De medewerkers van Politiezone Antwerpen moeten voor de uitvoering van hun dagelijks werk een basisuniform dragen. De broek maakt hier een essentieel onderdeel van uit.
De broek dient daarom degelijk, duurzaam, comfortabel en van goede kwaliteit te zijn.
Daarom wenst Politiezone Antwerpen een raamovereenkomst te sluiten voor de aankoop van deze politiebroeken voor een periode van maximaal 48 maanden.
Politiezone Antwerpen zal overeenkomstig artikel 2 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten voor prestaties die het voorwerp van deze opdracht uitmaken tevens kunnen optreden als aankoopcentrale voor de lokale politiezones (grondgebied België).
Hiertoe wordt een mededingingsprocedure met onderhandeling met Europese bekendmaking uitgeschreven met referentie PZA/2022/428.
De mededingingsprocedure met onderhandeling met Europese bekendmaking is een tweefasige procedure. In de eerste fase wordt de oproep tot mededinging gepubliceerd. Kandidaat-inschrijvers kunnen een aanvraag tot deelneming indienen.
De kandidaat-inschrijvers zullen beoordeeld worden als volgt:
De juridische situatie van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgende criteria (uitsluitingsgronden):Nr. | Selectiecriteria | Minimumvereisten |
1 | Een verklaring betreffende de totale omzet over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn. | De onderneming moet beschikken over een totale omzet van minstens 315.000 euro per jaar in de laatste drie boekjaren voor wat betreft het voorwerp van de overheidsopdracht. |
2 | Het bewijs van een geldige verzekering tegen beroepsrisico's: • beroepsaansprakelijkheid; • arbeidsongevallen. | Attest verzekeringsmakelaar/ -maatschappij |
Nr. | Selectiecriteria | Minimumvereisten |
1 | Een lijst van de voornaamste leveringen die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. | De kandidaat zal drie referenties voorleggen van leveringen van broeken bij private en/of publieke organisaties De kandidaat zal per referentie volgende zaken verplicht vermelden:
Elke referentie dient te worden vergezeld door een attest van goede uitvoering Gebruik hiervoor het sjabloon van bijlage “Sjabloon referenties”. |
2 | De kandidaat zal voldoende gestructureerde organisatie en capaciteit aantonen aan de hand van:
De structuur voor opvolging en naleving van kwaliteitsvereisten, resultaats- of middelengericht. | Een controle door de aanbestedende overheid of, in diens naam, door een bevoegd officieel orgaan van het land waar de leverancier gevestigd is, onder voorbehoud van instemming door dit orgaan. Deze controle heeft betrekking op de productiecapaciteit van de leverancier en, zo nodig, op diens mogelijkheden inzake studie en onderzoek en de maatregelen die hij treft om de kwaliteit te waarborgen. |
3 | De gemiddelde tewerkstelling over de voorbije gepubliceerde drie boekjaren vanuit de sociale balans. | Tewerkstellingsverklaring van dienstjaren 2019, 2020 en 2021. |
Er is geen beperking voor de selectie van kandidaten.
In de tweede fase zal het bestek bezorgd worden aan de geselecteerde kandidaten en worden de gunningscriteria meegedeeld. Hiervoor zal opnieuw goedkeuring gevraagd worden aan het college.
Het college keurt goed dat een raamovereenkomst wordt gesloten voor de aankoop van politiebroeken voor een periode van maximaal 48 maanden en dat hiervoor een mededingingsprocedure met onderhandeling met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven met referentie PZA/2022/436.
De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Aankoop van politiebroeken | budgetplaats: 60010 – 60020 – 60030 – 60040 - 60050 – 60051 – 60052 – 60053 – 60054 – 60060 – 60061 – 60062 - 60063 – 60070 budgetpositie: 33000_12405 functiegebied: TDLP1SVG080101 subsidie: SUB_NR fonds: LPA begrotingsprogramma: NR budgetperiode: 2200 - 2300 - 2400 - 2500 - 2600 |
Nog niet van toepassing |