Terug
Gepubliceerd op 17/01/2022

2022_CBS_00270 - Bestek GAC_2021_01756. Raamovereenkomst voor het onderhoud, herstellen, leveren en plaatsen van poorten, rolluiken, slagbomen en deuren - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 14/01/2022 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Verontschuldigd

Jinnih Beels, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2022_CBS_00270 - Bestek GAC_2021_01756. Raamovereenkomst voor het onderhoud, herstellen, leveren en plaatsen van poorten, rolluiken, slagbomen en deuren - Bestek en procedure - Goedkeuring 2022_CBS_00270 - Bestek GAC_2021_01756. Raamovereenkomst voor het onderhoud, herstellen, leveren en plaatsen van poorten, rolluiken, slagbomen en deuren - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De inschrijver dient zijn technische bekwaamheid of beroepsbekwaamheid aan te tonen op basis van onderstaande selectiecriteria:

1. De inschrijver geeft minimum 3 referenties op van nieuw geplaatste poorten, rolluiken of slagbomen, uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, met vermelding van:

  • opdrachtgever (contactpersoon + e-mailadres / telefoonnummer);
  • korte omschrijving van de opdracht;
  • begin- en einddatum van de opdracht;
  • bedrag.

Het totaal van de opgegeven referenties dient minimum 50.000,00 euro, excl. btw te bedragen.

2. De inschrijver geeft minimum 3 referenties op van gelijkwaardige onderhoudsactiviteiten, uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, met een minimum omzet per opdrachtgever van 30.000,00 euro met vermelding van:

  • opdrachtgever (contactpersoon + e-mailadres / telefoonnummer);
  • korte omschrijving van de opdracht;
  • begin- en einddatum van de opdracht;
  • jaarbedrag voor onderhoud en herstellingen per opdrachtgever.

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

  1. prijs op een totaal van 65 punten;
  2. plan van aanpak op een totaal van 35 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.

In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

De stad Antwerpen wenst de poorten, rolluiken, slagbomen en deuren op haar verschillende sites in perfecte staat te houden. Daarom is een permanentiedienst voor snelle interventies bij kritische installaties nodig. Het preventief onderhoud van de poorten, rolluiken, slagbomen en deuren verlengt de levensduur van de installaties. Door de goede werking te verzekeren, wordt op een vlotte wijze toegang verleend aan werknemers en burgers, terwijl anderzijds de toegang tot de eigendommen veilig kan worden afgesloten. Door een onderhoudscontract af te sluiten, wordt een snelle service door gespecialiseerde technici vooropgesteld en kunnen ook de specifieke wisselstukken snel aangeleverd worden.

Deze raamovereenkomst is de vervanging van de huidige raamovereenkomst GAC/2017/4396, welke op 14 maart 2022 ten einde loopt.

Algemene financiële opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2021_01756 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het onderhoud, herstellen, leveren en plaatsen van poorten, rolluiken, slagbomen en deuren goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een openbare procedure met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Raamovereenkomst voor het onderhoud, herstellen, leveren en plaatsen van poorten, rolluiken, slagbomen en deuren


budgetplaats: 5325100000 tot 5325800000 en 4325100000 tot 4325800000
budgetpositie: 6103
functiegebied: 2SBS070101A000000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 2SA080119 en 2OA080119
budgetperiode: 2200, 2300, 2400, 2500, 2600

met orderbons



Bijlagen

  • 01756_Bestek.pdf
  • 01756_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 01756_Inventaris.xls
  • 01756_Bijlage installaties.xlsx