Terug
Gepubliceerd op 22/06/2021

2021_CBS_05085 - Gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan ‘Sint-Anneke Plage’. District Antwerpen - Definitieve vaststelling - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
di 15/06/2021 - 14:00 Extra digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_05085 - Gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan ‘Sint-Anneke Plage’. District Antwerpen - Definitieve vaststelling - Goedkeuring 2021_CBS_05085 - Gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan ‘Sint-Anneke Plage’. District Antwerpen - Definitieve vaststelling - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 2.2.14 §6 van de VCRO, goedgekeurd bij besluit van Vlaamse regering op 15 mei 2009, zegt dat de gemeenteraad het RUP definitief vaststelt. 

Argumentatie

Situering plangebied

Sint-Anneke Plage is gelegen recht tegenover het Eilandje. In het noorden en het oosten vormt de Schelde de rand van het projectgebied. Aan de zuidelijke zijde is de grens getrokken ter hoogte van de Charles de Costerlaan. De binnenbocht wordt begrensd door de aanwezige bebouwing langs de Thonetlaan. In het uiterste westen gaat het projectgebied over de Gloriantlaan, tot en met de eerste strook van het Esmoreitpark, van de parking tot aan de Schelde.

Krachtlijnen 

In het RUP zijn algemene voorschriften opgenomen alsook specifieke voorschriften voor bestemmingszones en overdrukken.

De zone aan de Scheldezijde van de dijk wordt bestemd als zone voor natuur. Deze zone valt samen met het aanwezige habitatrichtlijngebied, een door Europa beschermde natuurzone. Het doel is de instandhouding, de ontwikkeling en het herstel van natuur en het natuurlijke milieu te garanderen.

In het plangebied zijn twee zones voor groen terug te vinden. De Robinsontuin en haar uitlopers naar het Esmoreitpark en naar de zuidelijke Scheldeboorden (Gr2) en de strandzone – gelegen tussen de Wandeldijk en de zone voor natuur (Gr1).

Tussen beide zones voor groen zijn drie zones voor gemengde functies (Ge) afgebakend. Ze zijn allen bestemd als zone voor groen en als zone voor recreatie. Beide bestemmingen zijn nevengeschikt en evenwaardig. De mogelijkheden voor de zone ten westen van de Gloriantlaan worden beschreven in zone Ge1, voor de horecastrip en de tuinbouwschool in de zone Ge2 en voor de zone van zwembad De Molen tot en met de jachthaven in zone Ge3.

Indicatief zijn de aslijn van het dijklichaam, twee fiets- en wandelverbindingen, drie vista’s en twee parkeerzones aangegeven. De vista’s dienen de doorzichten naar de Schelde te garanderen. 

MER-screening

Op 30 oktober 2017 besliste de dienst MER dat het voorgenomen plan geen aanleiding geeft tot aanzienlijke negatieve milieugevolgen en dat de opmaak van een plan-MER niet nodig is.

Watertoets

In toepassing van artikel 8 van het decreet betreffende het integraal waterbeleid van 18 juli 2003 moeten alle uitvoeringsplannen worden onderworpen aan een watertoets. Op 1 maart 2012 is het aangepaste besluit tot vaststelling van de nadere regels voor de toepassing van de watertoets in werking getreden. Het RUP werd afgetoetst aan de opgelegde regels. Als de toegestane werken worden uitgevoerd met respect voor de vigerende wetgeving, zijn vanuit de discipline water geen aanzienlijke milieueffecten te verwachten.

Planbaten

Er komen geen bestemmingswijzigingen voor die planbaten kunnen doen ontstaan voor percelen in eigendom van de stad en/of dochters.

Veiligheid

Op vraag van een bijgesteld advies van het Team Externe Veiligheid (TEV) van 17 juli 2019 van de Vlaamse Overheid werd in eind 2019, begin 2020 een nota externe veiligheid opgesteld voor het plangebied met daarin een inschatting van de toekomstige populatie in het plangebied. Deze waarden werden op vraag van TEV als bovengrenzen opgenomen in het ontwerp-RUP zoals voorlopige vastgesteld op 29 juni 2020. 

