Terug
Gepubliceerd op 21/03/2022

2022_CBS_02157 - Omgevingsvergunning - OMV_2021173626. Rijnkaai 28-29. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 18/03/2022 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen

Afwezig

Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2022_CBS_02157 - Omgevingsvergunning - OMV_2021173626. Rijnkaai 28-29. District Antwerpen - Goedkeuring 2022_CBS_02157 - Omgevingsvergunning - OMV_2021173626. Rijnkaai 28-29. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2021173626

Gegevens van de aanvrager:

BVBA LEMON GROUP met als adres Rijnkaai 150 te 2000 Antwerpen

Ligging van het project:

Rijnkaai 28-29 te 2000 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 7 sectie G nr. 126/11 C

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

bouwen van een tijdelijk paviljoen en 3 spantenten met bijhorende bergingen, mobiele toiletten en terrassen

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          26/03/2021: gedeeltelijk voorwaardelijke vergunning (20204216) voor het bouwen van een tijdelijk paviljoen en een spantent;

-          14/02/2020: vergunning (20193360) voor het bouwen van zes tijdelijke paviljoenen als: horeca en verbruiksruimte;

-          15/02/2019: vergunning (20183003) voor het bouwen van tijdelijke paviljoenen;

-          22/06/2018: vergunning (2018410) voor het bouwen van 7 tijdelijke paviljoenen en bijkomende berging voor zomerbar;

-          23/10/2017: vergunning (20171406) voor het bouwen van 8 tijdelijke paviljoenen, mobiele containers en een berging voor Bocadero;

-          26/06/2015: vergunning (2015680) plaatsen van 5 tijdelijke paviljoenen en een berging;

-          13/06/2014: vergunning (2014535) voor het plaatsen van 4 tijdelijke paviljoenen.

Vergunde/vergund geachte toestand

-          opslagloods (bedrijvigheid);

-          betonnen schaalconstructie van dertien traveeën met rode bakstenen buitenmuren.

Huidige toestand

-          29/03/2019: vaststelling (ID: 212118) van Hangar 29 met meerpalen van de Red Star Line als bouwkundig erfgoed.

Gewenste toestand

-          tijdelijke inrichting van het terrein als reca;

-          paviljoen gedeeltelijk onder de overdekte ruimte van de Waagnatie voorzien. De resterende ruimte onder de bogen wordt ingericht als verbruiksruimte, sanitair en opslagruimte in de vorm van afgesloten containers;

-          3 open spantenten:

  • doorschijnende half gebogen tent “TENT 01” van circa 15,00 m op 20,00 m;
  • tent “TENT 02” van circa 10,00 m op 27,00 m gelegen tussen de eerste 2 poorten van de Waagnatie;
  • tent “TENT 03” van circa 10,00 m op 21,00 m gelegen tussen de tweede en derde poort van de Waagnatie;

-          terrein gedeeltelijk afgesloten met zeecontainers (zuidwest zijde);

-          over de volledige lengte van het projectgebied wordt een afstand van minimaal 10,00 m ten opzichte van de Schelde gerespecteerd.

Inhoud van de aanvraag

-          tijdelijk (6 maanden) inrichten van het terrein als reca door het oprichten van een paviljoen en 3 spantenten en bijbehorende inrichting;

-          mogelijke wijzigingen aan Hangar 29 maken geen deel uit van de aanvraag.

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

AQUAFIN NV

9 december 2021

16 december 2021

Geen bezwaar

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen

9 december 2021

19 januari 2022

Ongunstig

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen

7 februari 2022

2 maart 2022

Voorwaardelijk gunstig

De Vlaamse Waterweg nv/ De Vlaamse Waterweg nv - afdeling Albertkanaal

9 december 2021

28 januari 2022

Voorwaardelijk gunstig

Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer

9 december 2021

27 januari 2022

Voorwaardelijk gunstig

Politiezone Antwerpen/ Centrale Preventie

9 december 2021

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Geen tijdig advies ontvangen waardoor het geacht wordt gunstig te zijn

Politiezone Antwerpen/ Verkeerspolitie

9 december 2021

17 december 2021

Geen bezwaar

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Autonoom gemeentebedrijf voor vastgoed en stadsprojecten in Antwerpen

9 december 2021

17 december 2021

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

9 december 2021

21 december 2021

Ondernemen en Stadsmarketing/ Visit Antwerpen

9 december 2021

23 december 2021

Stadsbeheer/ Vastgoed/ Ontwikkeling/ Bouwprojecten

9 december 2021

17 december 2021

Stadsontwikkeling/ Beheer en Operaties

9 december 2021

 

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

9 december 2021

13 december 2021

Stadsontwikkeling/ Onroerend Erfgoed/ Monumentenzorg

9 december 2021

28 januari 2022

Stadsontwikkeling/ Publieke Ruimte

9 december 2021

14 december 2021

stadsontwikkeling/ vergunningen/ milieuvergunningen)

9 december 2021

24 december 2021

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP Rijnkaai, goedgekeurd op 17 december 2018.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Gemeentelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van het gewestplan op volgend punt:

