Aanvullende opdracht (artikel 38/1 KB Uitvoering)
Verrekening/ post | Motivatie | In min Exclusief btw | In meer Exclusief btw | Termijn-verlenging |
VV03: bijkomend printwerk | Om voldoende duiding te geven bij de inhoud van de expo was het noodzakelijk om bijkomende A-tekst en B-tekst te voorzien. |
| 1.050,00 EUR |
|
VV05: bijkomende vitrine | Er werd door de curator beslist een bijkomende sokkelvitrine te voorzien in dok 4 om te objecten voldoende te beschermen. |
| 1.200,00 EUR |
|
VV06: bijkomende stolpen | Om de objecten voldoende te beschermen, was het noodzakelijk om twee bijkomende stolpen in plexiglas te plaatsen. |
| 3.880,00 EUR |
|
VV07: schilderwerken | Om een kwalitatieve uitstraling te bekomen, was het noodzakelijk om de wanden in de wake-up- en introruimte te schilderen |
| 2.270,00 EUR |
|
VV08: kartonnen containers | Er werd door de curator beslist om de kartonnen containers voor de sporenruimte bijkomend te bestellen. |
| 2.275,00 EUR |
|
VV11: colofon | De levering en plaatsing van de colofon was niet voorzien in de oorspronkelijke opdracht en werd bijkomend opgenomen. |
| 400,00 EUR |
|
VV12: prints voor wissels | Voor bepaalde wisselende objecten dient de print met uitleg vervangen te worden. Hiervoor werden bijkomende prints op plexiglas voorzien. |
| 800,00 EUR |
|
TOTAAL |
|
| 11.875,00 EUR |
|
21% btw |
|
| 2.493,75 EUR |
|
Onvoorzienbare omstandigheden (artikel 38/2 KB Uitvoering)
Verrekening/ post | Motivatie | In min Exclusief btw | In meer Exclusief btw | Termijn-verlenging |
VV10: prijsstijging hout | Omwille van de prijsstijgingen van hout in de laatste maanden, werd het onmogelijk om de Poolse grenen aan dezelfde prijs te bestellen en te leveren. Hiervoor werd een meerprijs aangerekend. |
| 2.000,00 EUR |
|
TOTAAL |
|
| 2.000,00 EUR |
|
21% btw |
|
| 420,00 EUR |
|
De minimis-regel (artikel 38/4 KB Uitvoering)
Verrekening/ post | Motivatie | In min Exclusief btw | In meer Exclusief btw | Termijn-verlenging |
VV01: soclage | Tijdens de uitvoering bleek dat de soclage van verschillende objecten veel complexer was dan oorspronkelijk voorzien in het dossier. Bijkomend dienden er verschillende extra metalen en houten sokkels en steunen gemaakt te worden om de objecten voldoende te ondersteunen. |
| 16.000,00 EUR |
|
VV02: lichtpanelen | Er werd tijdens de uitvoering om de teksten uit te lichten met lichtpanelen in plaats van met zelfontworpen lichtbakken. |
| 6.000,00 EUR |
|
VV04: aanpassing stolp | Er werd na de bestelling van alle stolpen beslist om één stolp nog aan te passen in hoogte om het object te kunnen bevatten. |
| 200,00 EUR |
|
VV09: aanpassing Tobogan | Er werd in uitvoering beslist dat het decor rond de Tobogan aangepast moest worden om in de scenografie te passen. |
| 1.050,00 EUR |
|
VV12: aanpassing tgv multimedia | Er werden bijkomende kaders en steunen gemaakt ten behoeve van de schermen en de projectoren. |
| 350,00 EUR |
|
TOTAAL |
|
| 23.600,00 EUR |
|
21% btw |
|
| 4.956,00 EUR |
|
Samenvatting
De wijzingen worden ter goedkeuring voorgelegd dat als volgt kan worden samengevat:
Omschrijving | In min exclusief btw | In meer exclusief btw |
Aanvullende opdrachten (art 38/1 AUR) |
| 11.875,00 EUR |
Onvoorzienbare omstandigheden (art 38/2 AUR) |
| 2.000,00 EUR |
De minimis-regel (art 38/4 AUR) |
| 23.600,00 EUR |
Totaal |
| 37.475,00 EUR |
21% btw |
| 7.869,75 EUR |
Algemeen totaal |
| 45.344,75 EUR |
EINDAFREKENING
De werken zijn voltooid, de eindafrekening wordt ter goedkeuring voorgelegd:
Omschrijving | Bedrag in EUR |
Gunningsbedrag | 289.256,19 EUR |
Wijziging opdracht in meer | 37.475,00 EUR |
TOTAAL | 326.731,19 EUR |
21% btw | 68.613,55 EUR |
ALGEMEEN TOTAAL | 395.344,74 EUR |
Vastgelegd budget, inclusief btw | 349.999,99 EUR |
Budget nog vast te leggen, inclusief btw | 45.344,75 EUR |
De wijzigingen van de opdracht en de eindafrekening worden ter goedkeuring voorgelegd aan het college.
