Terug
Gepubliceerd op 12/07/2022

2022_CBS_05678 - Stedelijk patrimonium. IVA KOP. Stedelijk kinderdagverblijf Melkweg, Apollostraat 150, 2600 Berchem - Renovatie en nieuwbouw. Wijziging opdracht. Vastlegging krediet. Correctiebestelling - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 08/07/2022 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Verontschuldigd

Nabilla Ait Daoud, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2022_CBS_05678 - Stedelijk patrimonium. IVA KOP. Stedelijk kinderdagverblijf Melkweg, Apollostraat 150, 2600 Berchem - Renovatie en nieuwbouw. Wijziging opdracht. Vastlegging krediet. Correctiebestelling - Goedkeuring 2022_CBS_05678 - Stedelijk patrimonium. IVA KOP. Stedelijk kinderdagverblijf Melkweg, Apollostraat 150, 2600 Berchem - Renovatie en nieuwbouw. Wijziging opdracht. Vastlegging krediet. Correctiebestelling - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Aanleiding en context

FaseBestuursorgaanDatumJaarnummer
Goedkeuring stopzetting bestek GAC_2019_00764 en heraanbesteding onder bestek GAC_2019_01105college24 januari 2020644
Goedkeuring  bestek GAC_2019_01105 - herbestemming tot stedelijk kinderdagverblijf. Selectie
college6 maart 20202134
Goedkeuring  bestek GAC_2019_01105 herbestemming tot stedelijk kinderdagverblijf. Gunningcollege24 juli 20206349
Goedkeuring wijziging opdracht, correctiebestellingcollege18 december 202010484
Goedkeuring wijziging opdracht, correctiebestellingcollege 12 maart 20211989
Goedkeuring wijziging opdracht, correctiebestelling
college30 juli 20216217


In zitting van 24 juli 2020 (jaarnummer 6349) keurde het college de gunning goed voor "Apollostraat 150, Herbestemming tot stedelijk kinderdagverblijf ", op basis van bestek GAC_2019_01105, aan Bouwbedrijf Floré nv, Schaarbeekstraat 21, 9120 Beveren met ondernemingsnummer 0403.827.529 tegen een bedrag van 5.330.050,00 EUR inclusief btw.

Argumentatie

1. WIJZIGING OPDRACHT

Wijziging van de opdracht: Aanvullende opdracht 
(artikel 38/1 KB Uitvoering)

Verrekening/

post

Motivatie

 

In min 

exclusief btw

In meer

exclusief btw

Termijn-verlenging

Verrekening 28

Meerprijs variant drycooler

Initieel werden door het studiebureau technieken twee variante oplossingen voor de dry-cooler voorgesteld, namelijk een laag model en een hoog model waarbij deze laatste minder lawaai produceert. Bij bestelling blijkt de stille variant iets duurder te zijn dan het type dry-cooler dat werd geoffreerd en goedgekeurd in verrekening 19-3. Met dit toestel voldoen we echter niet aan de akoestische normen van VLAREM, waardoor effectief het stille type dry-cooler dient voorzien te worden.

/

1.944,54 EUR

0

Verrekening 41

Sanitair zorgmeubel

In het zorglokaal ter hoogte van de polyvalente zaal was geen wastafel voorzien in het dossier. Na voortschrijdend inzicht bleek dat een wastafel in de nabijheid van de verschoontafel vanuit hygiënisch standpunt wel noodzakelijk is. Dit verrekeningsvoorstel omvat daarom het leveren en plaatsen van inbouw wastafel inclusief alle toebehoren en het bijkomend leidingwerk.

/

1.099,68 EUR

0

TOTAAL

 

 

3.044,22 EUR

 

Totaal 21% btw inclusief

 

 

3.683,51 EUR

 


De wijziging van de opdracht ten gevolge van de aanvullende opdracht bedraagt  3.044,22 EUR +  639,29 EUR (21% btw) =  3.683,51 EUR, inclusief 21% btw.

Er wordt geen termijnverlenging toegekend.