Tijdens het openbaar onderzoek werden bezwaren geuit tegen de in de nota externe veiligheid aangenomen toekomstige aantallen aanwezige personen in het plangebied. Na bijkomend onderzoek werden nieuwe cijfers onderzocht en verwerkt in een nieuwe nota externe veiligheid. 

Op 30 april 2021 ontving de stad een nieuw advies van de dienst TEV op deze nota. Het advies stelt dat, mits inachtneming van de beperkingen van de populatie, het RUP te verzoenen is met de aanwezigheid van de Seveso-inrichtingen, en beslist daarom dat bij het RUP geen veiligheidsrapport moet worden gemaakt. De conclusies van de gereviseerde nota externe veiligheid, en de vaststellingen door en de daarop gebaseerde beslissing van TEV steunen op begrote toekomstige populaties in de verschillende delen van het plangebied, hierbij onderscheid makend tussen weekdag/weekenddag, dag/nacht en binnen/buiten. Voor TEV gelden deze aantallen als te hanteren bovengrenzen. TEV vraagt in haar advies de gereviseerde nota externe veiligheid toe te voegen aan de toelichtingsnota bij het RUP en dat de bovengrenzen van de toekomstig aanwezige populatie op gepaste wijze overgedragen worden naar (de toelichtende kolom bij) de verordenende stedenbouwkundige voorschriften. 

Fasering

Stap

Datum

collegebesluit: proces- en richtnota

28 oktober 2016 (jaarnummer 9238)

GECORO: advies proces- en richtnota

2 november 2016

districtsraad Antwerpen: advies

19 december 2016 (jaarnummer 241)

collegebesluit: kennisname voorontwerp-RUP

7 juli 2017 (jaarnummer 6025)

GECORO: advies voorontwerp-RUP

6 september 2017

districtsraad Antwerpen: advies voorontwerp-RUP

18 september 2017 (jaarnummer 145)

plenaire vergadering en adviezen

3 oktober 2017

beslissing MER

30 oktober 2017

collegebesluit: voorstel aan gemeenteraad om ontwerp-RUP voorlopig vast te stellen

14 juni 2019 (jaarnummer 457)

gemeenteraad: voorlopige vaststelling ontwerp-RUP

24 juni 2019 (jaarnummer 457)

ontvangst bijgesteld advies Team Externe Veiligheid (TEV)

19 juli 2019

collegebesluit: voorstel aan gemeenteraad om besluit 24 juni 2019 in te trekken en ontwerp-RUP voorlopig vast te stellen

12 juni 2020

gemeenteraad: intrekking besluit 24 juni 2019 en voorlopige vaststelling ontwerp-RUP

29 juni 2020

openbaar onderzoek

17 augustus 2020 tot en met 15 oktober 2020

GECORO advies

12 januari 2021

advies TEV

30 april 2021

collegebesluit: voorstel aan gemeenteraad om RUP definitief vast te stellen

15 juni 2021

gemeenteraad: definitieve vaststelling

28 juni 2021

deputatie

zomer 2021 

publicatie Belgisch Staatsblad
najaar 2021

Data in vet cursief onder voorbehoud.

Juridische grond

Artikel 2.2.14 en volgende van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) die de procedure vastleggen voor de opmaak van een RUP.

Met de goedkeuring van het besluit betreffende de milieueffectrapportage over plannen en programma’s door de Vlaamse regering op 12 oktober 2007, moet de initiatiefnemer van een plan met - mogelijk – aanzienlijke milieueffecten, zoals bijvoorbeeld ruimtelijke uitvoeringsplannen, deze milieueffecten en eventuele alternatieven in kaart brengen.

Decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, artikel 8, §1 en 2, gewijzigd op 19 juli 2013.

Besluit van de Vlaamse regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, artikel 2 en 4. Besluit van de Vlaamse regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets in bijlage IX tot XV opgenomen kaarten.

Onderzoek

Een openbaar onderzoek werd gehouden van 17 augustus 2020 tot en met 15 oktober 2020. Tijdens deze periode werden 49 ontvankelijke bezwaarschriften ingediend, waarvan 4 petities. Zoals door de VCRO bepaald werden alle adviezen, opmerkingen en bezwaren voor advies aan de gemeentelijke commissie voor ruimtelijke ordening (GECORO) voorgelegd.

