De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Cadixstraat in district Antwerpen:
Het Eilandje transformeerde door de jaren heen van een industrieel havengebied naar een residentiële woonzone dicht bij de stadskern. Deze ruimtelijke ontwikkeling vroeg een aangepast circulatieplan en een aangepaste inrichting van het openbaar domein. In het college van 13 februari 2009 werd het "Programma Eilandje" goedgekeurd (jaarnummer 1697) waarin de volgende krijtlijnen werden uitgetekend:
De Cadixstraat werd recent aangelegd en ingericht volgens de zone 30 principes (verhoogde inrichting aan de kruispunten, versmald wegprofiel, voetpaduitstulpingen, aangepaste licht- en groenstructuur). Cambio autodelen stelde de vraag om bijkomende autodeelplaatsen in te richten omdat de buurt heel wat interesse toont.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
Het zichtbaar verlies aan publieke parkeerplaatsen (pp) kadert binnen het overkoepelend stadsproject Cadix. Aanvankelijk werd er een aanname gemaakt van de aanwezige parkeerplaatsen (1037pp), waarna het ontwerp openbaar domein (553pp) werd afgestemd met het te realiseren programma in de wijk (parkeren op te nemen op eigen terrein – volgens parkeernormen RUP Eilandje). De parkeerbalans van 2014 toonde binnen de wijk een parkeerbehoefte van 433 parkeerplaatsen op het openbaar domein. Een berekende bijsturing om de buffer enigszins te vergroten om programma’s in de rand te kunnen blijven faciliteren (TNA, Campus Cadix, jachthaven, enzovoort) resulteerde in een aanbod aan publiek parkeren (inclusief dwarsparkeren in enkele straten) van 665 parkeerplaatsen.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Cadixstraat in district Antwerpen, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in de gemeenteraad van 26 februari 1979 (jaarnummer 232).