-          Reca in zone voor gemengd gemeenschapsvoorzienings- en dienstverleningsgebied is zonevreemd.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening toegankelijkheid op volgende punten:

  • artikel 3:
    Alle deuren welke onder het toepassingsgebied vallen van de verordening dienen conform artikel 22 tot en met 26 voorzien te worden;
  • artikel 18:
    De niveauverschillen tussen het openbaar domein en de tijdelijke zone voor reca zijn groter dan 18 cm en worden enkel met een helling overbrugd.
    Bovendien werd er onvoldoende informatie aangeleverd met betrekking tot mogelijke overige niveauverschillen. Hierbij wordt onder andere verwezen naar de toegankelijkheid van de mobiele sanitaire units;
  • artikel 19:
    De 3 hellingen welke de niveauverschillen tussen openbaar domein en projectzone overbruggen dienen voorzien te zijn van een afrijdbeveiliging en leuningen conform de voorschriften van dit artikel;
  • artikel 28:
    Er werd onvoldoende informatie aangeleverd om na te gaan of de bar conform de voorschriften van artikel 28 voorzien wordt;
  • artikel 29/2:
    De indeling van de sanitaire cellen werd niet opgetekend. Ieder publiek toegankelijk sanitair blok dient voorzien te zijn van minstens één toilet dat voldoet aan de bepalingen van artikel 12, 30, eerste lid en artikel 31, inzonderheid 1° en 2°.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • artikel 6 Harmonie en draagkracht:
    Dit artikel is van toepassing voor alle delen van de constructie. Deze dienen qua vorm, grootte, materiaalkeuze, plaatsing en kleur afgestemd te zijn op de architectuur van de totale constructie als op de omgeving.
    Er wordt een diversiteit aan constructies (tenten en zeecontainers), in verschillende uitvoeringen en verschillende kleuren en materialen voorzien. Ook het hekwerk varieert in afwerking.
    De aard en grootte van de functie, de typologie en schaal van een project worden afgetoetst aan de draagkracht van de omgeving en dit voor alle delen van de constructie.

        Het programma is verder uitgebreid ten opzichte van voorgaande editie.

  • artikel 21 Minimale hoogte van ruimten:
    Er werd onvoldoende informatie aangeleverd met betrekking tot de hoogte van de ruimten. Alle ruimten dienen te beschikken van een minimale plafondhoogte zoals opgelegd in dit artikel.
  • artikel 44 Vetafscheiders en olieafscheiders:
    Er wordt geen vetafscheider voorzien.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid:

De aanvraag is niet in overeenstemming met de bestemming en de voorschriften van het gewestplan, zoals hoger omschreven. De voorgestelde handelingen omvatten immers geen gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen, dienstverleningsbedrijven of inrichtingen in verband met haven en scheepvaart.

In toepassing van artikel 4.4.4.§l van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening kan het vergunningverlenende bestuursorgaan echter handelingen vergunnen gericht op het sociaal-culturele of recreatieve medegebruik van het gebied, voor zover ze door hun beperkte impact de verwezenlijking van de algemene bestemming niet in het gedrang brengen.

Voor niet van vergunningsplicht vrijgestelde handelingen die verbonden zijn met occasionele of hoog-dynamische sociaal-culturele of recreatieve activiteiten, kan wel slechts een tijdelijke stedenbouwkundige vergunning worden afgeleverd, of een stedenbouwkundige vergunning onder de voorwaarde dat de betrokken handelingen slechts gedurende een specifieke periode of op bepaalde momenten aanwezig kunnen zijn.

Aangezien het hier een tijdelijke vergunning betreft voor een zomeractiviteit en het de verwezenlijking van de bestemming van het gebied volgens het gewestplan niet in het gedrang brengt, kan dit tijdelijk toegestaan worden.

 

Schaal - ruimtegebruik – bouwdichtheid en Visueel-vormelijke elementen

De aanvraag omvat het plaatsen van een paviljoenen uitgevoerd in witgeschilderd hout tegen de gevel van Hangar 29, het plaatsen van een doorschijnende half gebogen tent onder de luifel, het plaatsen van twee grote witte nomadententen  voor de gevel van Hangar 29 en het plaatsen van verschillende gele zeecontainers voor de gevel en onder de luifel van Hangar 29. Al deze constructies worden voorzien op een ten opzichte van de kaaivlakte verhoogd houten terras. Het terras wordt ingeplant tussen hangar 29 en de Scheldekaaien waarbij een afstand van 10 m tussen de kaairand en de paviljoenen gevrijwaard blijft.

Het houten terras wordt van de kaaivlakte afgescheiden door afwisselend een hekwerk in hout naturel, een hekwerk in wit geschilderd hout en een glazen balustrade.

 

Hoewel de verschillende constructies en hun verspreide opstelling geen afbreuk doen aan het karakter van Hangar 29, is de voorgestelde uitvoering niet duurzaam, noch degelijk.

Het inrichtingsvoorstel heeft gezien het grote aantal verschillende constructies, kleuren en materialen een zeer beperkte ruimtelijke kwaliteit.

