Terug
Gepubliceerd op 07/06/2022

2022_CBS_04299 - Politiezone Antwerpen - Afroep op opdracht 2020/HFB/OPZB/72652 van het Agentschap Facilitair Bedrijf van de Vlaamse Overheid. Aankoop van AED-toestellen en toebehoren. Vastleggen krediet 2022 - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 03/06/2022 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur; Glenn Verspeet, adjunct-korpschef

Afwezig

Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2022_CBS_04299 - Politiezone Antwerpen - Afroep op opdracht 2020/HFB/OPZB/72652 van het Agentschap Facilitair Bedrijf van de Vlaamse Overheid. Aankoop van AED-toestellen en toebehoren. Vastleggen krediet 2022 - Goedkeuring 2022_CBS_04299 - Politiezone Antwerpen - Afroep op opdracht 2020/HFB/OPZB/72652 van het Agentschap Facilitair Bedrijf van de Vlaamse Overheid. Aankoop van AED-toestellen en toebehoren. Vastleggen krediet 2022 - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Het Facilitair Bedrijf van de Vlaamse Overheid heeft de opdracht 2020/HFB/OPZB/72652 voor de aankoop van AED-toestellen en toebehoren  gegund aan de firma Half Blue, Z.1 Researchpark 40, 1731 Asse, ondernemingsnummer 0891.298.653.
De raamovereenkomst loopt van 3 februari 2021 tot en met 3 februari 2023 en kan tweemaal verlengd worden met telkens één jaar.

Argumentatie

Politiezone Antwerpen wenst gebruik te maken van de raamovereenkomst van het Facilitair Bedrijf van de Vlaamse Overheid met referentie 2020/HFB/OPZB/72652 voor de aankoop van 14 AED-toestellen en toebehoren voor de wijk- en regiokantoren van Politiezone Antwerpen.

Juridische grond

De wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, inzonderheid artikel 33, titel V welk bepaalt dat de Nieuwe Gemeentewet van toepassing is op het beheer van de goederen en inkomsten van de lokale politie (Belgisch Staatsblad van 5 januari 1999).

Artikel 47, §2 stelt dat een aanbestedende overheid die een beroep doet op een aankoopcentrale is vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren.

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 8 van het Algemeen Reglement op de boekhouding van de politiezone (ARPC) is elke aankoop op de buitengewone begroting bevoegdheid van de gemeenteraad. De gemeenteraad keurt de aankoopprocedure goed en kan de gunning delegeren aan het college.

Algemene financiële opmerkingen

De totale uitgave bedraagt 17.288,60 EUR (inclusief 6 % btw) en kan verrekend worden op de buitengewone politiebegroting. Voor het dienstjaar 2022 is op budgetpositie 33000_74451 voldoende krediet beschikbaar.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat het bedrag van 17.288,60 EUR (inclusief 6% btw) voor de aankoop van 14 AED-toestellen en toebehoren  van de raamovereenkomst van de Vlaamse Overheid met referentie 2020/HFB/OPZB/72652 wordt vastgelegd op de firma Half Blue, Z.1 Researchpark 40, 1731 Asse, ondernemingsnummer 0891.298.653.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Vastlegging krediet 2022 voor de aankoop van AED-toestellen en toebehoren  voor de wijk- en regiokantoren

Half Blue, Z.1 Researchpark 40, 1731 Asse, ondernemingsnummer 0891.298.653.
17.288,60 EUR (inclusief 6 % btw) budgetplaats: 60063
budgetpositie: 33000_74451
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2200
4006060648