Terug
Gepubliceerd op 07/06/2022

2022_CBS_04227 - Omgevingsvergunning - OMV_2022033796. Palinckstraat 122-124. District Deurne - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 03/06/2022 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Glenn Verspeet, adjunct-korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2022_CBS_04227 - Omgevingsvergunning - OMV_2022033796. Palinckstraat 122-124. District Deurne - Goedkeuring 2022_CBS_04227 - Omgevingsvergunning - OMV_2022033796. Palinckstraat 122-124. District Deurne - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2022033796

Gegevens van de aanvrager:

VZW Educatief en cultureel centrum De Hoop met als adres Palinckstraat 122 te 2100 Deurne (Antwerpen)

Ligging van het project:

Palinckstraat 122-124 te 2100 Deurne (Antwerpen)

Kadastrale percelen:

afdeling 29 sectie A nr. 573Z14

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

regulariseren en uitvoeren van dakwerken aan de autoherstelplaats gelegen in binnengebied

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          10/12/2021: weigering (OMV_2021147289) voor het regulariseren en uitvoeren van dakwerken aan de autoherstelplaats gelegen in binnengebied;

-          31/10/2019: weigering (OMV_2019002231) voor een functiewijziging van een gelijkvloerse garage met showroom naar educatief en cultureel centrum met ontmoetingsplaats en opleidingslokalen;

-          01/08/2018: proces-verbaal (11002_2018_7243_APO) van doorbreking van stakingsbevel en ingebruikname van het pand als gebedsruimte;

-          29/03/2017: proces-verbaal (AN.66.LB.041634/2017) voor het zonder vergunning wijzigen van de gelijkvloerse  hoofdfunctie industrie en bedrijvigheden naar gemeenschapsvoorzieningen (gebedsruimte, ontmoetingsplaats en opleidingslokalen voor de VZW Educatief en cultureel centrum De Hoop);

-          03/06/1993: milieuvergunning klasse 2 (1993227) voor een garage.;

-          23/08/1979: vergunning (627#32208) voor het afbreken bestaande gebouwen en oprichten appartementsgebouwen;

-          21/05/1975: vergunning (627#28066) voor het uitbreiden van de bestaande garage;

-          25/10/1972: vergunning (627#26993) voor het uitvoeren van een voorgevelverandering;

-          30/09/1970: vergunning (627#26154) voor het bouwen van een werkplaats.


Vergunde/vergund geachte toestand

-          functie:

  • gelijkvloerse toonzaal met burelen en achterliggende autoherstelplaats (industrie en ambacht) met op verdieping een meergezinswoning met 2 twee-slaapkamerappartementen;

-          bouwvolume:

  • besloten bebouwing van 3 bouwlagen onder plat dak met een achterbouw van 1 bouwlaag onder zadel- en plat dak, op het gelijkvloers ingericht met een toonzaal en burelen en een doorrit (op nummer 122) naar een achterliggende garage;

-          gevelafwerking:

  • de voorgevel bestaat uit baksteen met accentuering tussen de ramen in mangaansteen en aluminium buitenschrijnwerk;

-          inrichting:

  • 4 parkeerplaatsen in de garage en een niet-overdekte doorrit van circa 50,5 m².

 

Huidige toestand

-          functie:

  • herstel van de vergunde autoherstelplaats op het gelijkvloers achteraan na tijdelijke functiewijziging naar een gemeenschapsvoorziening (een educatief en cultureel centrum met ontmoetingsplaats en opleidingslokalen), waarvoor reeds herinrichtingswerken gebeurden;

-          bouwvolume:

  • de niet-overdekte doorrit is volledig volgebouwd op het gelijkvloers en er is een interne doorgang (deur) gemaakt in de scheidingsmuur naar het gebouw op nummer 120;
  • de daken op de autoherstelplaats werden volledig vernieuwd met verhoogde nokhoogte van 4,4 m naar 5,3 m;
  • het zadeldak wordt omgevormd naar een boogvorm;
  • de scheimuren werden opgehoogd van 4,1 m naar circa 4,7 m links en rechts, en van 3,1 m naar circa 3,6 m en 3,9 m achteraan;

-          inrichting:

  • er werd een condensatieketel geplaatst in overtreding met de bouwcode artikel 35.4 zoals vastgesteld in het proces-verbaal (2018);
  • de 6 overdekte autostalplaatsen werden gesupprimeerd.