Wijziging opdracht - Onvoorzienbare omstandigheden 
(artikel 38/2 KB Uitvoering)

Verrekening/

post

Motivatie

 

In min 

exclusief btw

In meer

exclusief btw

Termijn-verlenging

Verrekening 23

Infiltratieproef

Tijdens de werken werd vastgesteld dat het water in de bouwput ter hoogte van één van de binnentuinen erg bleef staan. Bijkomend is er ook het vermoeden dat de torenkraan op betonnen sokkel, die in functie van de werken tijdelijk in de binnentuin is geplaatst, de onderliggende grond extra heeft aangeduwd. Deze vaststellingen hebben mogelijk een impact op de infiltratiecapaciteit van de ondergrond. Gezien in deze zone na het verwijderen van de torenkraan buffervoorzieningen worden geplaatst, adviseert de architect om een infiltratieproef te laten uitvoeren om zo meer inzicht te krijgen in de infiltratiecapaciteit van de bestaande ondergrond.  Deze verrekening omvat dus een infiltratieproef volgens de dubbel ringmethode. Afhankelijk van de resultaten van de infiltratieproef dienen er eventueel afwijkingen te worden  aangevraagd voor het plaatsen van een buffervoorziening.

/

550,50 EUR

0

Verrekening 24

Bijkomende stabiliteitswerken

Dit verrekeningsvoorstel omvat bijkomende onvoorziene stabiliteitswerken die tijdens de werken noodzakelijk werden geacht:

  • Verlenging balk RB0.9 om de extra gevraagde koelgroep op het dak van leefgroepen drie en vier te kunnen plaatsen;
  • Extra kolommen op as vijf ter ondersteuning van de balken die omwille van het complexe HVAC tracé dienden te worden doorboord om voldoende vrije hoogte over de houden in de onderliggende ruimtes;
  • Een voorzien HEA ligger in de vloerplaat vervalt, gezien niet meer nodig vanuit stabiliteitstechnisch standpunt;
  • Gewijzigde werken aan scheimuur met buur links daar tijdens de afbraakwerken is gebleken dat de scheimuur onvoldoende stabiel was. 

- 289,22 EUR

5.558,53 EUR

0

Verrekening 26

Verhogen van kelderwand tegen scheidingsmuur

Door een vermoedelijke lekkage van de regenwaterafvoer bij de rechterbuur, komt een aanzienlijke hoeveelheid water in de put van de autolift dit via de gemeenschappelijke zijmuur.
Om dit probleem langs onze projectzijde aan te pakken, maar ook om eventuele problemen in de toekomst te vermijden, wordt beslist de bestaande betonnen keldermuur op te trekken tot één meter boven het maaiveld. De aannemer garandeert een waterdichte aansluiting tussen betonnen kelderwand en het op te trekken betondeel door middel van een zwelband en roofing.  

/

4.519,61 EUR

0

Verrekening 27

Bijwerken tuinmuur

De verlaagde bakstenen scheidingsmuren, tevens tuinmuren aan de oost- en noordzijde, bleken na de afbraakwerken in slechte staat. Het herstel van deze muren was niet voorzien in het dossier. De architect adviseert tijdens uitvoering der werken om herstel vanuit stabiliteittechnisch standpunt (aanpak van loszittende stenen, scheuren en echte grote gaten) door te voeren. Het baksteenherstel gebeurde volgens opgave in uren.

/

2.414,35 EUR

0

TOTAAL

 

- 289,22 EUR

13.042,99 EUR

 

Totaal 21% btw inclusief

 

- 349,96 EUR

 

15.782,02 EUR

 


De wijziging van de opdracht ten gevolge van onvoorziene omstandigheden  bedraagt  12.753,77 EUR +   2.678,29 EUR (21% btw) =   15.432,06 EUR, inclusief 21% btw.

Er wordt geen termijnverlenging toegekend.