Aanleiding en context

Het Ruimtelijk Uitvoeringsplan (RUP) kadert binnen de uitvoering van het Masterplan Sint-Anneke Plage, dat een heropleving van het gebied beoogt. Het masterplan zelf betreft een verdere uitwerking van het strategisch Ruimtelijk Structuurplan Antwerpen (s-RSA) en het ontwikkelingsconcept Scheldepark Linkeroever.

Door de planinitiatieven wordt getracht van Sint-Anneke Plage een vernieuwde recreatieve trekpleister te maken. Aanleiding hiertoe zijn verschillende recente ontwikkelingen zoals de verhoging van de dijken in het kader van het Sigmaplan, de bestaande horeca die als zonevreemd beschouwd kan worden, camping De Molen die zal verhuizen en de verschillende jachthavenclubs die de intentie hebben om samen te werken aan het moderniseren van de jachthaven. 

De huidige functies en inrichting stroken niet helemaal met de gewenste ontwikkelingen. De huidige gewestplanbestemming, grotendeels gebied voor dagrecreatie, laat niet veel mogelijkheden toe. Door de opmaak van een RUP voor Sint-Anneke Plage kunnen de krachtlijnen van het masterplan vertaald worden in een nieuw geïntegreerd kader voor de herontwikkeling en het opnieuw attractief maken van de site. De opmaak van een RUP schept onder meer de mogelijkheid om tegemoet te komen aan de functionele uitbreidingsmogelijkheden voor aanwezige horeca.

Op 28 oktober 2016 (jaarnummer 9237) keurde het college het Masterplan Sint-Anneke Plage goed alsook de proces- en richtnota (jaarnummer 9238) voor het ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) Sint-Anneke Plage.

Op 2 november 2016 gaf de gemeentelijke commissie voor ruimtelijke ordening (GECORO) haar advies op de proces- en richtnota. In de zitting van 19 december 2016 (jaarnummer 241) adviseerde de districtsraad van Antwerpen de proces- en richtnota gunstig met voorwaarden.

Op 7 juli 2017 (jaarnummer 6025) nam het college kennis van het voorontwerp-RUP Sint-Anneke Plage. Op 6 september 2017 gaf de GECORO Antwerpen advies op het voorontwerp-RUP Sint-Anneke Plage. In de zitting van 18 september 2017 (jaarnummer 145) adviseerde de districtsraad van Antwerpen het voorontwerp-RUP Sint-Anneke Plage gunstig met voorwaarden.

Op 3 oktober 2017 werden de adviezen van de deputatie, de gewestelijk stedenbouwkundig ambtenaar en andere adviserende instanties, zoals opgelegd in de VCRO, plenair besproken.

Op 24 juni 2019 (jaarnummer 457) stelde de gemeenteraad het ontwerp-RUP Sint-Anneke Plage voorlopig vast.

Op 19 juli 2019 ontving de stad een bijgesteld advies van het Team Externe Veiligheid.

Op 12 juni 2020 beslist de gemeenteraad het besluit van 24 juni 2019 in te trekken en het ontwerp-RUP Sint-Anneke Plage, district Antwerpen voorlopig vast te stellen. 

Adviezen

Vlaamse overheid, departement Ruimte en Erfgoed, dienst Ruimtelijke Ordening Antwerpen Geen advies ontvangen
Deputatie Provincie Antwerpen, departement Ruimtelijke Ordening en Mobiliteit, dienst Ruimtelijke Planning Advies uitgebracht

Er wordt akkoord gegaan met het voorliggend RUP.

Advies GECORO Advies uitgebracht

De GECORO bundelde, coördineerde en behandelde de resultaten van het openbaar onderzoek en de adviezen. De GECORO stelt op basis van de 49 ontvangen bezwaarschriften en het advies van de provincie Antwerpen voor om:

  • Geen aanpassingen door te voeren in het grafisch plan.
  • Volgende aanvullingen door te voeren in de toelichtingsnota met als doel de ontwerpopties van het RUP te verduidelijken en sterker te onderbouwen:
    1. In hoofdstuk 3 bij de toelichting van de bijzondere stedenbouwkundige voorschriften, bij de zone voor natuur Na (artikel 1) een algemene verwijzing opnemen naar de sectorale wetgeving inzake speciale beschermingszones.
    2. In hoofdstuk 3 bij de toelichting van de bijzondere stedenbouwkundige voorschriften, bij de zone voor gemengde functies Ge2, onder parkeren, een verwijzing opnemen naar paragraaf 2.2.2 ‘open en continu park’ van de toelichtingsnota die als algemene doelstelling de keuze voor randparkings verantwoordt.