De kosten voor deze gewijzigde uitvoeringen zijn niet voorzien. Het volgende bedrag dient vastgelegd te worden om de nodige betalingen te kunnen doen: 37.475,00 EUR + 7.869,75 EUR (6%btw) = 45.344,75 EUR inclusief btw
Dienstnota bestellen en betalen stad Antwerpen, districten en OCMW van 17 december 2018.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Het college keurde onder meer goed om, met ingang van 1 januari 2019, de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
In toepassing van artikel 38/1 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, is de aanbesteder gerechtigd de oorspronkelijke opdracht te wijzigen voor aanvullende opdrachten die noodzakelijk zijn geworden en die niet in de oorspronkelijke opdracht waren opgenomen wanneer de verandering van opdrachtnemer niet mogelijk is om economische of technische redenen en tot aanzienlijk ongemak of een aanzienlijke kostenstijging zou leiden voor de aanbesteder. De wijziging van de opdracht mag het voorwerp van de opdracht niet wezenlijk wijzigen en blijft beperkt tot 50% van het oorspronkelijke opdrachtbedrag.
In toepassing van artikel 38/2 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, is de aanbesteder gerechtigd de oorspronkelijke opdracht te wijzigen wanneer de wijziging het noodzakelijk gevolg is van omstandigheden die een zorgvuldige aanbesteder niet kon voorzien en de wijziging geen verandering in de algemene aard van de opdracht of raamovereenkomst brengt. De wijziging blijft beperkt tot 50% van het oorspronkelijke opdrachtbedrag.
In toepassing van artikel 38/4 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, mag een wijziging zonder nieuwe plaatsingsprocedure voor een opdracht worden doorgevoerd, indien het bedrag waarmee de wijziging gepaard gaat lager is dan elk van beide volgende bedragen:
1° de drempel voor Europese bekendmaking: en
2° tien procent van de waarde van de aanvankelijke opdracht voor leveringen en diensten en vijftien procent van de waarde van de aanvankelijke opdracht voor werken.
Fase | Bestuursorgaan | Datum | Jaarnummer |
Bestek GAC_2021_01719 - MAS - Inrichting tentoonstelling +6 - Vracht - Gunning - Goedkeuring | college | 18 juni 2021 | 5034 |
Voor deze opdracht werden volgende bestelbonnen vastgelegd:
Bestelbon | Omschrijving | Budget in EUR, inclusief btw |
4005455568 | Gunning | 240.281,53 EUR |
4005485669 | Gunning | 109.718,46 EUR |
Het college keurt goed dat volgens de onderhandelingsprocedure op basis van briefwisseling prijs werd gevraagd voor de wijziging van de opdracht aan Cad Consultancy Customising Solutions bvba, Nachtegalenlaan 19 te 9100 Sint-Niklaas met ondernemingsnummer 0480.040.132.
Het college keurt de aanvullende opdracht goed voor een bedrag van 11.875,00 EUR + 2.493,75 EUR btw = 14.368,75 EUR inclusief btw.
Het college keurt de wijziging in meer goed voor een bedrag van 25.600 EUR + 5.376,00 EUR btw = 30.976,00 EUR inclusief btw.
Het college keurt de eindafrekening goed van hoger vermelde opdracht voor een bedrag van 326.731,19 EUR + 68.613,55 EUR (21% btw) = 395.344,74 EUR, inclusief btw.
Het college keurt de correctiebestelbon goed een bedrag van 37.475,00 EUR + 7.869,75 EUR (21% btw) = 45.344,75 EUR inclusief btw, op naam van Cad Consultancy Customising Solutions bvba, Nachtegalenlaan 19 te 9100 Sint-Niklaas met ondernemingsnummer 0480.040.132 voor opdracht P09796 betreft de inrichting tentoonstelling +6 - Vracht in het museum MAS gelegen Hanzestedenplaats 1 in 2000 Antwerpen.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
P09796 Hanzestedenplaats 1, 2000 Antwerpen MAS - Inrichting tentoonstelling +6 - Vracht Cad Consultancy Customising Solutions bvba Nachtegalenlaan 19 9100 Sint-Niklaas ondernemingsnummer: 0480.040.132 rekeningnummer: BE24 7370 0854 5238 | 45.344,75 EUR inclusief btw | budgetplaats:5322000000 budgetpositie:221 functiegebied:2BRS010105P09796 subsidie:SUB_NR fonds:INTERN begrotingsprogramma:2SA070700 budgetperiode:2200 | 4005485668 |