 

Gelet op het tijdelijke karakter van de constructies en de beperkte visuele impact op het vastgoed en de omgeving binnen de huidige context, kan het volume en ruimtegebruik (gunstig) worden beoordeeld.

In voorwaarde zal worden opgelegd alle balustrades uit te voeren in witgeschilderd houten hekwerk.

 

Mobiliteitsimpact (o.a. toetsing parkeerbehoefte):

Het algemene principe is dat elke bouwaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

De parkeerparagraaf is hier niet van toepassing aangezien de aanvraag een tijdelijke recafunctie betreft.

 

Cultuur-historische aspect:

De aangevraagde werken hebben geen invloed op de erfgoedwaarde van het pand of zijn omgeving. Gelet op het tijdelijk karakter is er vanuit de dienst monumentenzorg geen bezwaar mits de tijdelijke constructies onmiddellijk na het beëindigen van het evenement verwijderd worden.

 

Milieutechnische aspect:

De dienst Milieuvergunningen gaf volgend advies:

“In het aanvraagdossier wordt de lozing van afvalwater niet besproken. Wij wijzen erop dat afvalwater aangesloten dient te worden op de openbare riolering. Er zijn geen bezwaren om de aanvraag te vergunnen op voorwaarde dat het geluidsemissieniveau in de paviljoenen beperkt wordt tot de standaard norm, zijnde 85 dB(A) én de lozing van afvalwater gebeurt via de openbare riolering.”

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen:

Strijdig met de bouwcode wordt er geen vetafscheider voorzien. Hier kan geen afwijking op worden toegestaan.

Het is onduidelijk of alle ruimtes beschikken over een minimale vrije hoogte zoals bepaald in dit artikel. Hier kan geen afwijking op worden toegestaan en zal bij een eventuele vergunning in voorwaarde worden opgelegd.

Zoals in alle voorgaande aanvrager wordt ook nu opgemerkt dat de aanvraag op heel wat punten in strijd is met de verordening toegankelijkheid. Hier kunnen geen afwijkingen op worden toegestaan.

Tot slot wordt er op gewezen dat een horecavergunning vereist is.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

2. Alle balustrades te voorzien in een witgeschilderd houten hekwerk.

3. Een vetafscheider te voorzien, conform artikel 44 van de bouwcode.

4. De aanvraag conform te stellen met artikels 3, 18, 19, 28 en 29 van de verordening toegankelijkheid.

5. De voorwaarden uit het bijgevoegde advies van de Vlaamse Waterweg strikt na te komen.

6. De voorwaarden in het bijgevoegde advies van het directoraat-generaal luchtvaart strikt na te komen.

7. Het afvalwater aan te sluiten op de openbare riolering.

8. Het geluidsemissieniveau in de paviljoenen te beperken tot de standaardnorm, zijnde 85 dB(A).

9. Een horecavergunning te bekomen.

10. Alle ruimtes beschikken over een minimale hoogte zoals bepaald in artikel 21 van de bouwcode.

11. De opbouw van de constructies en handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet aanvangen voor 1 mei 2022 en niet langer dan tot 15 oktober 2022 in stand blijven. Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de vergunning moet de begunstigde het terrein herstellen in de staat waarin het zich bevond vóór de tenuitvoerlegging van de vergunning van bepaalde duur en dit ten laatste op 31 oktober 2022.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

10 november 2021

Volledig en ontvankelijk

9 december 2021

Start openbaar onderzoek

20 december 2021

Einde openbaar onderzoek

18 januari 2022

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

24 maart 2022

Verslag GOA

15 maart 2022

naam GOA

Katrijn Apostel

 

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 1 openbaar onderzoek.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Startdatum

Einddatum

Schriftelijke bezwaar-schriften

Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften

Petitie-lijsten

Digitale bezwaar-schriften

20 december 2021

18 januari 2022

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

2. Alle balustrades te voorzien in een witgeschilderd houten hekwerk.

3. Een vetafscheider te voorzien, conform artikel 44 van de bouwcode.

4. De aanvraag conform te stellen met artikels 3, 18, 19, 28 en 29 van de verordening toegankelijkheid.

5. De voorwaarden uit het bijgevoegde advies van de Vlaamse Waterweg strikt na te komen.

6. De voorwaarden in het bijgevoegde advies van het directoraat-generaal luchtvaart strikt na te komen.

7. Het afvalwater aan te sluiten op de openbare riolering.

8. Het geluidsemissieniveau in de paviljoenen te beperken tot de standaardnorm, zijnde 85 dB(A).

9. Een horecavergunning te bekomen.

10. Alle ruimtes beschikken over een minimale hoogte zoals bepaald in artikel 21 van de bouwcode.

11. De opbouw van de constructies en handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet aanvangen voor 1 mei 2022 en niet langer dan tot 15 oktober 2022 in stand blijven. Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de vergunning moet de begunstigde het terrein herstellen in de staat waarin het zich bevond vóór de tenuitvoerlegging van de vergunning van bepaalde duur en dit ten laatste op 31 oktober 2022.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.