De inschrijver dient zijn technische bekwaamheid of beroepsbekwaamheid aan te tonen op basis van onderstaand selectiecriterium:
Het voorleggen van een reeds opgeleverde opdracht, uitgevoerd tijdens de voorbije 3 jaar, voor het opmaken van asbestinventarissen aan ten minste 15 gebouwen (in 1 opdracht) met vermelding van de datum en van de opdrachtgever waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.
In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
Het Koninklijk Besluit van 16 maart 2006 reguleert de bescherming van werknemers tegen de risico’s van blootstelling aan asbest. In verband met preventie en bescherming zijn een aantal wettelijke stappen uitgetekend, die beginnen bij de verplichting tot het (laten) opmaken van een asbestinventarisatie (afdeling II van het Koninklijk Besluit).
AG Vespa adviseert om dergelijke inventarissen (van de blootstellingsrisico’s aan asbest) te laten opmaken voor alle gebouwen uit het stadspatrimonium waarvoor dit nog niet eerder gebeurde, teneinde als werkgever in regel te zijn met de verplichtingen zoals bepaald in het Koninklijk Besluit van 16 maart 2006. Naast het opmaken van inventarissen van de blootstellingsrisico’s, bevat deze opdracht ook het opmaken van inventarissen in functie van saneringswerken. Verder bestaat de opdracht uit het actualiseren van bestaande inventarissen. Tot slot maken ook individuele staalnames deel uit van de opdracht.
Deze raamovereenkomst is de vervanging van de huidige raamovereenkomst GAC_2017_00145, welke op 20 maart 2022 ten einde loopt.
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Het college keurt bestek GAC_2021_01797 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor de opmaak van asbestinventarissen en staalname asbest goed en keurt eveneens goed dat:
Het college geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
GAC | dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen > drempel OZVB (exclusief btw) |
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Raamovereenkomst voor de opmaak van asbestinventarissen en staalname asbest |
|
budgetplaats: Diverse |
met orderbons |