belgium Luxembourg nv, Tollaan 68, 1200 Brussel, ondernemingsnummer 0419.946.355
84.652,24 EUR (inclusief  21% btw) budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74352
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
4006059227