 

Gewenste toestand

-          functie:

  • autoherstelplaats (industrie en ambacht);

-          bouwvolume:

  • de nieuwe dakconstructies worden geïsoleerd en opnieuw afgewerkt, met toevoeging van nieuwe lichtkoepels;
  • de deur in de scheidingsmuur naar nummer 120 wordt vervangen door een raam;
  • de niet-vergunde overkapping wordt gesloopt en heraangelegd als groene, onverharde koer met uitzondering van een terras met een oppervlakte van 20m²;
  • de linker en rechter scheidingsmuren ter hoogte van het gebogen dak worden verhoogd van 4,7 m naar circa 5,2 m in functie van een dakopstand van 0,30 m;
  • de bestaande scheidingsmuren ter hoogte van het plat dak achteraan zijn te regulariseren;
  • in de voorgevel wordt een schuifraam vervangen door een deur en vast raam dewelke half uit glas en half uit wit PVC sandwichpanelen opgebouwd worden;

-          inrichting:

  • de functie van autoherstelplaats werd behouden, er wordt opnieuw een doorritmogelijkheid vanaf het openbaar domein voorzien;
  • er wordt een afvalberging van 4m² ingericht.


Inhoud van de aanvraag

-          regulariseren en uitvoeren van dakwerken aan de autoherstelplaats gelegen in binnengebied;

-          wijzigen van de interne indeling op de gelijkvloerse verdieping;

-          wijzigen van een raam in een raam + deuropening in de voorgevel;

-          de bovenliggende verdiepingen maken geen deel uit van de aanvraag.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen

4 april 2022

3 mei 2022

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

4 april 2022

11 april 2022

Ondernemen en Stadsmarketing/ Visit Antwerpen

4 april 2022

20 april 2022

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

4 april 2022

15 april 2022

stadsontwikkeling/ vergunningen/ milieuvergunningen)

4 april 2022

18 april 2022

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de stedelijke agglomeratie van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Kleine Ring en respectievelijk de reservatiestrook voor de aanleg van lijninfrastructuur (de A102) tussen Merksem en Wommelgem, de R11 tussen Wommelgem en Mortsel, de oostelijke grens van Mortsel en Hove en de reservatiestrook voor pijpleidingen tussen Hove/Kontich en Hemiksem.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op de volgende punten:

  • artikel 38 Groendaken: het platte gedeelte van het vernieuwde dak boven de autoherstelplaats bedraagt circa 77 m², maar is niet voorzien als groendak.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

 

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-          Rooilijn: art. 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Art. 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening 

 

Functionele inpasbaarheid

De niet-vergunde functiewijziging (van industrie en ambacht naar gemeenschapsvoorziening) opgenomen in proces-verbaal met nummer AN.66.LB.041634/2017 werd intussen ongedaan gemaakt en er werd een controle uitgevoerd door de bevoegde stadsdienst, waarin besloten wordt dat de hoofdfunctie van de volledige gelijkvloerse verdieping werd teruggebracht naar de laatst vergunde hoofdfunctie met name industrie en bedrijvigheid.

 

Voorliggende aanvraag omvat dus geen functiewijziging ten opzichte van de vergunde toestand. De vergunde functie van toonzaal met burelen en achterliggende autoherstelplaats (industrie en ambacht) werd hersteld en blijft behouden in de gewenste toestand. Deze functie is in harmonie met de omgeving. De gevraagde adviesinstanties ‘Ondernemen en Stadsmarketing/ Visit Antwerpen’ en ‘Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie’ hebben geen bezwaar tegen deze aanvraag.

 

Schaal - ruimtegebruik – bouwdichtheid

De werken beperken zich binnen het bestaande en vergunde volume en beogen geen functiewijziging waardoor zowel schaal als ruimtegebruik gerespecteerd blijven.

 

De niet-vergunde overkapping wordt gesloopt en ingericht als koer. Hierdoor ontstaat opnieuw een open ruimte van circa 80m² op het verder volledig bebouwd perceel. Dit is positief aangezien open binnengebieden licht en lucht brengen in de aangrenzende bebouwing, zorgen voor infiltratiemogelijkheden van het regenwater en voor een afkoeling van de stadslucht in tegenstelling tot bebouwde oppervlakten. De koer wordt hoofdzakelijk groen en onverhard ingericht, wat de leefkwaliteit van het perceel en de omgeving bevorderd, met uitzondering van een terras met een maximale oppervlakte van 20m², zoals bepaald in artikel 27 van de bouwcode.

 

Visueel-vormelijke elementen

In de voorgevel wordt een schuifraam vervangen door een deur en een vast raam dewelke half uit glas en half uit witte PVC sandwichpanelen bestaat. De witte PVC sandwichpanelen zijn niet in overeenstemming met artikel 11 van de bouwcode dat oplegt dat het materiaalgebruik van alle onderdelen van een gebouw duurzaam, kwalitatief, constructief en esthetisch verantwoord moet zijn. De sandwichpanelen zijn niet in harmonie met de architectuur van de woning, noch met zijn omgeving. Er wordt daarom opgelegd in de voorwaarden van deze omgevingsvergunnings-aanvraag dat de betreffende raamopening volledig in glas wordt voorzien en/of de sandwichpanelen vervangen dienen te worden door een donkerbruin gevelmetselwerk in overeenstemming met het bestaande gevelmetselwerk ter hoogte van de gelijkvloerse verdieping.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Artikel 38 van de bouwcode legt op dat het verplicht is om nieuwe daken van meldings- en vergunningsplichtige constructies aan te leggen als een groendak, indien deze daken een helling hebben van minder dan 15° en een oppervlakte hebben van ten minste 20 vierkante meter. Het herstelde dak bevat gedeeltelijk platte daken (circa 77m²), maar deze worden niet voorzien van een groen dak. Op deze verplichting kan afgeweken worden volgens artikel 3 van de bouwcode. De aanvraag betreft een beperkte regularisatie en beperkte werken aan de dakbedekking/-afwerking met hoofdzakelijk behoud van de draagstructuur. De bestaande draagstructuur is mogelijks niet voorzien op het extra gewicht van een groen dak, waardoor een afwijking op artikel 38 gemotiveerd wordt.