Wijziging van de opdracht: De minimis-regel 
(artikel 38/4 KB Uitvoering)

Verrekening/

post

Motivatie

 

In min 

exclusief btw

In meer 

exclusief btw

Termijn-verlenging

Verrekening 6

Zuiveringsbeton in plaats van steenslagkoffer

Onder de kelderplaat was een steenslagkoffer voorzien ter voorbereiding van de ondergrond. Echter omwille van onder vermelde redenen kon de voorziene steenslagkoffer niet worden geplaatst en diende deze te worden vervangen door een zuiverheidslaag in beton, dikte vijf cm;

  • De weeromstandigheden van de weken tijdens uitvoering, de combinatie ondergrond en folie was onvoldoende en niet uitvoerbaar om de keldervloer te realiseren.
  • Een steenslagkoffer laat niet toe de ondergrond nauwkeurig te nivelleren, noch was het aanbrengen van een netwapening op deze ondergrond aangewezen.

Er zal een laag van vijf cm zuiveringsbeton geplaatst worden om een degelijke ondergrond te bekomen voor het maken van de kelder vloerplaat.

-3.844,05 EUR

6.613,07 EUR

0

Verrekening 25

Betonrenovatie interieur

In het dossier was slechts een eenlaags systeem voor betonherstel beschreven. Gezien op verschillende plaatsen in het interieur het historisch beton zichtbaar blijft is het wenselijk dat de herstelmortel ook qua kleur aansluit bij de bestaande tint van het beton. Dit verrekeningsvoorstel omvat dus het leveren en plaatsen van een extra laag betonherstel en het inkleuren van lazuur om tot een historisch correct beeld te komen. Dit is een hiaat in het bestek en werd in uitvoering rechtgezet.

/

2.059,83 EUR

0

Verrekening 30

Wijziging riolering

Tijdens de uitvoering werd vastgesteld dat de leidingstracés van de riolering in de zone buitenaanleg en de daarbij horende niveaus niet konden aangehouden worden. Dit heeft tot gevolg dat een deel van de vuilwaterafvoer en de overloop septiek dienen opgepompt te worden. Dit heeft er toe geleid dat de voorziene pomput verzwaard dient te worden en de voorziene, reeds ingestorte betonput, te klein is om deze pomp te huisvesten. As oplossing voor dit probleem wordt voorgesteld om aan de buitenzijde een prefab pompput diameter 800 mm in PE te voorzien met dubbel pompsysteem en terugmelding bij defect. Met het gewenste aansluitniveau van het regenwater en gravitaire afvoer, is een wisselsprongfilter zoals voorzien niet mogelijk wegens te root verval in dit type filter. Hiertoe werd een alternatief voorgesteld. Om de kosten te drukken werd voorgesteld om de riolering in PVC uit voeren in plaats van in PE. De vetafscheider werd verplaatst naar een put in de kruipkelder onder de buggyberging. Het aantal moffen en toezichtsputten werd aangepast conform het rioleringsplan bij uitvoering.

Dit verrekeningsvoorstel omvat dus alle wijzigingen in uitvoering betreffende de riolering.

-22.529,92  EUR

 19.812,67 EUR

0

Verrekening 31

Ringbalk +1

Omwille van stabiliteittechnische redenen stelde aannemer voor om een betonbalk onder de ramen van de achtergevel te voorzien  in functie van de verankering van de betonnen gevelpanelen.  Hiertoe werd door de stabiliteitsingenieur de uitvoeringsmodaliteiten voor de te voorziene ringbalken bepaald. Om dit te realiseren diende de bovenste reeds opgemetselde laag eerst terug te worden verwijderd.

/

2.091,99 EUR

0

Verrekening 32

Balken thermisch verzinkt profielstaal

Dit verrekeningsvoorstel omvat wijzigingen in het stabiliteitsconcept die tijdens de uitvoering noodzakelijk bleken om een goede uitvoering te verzekeren:

  • Wijziging/versteviging van het frame van de bloembak achter borstwering op het terras van de eerste verdieping van k50/50/4 naar k70/70/4;
  • Bijkomende consoles ten behoeve van het ophangen van de luifel aan de achtergevel van het kinderdagverblijf.

