De minister zelf neemt het capaciteitsverlies van 18% ernstig. Is het dan niet vreemd dat iemand uit Brussel dat wel doet en ik in Berchem voor een conservatief en behoudsgezinde wordt versleten.
Zij was ook onder de indruk van de directeur van kringloopwinkel OPNIEUW en&CO, die vertelde dat er 200 mensen die tewerkgesteld zijn door het OCMW van Antwerpen en daar ook wonen, de tram nemen naar Mortsel om er te gaan werken. Dat maakt duidelijk dat de tram stad en rand verbindt.
De minister was ook erg geïnteresseerd in het feit dat de afschaffing van tram 7 de verlenging naar Kontich voor altijd hypothekeert.
Collega’s er is in de geesten van veel mensen ook een besef gekomen dat goed openbaar vervoer noodzakelijk is, de “die hard” autofreak gaan we nooit veranderen.
Maar bij vox populi, arbeiders, bedienden, schoolgaande kinderen, kunstliefhebbers, zelfstandigen, gepensioneerden, vrije beroepen en ga zo maar verder, en dat zien we bij het ophalen van dé petities voor het behoud van tram 7 is er een groot besef naar een beter openbaar vervoer.
Daarom vragen wij van PVDA om reizigers niet enkel te zien in termen van cijfers maar oog te hebben voor hun verwachtingen van openbaar vervoer.
Collega’s van dit college jullie kunnen nu nog jullie vergissing ruiterlijk toegeven, en mee ijveren voor het behoud van tram 7, het is nog niet te laat!
Bezie het als een uitgestoken hand!
Wij gaan steeds voort op de deskundige adviezen van de vele mobiliteitspecialisten, lokale besturen, gebruikersverenigingen, reizigersorganisaties, MOW, Vervoerregio, De Lijn en De Stad. Wij plaatsen dit dossier altijd in een groter kader en in een groter maatschappelijk belang. Wij wensen, eisen zelfs een goed functionerend, veilig en doelmatig openbaar vervoer voor Berchem en de regio. Volgens de media heeft de minister gesproken met een Mortselse actiegroep, voor de rest wachten wij af wat er gaat gebeuren, alvorens zelf te reageren
do 25/02/2021 - 11:15