Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
links van de inrit ter hoogte van nummer 51 wordt een volwaardig verdrijvingsvlak aangebracht (artikel 2).
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De Meerlenhoflaan in het district Hoboken:
De stad Antwerpen krijgt regelmatig aanvragen van bewoners om markeringen aan te brengen ter hoogte van hun in- of uitrit omdat geparkeerde voertuigen net niet vóór hun in- of uitrit staan geparkeerd. Deze situatie bemoeilijkt het in- en uitrijden zodat dit het manoeuvreren dikwijls onmogelijk maakt.
Op 5 december 2014 (jaarnummer 12435) keurde het college de beleidslijn ‘hinderlijk parkeren aan inritten’ goed.
Op 9 oktober 2015 (jaarnummer 8410) keurde het college de aanpassing van de beleidslijn ‘hinderlijk parkeren aan inritten’ goed.
Op 3 april 2020 (jaarnummer 3182) besliste het college om de beleidslijn ‘hinderlijk parkeren aan inritten’ met onmiddellijke ingang stop te zetten. Uit de analyse van de aanvragen en meldingen voor de periode 2018 - 2019 (tot en met september) bleek dat de oorspronkelijke doelstellingen van de maatregel 'de bereikbaarheid van deze garages en inritten bevorderen en de parkeerdruk verminderen’ niet langer bereikt werden. Ad-hoc aanvragen rond extra inrichting bij hinderlijk parkeren aan inritten blijven evenwel mogelijk. Deze inkomende dossiers worden apart behandeld. De Meerlenhoflaan 51 is een van de nieuwe inkomende dossiers.
Op 4 maart 2021 werd een aanvraag over hinderlijk parkeren ingediend voor markeringen aan een inrit in de Meerlenhoflaan ter hoogte van huisnummer 51. Naar aanleiding van deze aanvraag heeft Mobiliteit en Parkeren Antwerpen (MPA) de situatie onderzocht. Links van de inrit ter hoogte van huisnummer 51 wordt een verdrijvingsvlak aangebracht, zo blijft er links nog voldoende parkeerruimte over.
De districtsraad geeft omwille van de voldoende breedte van de straat negatief advies.
Er wordt voorgesteld om het ongunstige advies van het district niet te volgen, de afdeling Mobiliteit geeft mee dat het probleem van de melder niet opgelost werd door extra handhaving en controle, waardoor een verdrijvingsvlak de enige oplossing is.
Het college keurt het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Meerlenhoflaan in het district Hoboken goed, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in de collegezitting van 18 oktober 2019 (jaarnummer 8560).
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter kennisname wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.