/

1.320,15 EUR

0

Verrekening 39

HVAC dampkap

Pas tijdens uitvoering waren alle juiste gegevens met betrekking tot de installatie en werking van de grootkeuken gekend na terugkoppeling met plaatsers en leveranciers. Het debiet van de voorziene dampkap bleek zo te laag ontworpen. Hiertoe diende er binnen de voorziene HVAC-installatie extra componenten worden bijgeplaatst of vervangen om zo meer debiet te kunnen afzuigen. Dit verrekeningsvoorstel omvat het geheel aan wijzigingen (extra kleppen, ander type dampkap, extra roosters, …) aan de HVAC-installatie om dit te kunnen realiseren.

 

-796,25 EUR

 

4.576,41 EUR

0

Verrekening 40

HVAC extra luchtafvoer droogkast

Pas tijdens uitvoering, na terugkoppeling met de leveranciers van de industriële droogkasten werd duidelijk dat er twee afzonderlijke extractiekanalen noodzakelijk waren. In het uitvoeringsdossier was slechts één groot kanaal voorzien met terugslagklep maar zou niet juist kunnen werken. Gezien reeds één kanaal was geplaatst en een tweede kanaal helemaal mee bovendaks trekken tot op de tweede verdieping van de voorbouw niet kostenefficiënt zou zijn werd een alternatief tracé voor het extractiekanaal gezocht.  Dit verrekeningsvoorstel omvat het geheel aan wijzigingen (dakextractoren, regeling, bekabeling, boringen en kanaalwerk) aan de HVAC-installatie om dit te kunnen realiseren.

-2.449,26 EUR

4.345,30 EUR

0

TOTAAL

 

- 29.619,48  EUR 

 

40.819,42 EUR

 

Total 21% btw inclusief

 

- 35.839,57  EUR  EUR

 

49.391,50 EUR

 

 


De wijziging van de opdracht ten gevolge van de minimis-regel  bedraagt  11.199,94 EUR +   2.351,99   EUR (21% btw) =  13.551,93 EUR, inclusief 21% btw.

Er wordt geen termijnverlenging toegekend.

Samenvatting

De wijzingen van de opdracht worden ter goedkeuring voorgelegd en samengevat als volgt:

Omschrijving

In min

exclusief btw

In meer

exclusief btw

Aanvullende opdrachten (art 38/1 AUR)

/

3.044,22 EUR

Onvoorzienbare omstandigheden (art 38/2 AUR)

-289,22 EUR

13.042,99 EUR

De minimis-regel (art 38/4 AUR)

- 29.619,48 EUR

40.819,42 EUR

Totaal

- 29.908,70 EUR

56.906,63 EUR

Totaal 21% btw inclusief

- 36.189,53 EUR

68.857,02 EUR

Algemeen totaal (inclusief btw en exclusief herzieningen)

32.667,49 EUR


De totale meerkost voor bovenstaande wijzigingen aan de opdracht bedraagt  26.997,93 EUR +  5.669,57 EUR (21% btw) = 32.667,50 EUR, inclusief 21% btw, exclusief herzieningen.

De totale termijnverlenging bedraagt 0 werkdagen.


2. HERZIENINGEN 

Op het gegund bedrag van 4.405.000,00 EUR exclusief btw werd slechts een marge voor onvoorziene omstandigheden voorzien van 224.000,00 EUR exclusief btw (5% van gunningsbedrag). 

In maart 2022 stelden we vast dat er reeds 276.407,10  EUR, exclusief btw aan herzieningen uitbetaald werd ten opzichte van een bedrag van de uitgevoerde werken van 2.241.251,01 EUR, exclusief btw. Dit betekent dat er gemiddeld reeds 13% aan herzieningen werd betaald ten opzicht van het reeds gevorderd bedrag. Gezien er verwacht wordt dat de herzieningscoëfficiënt tot het einde van de werken verder zal stijgen is het aangewezen om budget voor bijkomend herzieningen vast te leggen om de continuïteit van de betalingen te garanderen voor de komende maanden. 

