De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Verzoeningstraat in het district Borgerhout:
Naar aanleiding van de resultaten van een parkeeronderzoek in de omgeving van het Laar, werd er op 20 augustus 2021 een onderzoek gestart naar het gebruik van de voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van het nummer 33.
De voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van nummer 33 zal verwijderd worden. Uit onderzoek blijkt immers dat de plaats niet langer gebruikt wordt. Hierdoor bevat de Verzoeningstraat geen signalisatie en wegmarkeringen meer die gereglementeerd moeten worden. Het geldende aanvullende reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer kan dus worden opgeheven. De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling (afdeling Mobiliteit) stelt daarom voor om het bestaande aanvullend verkeersreglement, vanaf 15 december 2021, op te heffen.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
.
De districtsraad geeft gunstig advies over de opheffing van het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Verzoeningstraat in het district Borgerhout dat goedgekeurd werd in de gemeenteraad van 28 maart 2006 (jaarnummer 683).