Artikel 279 § 1 en 2 van het Decreet Lokaal Bestuur regelt de ondertekening van de briefwisseling van het districtscollege en de districtsraad.
Met besluit van het districtscollege van 9 januari 2019 (jaarnummer 2) delegeerde de districtsburgemeester zijn ondertekeningsbevoegdheid.
In het kader van de binnengemeentelijke decentralisatie keurde het college van burgemeester en schepenen op 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) een werkkader goed met betrekking tot de samenwerking stad-districten.
Het districtssecretariaat registreert alle inkomende en uitgaande briefwisseling van het district. De districtssecretaris zorgt voor een een correcte opvolging.
De uitgaande briefwisseling aan de bewoners van de Service-Flats Lukas wordt ter goedkeuring voorgelegd aan het districtscollege.
Artikel 290 van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat alle briefwisseling aan de gemeente wordt geacht te zijn gericht aan het college van burgemeester en schepenen. Behalve bij andersluidende beslissing van de gemeenteraad wordt de briefwisseling verstuurd naar het gemeentehuis. Er wordt een register aangelegd van alle ingaande en uitgaande briefwisseling, van welke aard ook. Dit artikel is ook van toepassing op de districten.
Volgens artikel 132 van het Decreet Lokaal Bestuur is artikel 290 ook van toepassing op de districten.
Het district Ekeren ontving op 12 augustus 2021 een petitie met betrekking tot de toestand van de voetpaden in de omgeving van RVT Christine.
Op 14 september 2021 (jaarnummer 220) werd de petitie ter kennisneming voorgelegd aan het districtscollege.
Het districtscollege wenst een antwoord te formuleren op deze vraag en bekrachtigt dat de brief in bijlage werd verzonden aan de bewoners van de Service-Flats Lukas.
Het districtscollege bekrachtigt dat de uitgaande briefwisseling werd verzonden aan de bewoners van de Service-Flats Lukas, in verband met de toestand van de voetpaden in de omgeving van RVT Christine.