Concreet zal 352.400,00 EUR (8% van gunningsbedrag) exclusief btw, namelijk 576.400,EUR  (13,09% van gunningsbedrag) - 224.000,00  EUR (5% reeds vastgelegd onvoorzien), bijkomend voor herzieningen worden vastgelegd.  Indien er saldo over is bij de eindafrekening zal dit terug vrijkomen.

Op basis van de nog beschikbare kredieten voor dit project (P08982), het actueel vastgesteld en toekomstig aandeel voor betaling van herzieningen, zal een bedrag van  348.650,00  EUR  +  73.216,50 EUR (21% btw) =  421.866,50 EUR, inclusief 21% btw vast worden gelegd voor begrotingsjaar 2022.


 3. TOTAAL

Voor de totale meerkost van bovenstaande wijzigingen en de herzieningen  bedraagt 459.071,50 EUR, inclusief 21% btw (32.667,50 EUR meerwerken + 421.866,50 EUR herzieningen). Dit bedrag dient integraal in bestelbon te worden vastgelegd om de continuïteit van de betalingen te verzekeren.

Om de continuïteit en de veiligheid op de werf te garanderen werden bepaalde wijzigingen reeds uitgevoerd. 

Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Het college keurde onder meer goed om, met ingang van 1 januari 2019, de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):

  • uitgaven exploitatie en investering, 5.500,00 EUR: goedkeuring door de algemeen directeur na decentraal visum:
    • de algemeen directeur kan bovengenoemde bevoegdheden delegeren aan personeelsleden van de administratie van stad en OCMW Antwerpen;
    • de medewerker aan wie de bevoegdheid tot goedkeuren gedelegeerd wordt, kan ten allen tijde beslissen om een bepaalde correctiebestelling voor te leggen aan een hoger orgaan voor expliciete goedkeuring;
  • uitgaven exploitatie en investering, > 5.500,00 EUR: goedkeuring door het college na centraal visum.

Juridische grond

In toepassing van artikel 38/1 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, is de aanbesteder gerechtigd de oorspronkelijke opdracht te wijzigen voor aanvullende opdrachten die noodzakelijk zijn geworden en die niet in de oorspronkelijke opdracht waren opgenomen wanneer de verandering van opdrachtnemer niet mogelijk is om economische of technische redenen en tot aanzienlijk ongemak of een aanzienlijke kostenstijging zou leiden voor de aanbesteder. De wijziging van de opdracht mag het voorwerp van de opdracht niet wezenlijk wijzigen en blijft beperkt tot 50% van het oorspronkelijke opdrachtbedrag. 

In toepassing van artikel 38/2 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, is de aanbesteder gerechtigd de oorspronkelijke opdracht te wijzigen wanneer de wijziging het noodzakelijk gevolg is van omstandigheden die een zorgvuldige aanbesteder niet kon voorzien en de wijziging geen verandering in de algemene aard van de opdracht of raamovereenkomst brengt. De wijziging blijft beperkt tot 50% van het oorspronkelijke opdrachtbedrag.


In toepassing van artikel 38/4 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, is de aanbesteder gerechtigd de oorspronkelijke opdracht te wijzigen voor zover het voorwerp van de opdracht niet wezenlijk wijzigt en de wijziging ligt lager dan de Europese bekendmaking en blijft beperkt tot 15 % of 10 % voor leveringen of diensten van het oorspronkelijke opdrachtbedrag.

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56 §3, 4° van  het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Algemene financiële opmerkingen

Voor deze opdracht werden volgende bestelbonnen vastgelegd:

Bestelbon

Omschrijving

Budget in EUR, exclusief btw

Saldo , exclusief btw

4005409244

gunning aannemer incl marge

4.629.000,00 EUR

1.663.991,61 EUR
4105052851Verrekeningen deel A (incl. herzieningen goedgekeurd)
24.583,99 EUR0,00 EUR

4105054004

Verrekeningen deel B (excl. herzieningen)

42.330,56 EUR

0,00 EUR
4105055491Verrekeningen deel B (excl. herzieningen)
46.736,10 EUR0,00 EUR

4005462683

Verrekeningen deel C (excl. herzieningen) 

81.189,96 EUR

81.189,96 EUR

TOTAAL

 

4.823.840,61  EUR

1.746.181,57 EUR


Een bedrag van 4.823.840,61 EUR, exclusief 21% btw, ligt reeds vast in bestaande bestelbonnen. Er is nog een openstaand saldo van 1.746.1891,57 EUR. Dit saldo is evenwel voorzien en noodzakelijk voor de betaling van vorderingen en een deel van de herzieningen van posten uit de gegunde opdracht. Om een continuïteit van de betalingen te garanderen is het aangewezen om nog bijkomend budget vast te leggen.