Het college gaat akkoord met de aanpassingen zoals voorgesteld door de GECORO. De toelichtingsnota werd als volgt aangepast:

In hoofdstuk 3, paragraaf 3.6.1. Artikel 1. Zone voor natuur (Na) wordt volgende zin toegevoegd: "De sectorale wetgeving inzake Speciale Beschermingszones (SBZ) blijft onverminderd van kracht."

In hoofdstuk 3, paragraaf 3.6.5. Artikel 5. Zone voor Gemengde Functies (Ge2) wordt het stukje over de parkeernormen aangevuld met: (zie paragraaf 2.2.2. ‘een open en continu park’).

  • De stedenbouwkundige voorschriften als volgt aan te passen:
    1. Het algemeen voorschrift verlichting (artikel 1.5) verder specifiëren: aanvullen dat de verlichting  tevens dient te voldoen aan de best beschikbare technieken (en de definitie van het begrip ‘best beschikbare technieken’ opnemen in de terminologielijst).

Het college gaat akkoord met de aanpassingen zoals voorgesteld door de GECORO. Het voorschrift werd als volgt aangepast:

1.5. Verlichting:
"Lichtvervuiling dient beperkt te worden."

naar

"De verlichting dient te voldoen aan de best beschikbare technieken om lichtvervuiling ten aanzien van de omgeving te beperken."

  1. Toevoegen nieuw algemeen voorschrift ‘waterkeringswerken’.
     Waterkeringswerken zijn toegestaan volgens de best beschikbare technieken zodat het slikken- en schorrenlandschap tegelijk versterkt kan worden. (en de definitie van het begrip ‘best beschikbare technieken’ opnemen in de terminologielijst).

Het college gaat akkoord met de aanpassingen zoals voorgesteld door de GECORO.

Bij de algemene voorschriften wordt volgende toegevoegd:

1.10 Waterkeringswerken

Waterkeringswerken zijn toegestaan volgens de best beschikbare technieken zodat het slikken- en schorrenlandschap tegelijk versterkt kan worden.

  1. Definities van waterkering en waterkeringswerken opnemen in de terminologielijst van de stedenbouwkundige voorschriften:
    • waterkeringswerken: het aanleggen, verhogen, versterken en onderhouden van waterkeringen;
    • waterkering (definitie vermeldt in Het waterkeringendecreet van 16 april 1996): iedere natuurlijke hindernis of kunstmatige constructie om het water te bedwingen, inzonderheid de oevers, bandijken, binnendijken, overstroombare dijken, waterkeringsmuren, stuwen, duikers en andere constructies met waterkerende werking.

Het college gaat akkoord met de aanpassingen zoals voorgesteld door de GECORO.

Beide definities werden toegevoegd aan hoofdstuk 3 Terminologie.

  1. De GECORO stelt voor de stedenbouwkundige voorschriften inzake ‘paviljoenen’,

‘landschappelijke inpassing’ en ‘alzijdigheid’ te verduidelijken en tot hun essentie te herleiden. Concreet stelt de GECORO volgende aanpassingen voor:

  • De zin “De gebouwen en constructies moeten opgevat worden als paviljoenen of ‘stempels’ in een open landschap.” te schrappen bij het algemeen voorschrift 1.3 ‘inpassing gebouwen’.
  • De zin “De gebouwen worden opgevat als paviljoenen in een open landschap.” te schrappen bij de bijzondere voorschriften inzake inrichting van de zones Ge2 en Ge3.
  • De bepaling inzake ‘alzijdigheid’ te schrappen bij de zone Ge2 (niet bij de zones Ge1 en Ge3).

