De Winterling in het district Merksem:
De Blijvoort in het district Merksem:
In het kader van de Oosterweelverbinding moet Lantis de komende jaren de 'Kanaaltunnels' en de tunnel van de Ring onder het Albertkanaal realiseren. Tijdens de werken zal de Vaartkaai en het fietspad langs het Albertkanaal gedurende enkele jaren onderbroken zijn. Lantis stelt voor om de fietsers op dat moment om te leiden via de Bredabaan, Blijvoort, Winterling en de Groenendaallaan.
De bedrijfseenheid stadsontwikkeling (afdeling Mobiliteit) stelt voor om de straten Winterling en Blijvoort tijdelijk in te richten als fietsstraat, om de fietsers zo een veilige route aan te bieden tussen de Groenendaallaan en de Bredabaan.
De tijdelijke fietsroute wordt gerealiseerd door middel van het aanbrengen van markeringen en signalisatie.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De verkeerspolitie meldt: "Ter hoogte van de Gebroeders van Raemdonckstraat worden haaientanden aangebracht in combinatie met het bord B1. Dit ontbreekt echter op onderstaand plek, zoals hieronder aangeduid op plan.
Stadsontwikkeling, afdeling Mobiliteit: er wordt geen gevolg gegeven aan de vraag van de verkeerspolitie, omdat het verdrijvingsvlak enkel gemarkeerd is en het paaltje met het verkeersbord B1 op een zeer aanrijgevoelige plek zou staan.
Het college keurt de proefopstelling in de Winterling en Blijvoort, district Merksem,goed.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
---|---|
SW/Communicatie en Participatie |
alle opmerkingen en klachten over de proefopstelling bundelen en overmaken aan SW/Mobiliteit |
SW/Mobiliteit en LP/VK |
in samenspraak de proefopstelling evalueren |
SW/Mobiliteit |
bij een positieve evaluatie een aanvullend verkeersreglement opmaken [bij een negatieve evaluatie de niet bestendiging van de proefopstelling ter goedkeuring voorleggen] |
SW/B&O |
aanbrengen van de vereiste signalisatie, markeringen en het plaatsen van eventueel bijkomende infrastructurele maatregelen |