De totale meerkost van bovenstaande wijzigingen en de herzieningen bedraagt 459.071,50 EUR, inclusief btw (32.667,50 EUR meerwerken + 426.404,00 EUR herzieningen) en zal verrekend worden op de investeringskrediet 2022. Er is voldoende krediet beschikbaar.

Dit bedrag dient integraal in bestelbon te worden vastgelegd om de continuïteit van de betalingen te verzekeren.

Beleidsdoelstellingen

4 - Harmonieuze stad
2HMS02 - Kinderopvang
2HMS0202 - Stedelijke kinderopvang
2HMS020201 - Kwalitatief, efficiënt en modern opvangaanbod
2HMS020201P08982 - Apollostraat_150_kinderda

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat volgens de onderhandelingsprocedure op basis van briefwisseling prijs werd gevraagd voor de wijziging van de opdracht aan Bouwbedrijf Floré nv Schaarbeekstraat 21, 9120 Beveren, met ondernemingsnummer 0403.827.529.

Artikel 2

Het college keurt de wijziging van de opdracht ten gevolge van de aanvullende opdracht in meer goed voor een bedrag van 3.044,22 EUR +  639,29 EUR (21% btw) =  3.683,51 EUR, inclusief 21% btw.

Artikel 3

Het college keurt de wijziging van de opdracht ten gevolge van de onvoorzienbare omstandigheden in meer goed voor een bedrag van 13.042,99 EUR + 2.739,03 EUR (21% btw) = 15.782,02 EUR, inclusief 21% btw.

Artikel 4

Het college keurt de wijziging van de opdracht ten gevolge van de onvoorzienbare omstandigheden in min goed voor een bedrag van 289,22 EUR + 60,74 EUR (21% btw) = 349,96 EUR, inclusief 21% btw.

Artikel 5

Het college keurt de wijziging van de opdracht onder de De minimis-regel in meer goed voor een bedrag van 40.819,42 EUR + 8.572,08  EUR (21% btw) = 49.391,50 EUR, inclusief 21% btw.

Artikel 6

Het college keurt de wijziging van de opdracht onder de minimis-regel in min goed voor een bedrag van 29.619,48 EUR + 6.220,10 EUR (21% btw) = 35.839,57 EUR, inclusief 21% btw.

Artikel 7

Het college keurt de kredietvastlegging goed voor een bedrag van 379.397,93 EUR + 79.673,57 EUR (21% btw) = 459.071,50 EUR, inclusief 21% btw en herzieningen, voor opdracht P08982: renovatie en nieuwbouw van het stedelijk kinderdagverblijf Melkweg gelegen Apollostraat 150, 2600 Berchem op naam van Bouwbedrijf Floré nv, Schaarbeekstraat 21, 9120 Beveren, met ondernemingsnummer 0403.827.529.

Artikel 8

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

OmschrijvingBedragBoekingsadresBestelbon
P08982: wijziging opdracht renovatie en nieuwbouw Apollostraat 150, 2600 Berchem

Wijziging opdracht. Correctiebestelling

Bouwbedrijf Floré nv
Schaarbeekstraat 21
9120 Beveren
Ondernemingsnummer: 0403.827.529
Rekeningnummer: BE36 4141 0154 4181
459.071,50 EUR
inclusief 21% btw en herzieningen
budgetplaats: 5322000000
budgetpositie: 221
functiegebied: 2HMS020201P08982
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 2SA040945
budgetperiode: 2200
4005514817