 

Conform artikel 34 van de bouwcode worden scheidingsmuren voorzien met een opstand van minimaal 0,30 m ten opzichte van het hoogste aangrenzende dakvlak.

 

De aanvraag voorziet in een afvallokaal conform artikel 26 van de Bouwcode. Het lokaal heeft een oppervlakte van 4m² en wordt voorzien van een verluchting via het plat dak.

 

De foutief geplaatste uitlaat van het verwarmingstoestel opgenomen in proces-verbaal met nummer 11002_2018_8153_VPV werd intussen conform de Bouwcode geplaatst. Hiervoor werd een controle uitgevoerd door de bevoegde stadsdienst, waarin de correcte plaatsing werd vastgesteld.

 

De adviesinstantie ‘Milieuvergunningen’ geeft gunstig advies op voorliggende omgevingsvergunningsaanvraag: ‘milieutechnisch zijn er geen bezwaren om de werken te vergunnen’.

 

Op de ingediende plannen en gevels wordt nergens melding gemaakt van het aanbrengen van eventuele zaak-gebonden publiciteit. Er kan in alle redelijkheid vanuit gegaan worden dat het voorziene gelijkvloerse handelspand publiciteit aan de voorgevel zal nodig hebben. Hiervoor dient een extra bouwaanvraag ingediend te worden conform artikel 33 van de Bouwcode. Dit wordt opgelegd als voorwaarde voor vergunning.

 

Mits het naleven van de gestelde voorwaarden voldoet de aanvraag aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat elke omgevingsvergunningsaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

Conform het advies van Mobiliteit is de parkeerparagraaf niet van toepassing aangezien de inhoud van de aanvraag geen functiewijziging betreft, noch een impact heeft op de parkeerbehoefte.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. de raam- en deuropening aan de voorgevel dienen volledig in glas te worden uitgevoerd en/of gedeeltelijk in een donkerbruin gevelmetselwerk in overeenstemming met het bestaande gevelmetselwerk ter hoogte van de gelijkvloerse verdieping, zoals in rood aangeduid op de plannen;

2. de zaak-gebonden publiciteit wordt uitgesloten van de omgevingsvergunning;

3. de aanvraag omvat louter wijzigingen op de gelijkvloerse verdieping, de bovenliggende verdiepingen worden uitgesloten uit de vergunning zoals in rood aangeduid op de plannen. 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

9 maart 2022

Volledig en ontvankelijk

4 april 2022

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

3 juni 2022

Verslag GOA

17 mei 2022

naam GOA

Brenda Dierckx

 

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Schriftelijke bezwaarschriften

Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften

Petitielijsten

Digitale bezwaarschriften

1

0

0

0

 

Bespreking van de bezwaren

Onveiligheidsgevoel - criminaliteit: Het bezwaar dat het huidig programma ‘Moskee’ aanleiding geeft tot het verhogen van het onveiligheidsgevoel; 

Beoordeling: Het bezwaar omtrent het onveiligheidsgevoel betreft subjectieve elementen die niet van stedenbouwkundige aard zijn en die bijgevolg niet mee in afweging kunnen genomen worden bij de stedenbouwkundige beoordeling van voorliggend project. De aanvraag omvat in de gewenste toestand een functie als autoherstelplaats met burelen en een toonzaal. De huidige functie zal dus verdwijnen en de vergunde functie zal hersteld worden. Het bezwaar is ongegrond.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij:

 

-          de bespreking van de ingediende bezwaren zoals geformuleerd in het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt deze beoordeling tot zijn eigen standpunt;

-          het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

 

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. de raam- en deuropening aan de voorgevel dienen volledig in glas te worden uitgevoerd en/of gedeeltelijk in een donkerbruin gevelmetselwerk in overeenstemming met het bestaande gevelmetselwerk ter hoogte van de gelijkvloerse verdieping, zoals in rood aangeduid op de plannen;

2. de zaak-gebonden publiciteit wordt uitgesloten van de omgevingsvergunning;

3. de aanvraag omvat louter wijzigingen op de gelijkvloerse verdieping, de bovenliggende verdiepingen worden uitgesloten uit de vergunning zoals in rood aangeduid op de plannen.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.