De gebouwen dienen alzijdig te zijn en dienen zich zowel naar de strandzone, gelegen binnen de ‘zone voor Groen (Gr1)’ (artikel 2), als naar de Robinsonspeeltuin, gelegen binnen de ‘zone voor Groen (Gr2)’ (artikel 3), te richten. Alle gevels moeten kwalitatief worden afgewerkt. De gevels moeten zowel naar de Wandeldijk en de Schelde als naar de Kastanjedreef en de Robinsonspeeltuin gericht zijn, en beide als voorgevel en toegang  worden opgevat.

Vervangen door:

De gebouwen dienen zich zowel naar de strandzone, gelegen binnen de ‘zone voor Groen (Gr1)’ (artikel 2), als naar de Robinsonspeeltuin, gelegen binnen de ‘zone voor Groen (Gr2)’ (artikel 3), te richten. Alle gevels moeten kwalitatief worden afgewerkt. De gevels moeten zowel naar de Wandeldijk en de Schelde als naar de Kastanjedreef en de Robinsonspeeltuin gericht zijn, en beide als voorgevel en toegang worden opgevat.

  • De begrippen alzijdigheid en landschappelijke inpassing te specifiëren in de terminologielijst.
    • Alzijdigheid: spreekwoordelijke betekenis van het woord: iedere zijde dient als een voorzijde te worden opgevat.
    • Landschappelijke inpassing: Elk gebouw dient zich ruimtelijk in te passen in het omgevende landschap. Dit betekent dat de vormgeving van de gebouwen op een doordachte, samenhangende en kwaliteitsvolle wijze moet worden opgebouwd in relatie tot het omliggende landschap.

Het college gaat akkoord met de aanpassingen zoals voorgesteld door de GECORO. De voorschriften werden als volgt aangepast:

1.3. Inpassing gebouwen:
 Volgende zin werd geschrapt: "De gebouwen en constructies moeten opgevat worden als paviljoenen of ‘stempels’ in een open landschap."

Artikel 5 §2: 

"De gebouwen dienen alzijdig te zijn en dienen zich zowel naar de strandzone, gelegen binnen de ‘zone voor Groen (Gr1)’ (artikel 2), als naar de Robinsontuin, gelegen binnen de ‘zone voor Groen (Gr2)’ (artikel3), te richten."

naar

"De gebouwen dienen zich zowel naar de strandzone, gelegen binnen de ‘zone voor Groen (Gr1)’ (artikel 2), als naar de Robinsontuin, gelegen binnen de ‘zone voor Groen (Gr2)’ (artikel3), te richten."

Artikel 5 §2: 

Volgende zin werd geschrapt: "De gebouwen worden opgevat als paviljoenen in een open landschap."

Artikel 6 §2:

Volgende zin werd geschrapt: "De gebouwen worden opgevat als paviljoenen in een open landschap."

De definities voor ‘alzijdigheid’ en ‘landschappelijke inpassing’ werden zoals gesuggereerd toegevoegd aan hoofdstuk 3 Terminologie.

Inzake algemene bekommernissen formuleerde de GECORO volgende advies.

  • Opmerkingen in verband met het ‘rivierduinenlandschap’ meenemen in het op te starten project Scheldeboorden Linkeroever.
  • De stad moet een rechtszekere oplossing zoeken om de conclusies van de Nota ‘aspect inzake externe veiligheid’ en het advies van het Team Externe Veiligheid te vertalen in het RUP.

Tijdens het openbaar onderzoek werden bezwaren geuit tegen de in de nota externe veiligheid aangenomen toekomstige aantallen aanwezige personen in het plangebied. Na bijkomend onderzoek werden nieuwe cijfers onderzocht en verwerkt in een nieuwe nota externe veiligheid. Deze cijfers zijn een realistische inschatting van het aantal aanwezige personen indien het RUP volledig wordt gerealiseerd en bij een maximale bezetting.

Op 30 april 2021 ontving de stad een nieuw advies van de dienst Team Externe Veiligheid (TEV) op deze nota. Het advies stelt dat, mits inachtneming van de beperkingen van de populatie, het RUP te verzoenen is met de aanwezigheid van de Seveso-inrichtingen, en beslist daarom dat bij het RUP geen veiligheidsrapport moet worden gemaakt. De conclusies van de gereviseerde nota externe veiligheid, en de vaststellingen door en de daarop gebaseerde beslissing van TEV steunen op begrote toekomstige populaties in de verschillende delen van het plangebied, hierbij onderscheid makend tussen weekdag/weekenddag, dag/nacht en binnen/buiten. Voor TEV gelden deze aantallen als te hanteren bovengrenzen. TEV vraagt in haar advies de gereviseerde nota externe veiligheid toe te voegen aan de toelichtingsnota bij het RUP en dat de bovengrenzen van de toekomstig aanwezige populatie op gepaste wijze overgedragen worden naar (de toelichtende kolom bij) de verordenende stedenbouwkundige voorschriften. 

