Terug
Gepubliceerd op 23/06/2021

2021_MV_00083 - Mondelinge vraag van raadslid Freek Niesten: Communicatie rond nutswerken

districtsraad Antwerpen
ma 21/06/2021 - 20:00 Virtueel via Zoom
Behandeld

Samenstelling

Aanwezig

Marita Wuyts, voorzitter districtsraad; Anne Poppe, districtsraadslid; Samuel Markowitz, districtsschepen; Nadine Peeters, districtsraadslid; Paul Cordy, districtsburgemeester; Tom Van den Borne, districtsschepen; Regina Verstraeten, districtsraadslid; Adrjen Boeckmans, districtsraadslid; Jan Braeckmans, districtsraadslid; Fauzaya Talhaoui, districtsraadslid; Maya Detiège, districtsraadslid; Charlien Van Leuffel, districtsschepen; Femke Meeusen, districtsschepen; Annelies Thoelen, districtsraadslid; Ebubekir Dogan, districtsraadslid; Laura Delmas, districtsraadslid; Babette Dehaen, districtsraadslid; Freek Niesten, districtsraadslid; Annemie Demeyer, districtsraadslid; Cedric Cornelissen, districtsraadslid; Stella Vansummeren, districtsraadslid; Nana Touré, districtsraadslid; Amber Paris, districtsraadslid; Simon Verreet, districtsraadslid; Marie Vrelust, districtsraadslid; Sah Gulhan, districtsraadslid; Bart Steyaert, districtsraadslid; Lutgardis van Craenenbroeck, ; Herald Claeys, districtssecretaris

Afwezig

Christophe Wuyts, districtsraadslid; Sascha Luyckx, districtsraadslid; Farid Darmach, districtsraadslid

Verontschuldigd

Morad Ramachi, districtsraadslid; Tannicka Bogaert, districtsraadslid

Secretaris

Herald Claeys, districtssecretaris

Voorzitter

Marita Wuyts, voorzitter districtsraad
2021_MV_00083 - Mondelinge vraag van raadslid Freek Niesten: Communicatie rond nutswerken 2021_MV_00083 - Mondelinge vraag van raadslid Freek Niesten: Communicatie rond nutswerken

Motivering

Indiener(s)

Freek Niesten

Gericht aan

Samuel Markowitz

Tijdstip van indienen

zo 20/06/2021 - 11:44

Toelichting

Steeds meer berichten komen tot bij ons van mensen die geconfronteerd worden met onaangekondigde nutswerken. Normaliter horen bewoners van straten waarin deze plaatsvinden immers een brief in de bus te krijgen met duidelijkheid omtrent de duur van de werken. Dit lijkt niet telkens te gebeuren. In het geval van acute ingrepen wordt er niet gecommuniceerd met de bewoners, hoewel deze soms ook kunnen plaatsvinden voor garages. Dat kan natuurlijk voor de nodige problemen zorgen. Vandaar mijn vragen:

- Wat zijn de concrete afspraken die gemaakt werden omtrent communicatie door nutsvoorzieningen in het geval van ingrepen en het openbreken van infrastructuur?

- In welke mate worden deze afspraken effectief nageleefd?

- Zou er ook bij acute ingrepen een vorm van communicatie kunnen plaatsvinden (zoals aanbellen indien het voor een garage is)?