Zoals gevraagd in het advies werd de gereviseerde nota externe veiligheid toegevoegd aan de toelichtingsnota bij het RUP. 

Uit de bezwaren blijkt echter dat het opnemen van populatiecijfers als maximale bovengrenzen in de toelichting voor onduidelijkheid zorgt, bvb. over de handhaving. De GECORO volgt dit standpunt en vraagt daarom een rechtszekere oplossing uit te werken.

Er werd dan ook in eerste instantie onderzocht of het opnemen van de maximale aantallen in de verordenende voorschriften tegemoet zou komen aan de opmerkingen. Het is echter quasi onmogelijk om dit aan te tonen en te beoordelen in een stedenbouwkundige aanvraag, alsook om deze cijfers in de praktijk te controleren of te handhaven.

Het bijkomende onderzoek toont echter ook aan dat de stedenbouwkundige voorschriften van het RUP an sich de bovengrenzen van de toekomstig aanwezige populatie bepalen. Deze bepalen immers de grenzen van de toekomstige ontwikkeling, zowel wat de toegelaten functies als de toegelaten vloeroppervlakte betreft. Deze kunnen wel beoordeeld worden aan de hand van een stedenbouwkundige aanvraag en ook gecontroleerd en gehandhaafd worden.


Dit wordt verduidelijkt in de toelichtingsnota.

Bijkomende aanpassing naar aanleiding van het openbaar onderzoek

Naar aanleiding van het bezwaar dat het RUP geen rekening houdt met de historische bestaande toestand en dat tabula rasa wordt gemaakt van de bestaande infrastructuur, gaf de GECORO in haar advies aan dat dit geen aanleiding geeft tot aanpassingen. Echter werden, in navolging van dit bezwaar, de overgangsbepalingen in de stedenbouwkundige voorschriften gescreend. Bij artikel 5 § 4 (overgangsbepalingen) werd het woord ‘recazaken’ vervangen door ‘gebouwen’, zodanig dat voor de bestaande vergunde of vergund geachte gebouwen onderhouds- en instandhoudingswerken en verbouwingen binnen het bestaande volume toegestaan zijn. Dit om voldoende rechtszekerheid te bieden aan andere bestaande functies die deel uitmaken van de ‘historische’ toestand en de identiteit van Sint-Anneke Plage.

Beleidsdoelstellingen

5 - Woonstad
2WNS03 - Ruimtelijke ordening
2WNS0302 - Plannen
2WNS030202 - Ruimtelijke uitvoeringsplannen

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen legt het volgende voor aan de gemeenteraad:

Artikel 1

De gemeenteraad stelt het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) 'Sint-Anneke Plage', district Antwerpen, definitief vast. 

Dit RUP, met Alg plan_ID RUP 11002_214_10024_00001, bestaat uit een grafisch plan, het grafisch register plancompensatie, een plan van de bestaande feitelijke en juridische toestand, de stedenbouwkundige voorschriften en een toelichtingsnota. 

Artikel 2

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.

Bijlagen

  • 12350013_SA_def RUP_VS_mei 2021_b.pdf
  • 20210531_SA_def RUP_TN_mei 2021_b.pdf
  • Bijlage 5_screening (website dienst mer).pdf
  • Bijlage 5_screeningsbeslissing.pdf
  • Bijlage 6_op te heffen vs RUP Esmoreitpark.pdf
  • Bijlage 7_register planbaten, planschade.pdf
  • Bijlage 8_advies TEV d.d. 30042021.pdf
  • Bijlage 9_nota aspect Externe Veiligheid d.d. 23042021.pdf
  • RUP_SINT-ANNEKE_BESTAANDE TOESTAND_DV.pdf
  • RUP_SINT-ANNEKE_GRAFISCH PLAN_DV.pdf