De Stad Antwerpen heeft een groot aantal vaste stroomverdeelkasten, verspreid over haar grondgebied en dat van haar districten. Deze worden gebruikt voor de stroombedeling tijdens markten, foren en evenementen. Het proces van betalingen en terugvorderingen van energiefacturen verliep in het verleden eerder moeizaam. Daarom werd geïnvesteerd in een energiemonitoring systeem, waardoor het mogelijk werd om het verbruik per stroomverdeelkast te registreren en stroom vanop afstand aan/uit te schakelen. Op deze manier kan men terugvorderingen vragen aan de hand van het werkelijk verbruik en kan misbruik tot een minimum herleid worden.
Het college gaf de opdracht een bestek, voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren en plaatsen van een energiemonitoring systeem, te plaatsen op 19 mei 2017 (jaarnummer 4623) en keurde op 15 december 2017 (jaarnummer 10925) de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren en plaatsen van een energiemonitoring systeem voor bestaande markt-, foor- en evenementkasten, op basis van bestek GAC/2016/4360, aan E-maze bv, Zandvoordestraat 4, 9052 Gent, met ondernemingsnummer BE0881.880.250.
Dit raamcontract voorziet eveneens in het onderhoud van het systeem voor de energiemonitoring van de marktkasten in de stad Antwerpen. Dit onderhoud is jaarlijks te betalen.
Om het onderhoudscontract voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2022 te betalen, werd correctiebestelling 4105059574 na factuurontvangst opgemaakt voor een bedrag van 9.135,50 EUR inclusief btw, op naam van E-maze bv, Zandvoordestraat 4, 9052 Gent, met ondernemingsnummer BE0881.880.250.
Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17/12/2018 is van toepassing.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Het college keurde onder meer goed om – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
De factuur werd reeds ontvangen voordat de bestelbon voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2022 was opgemaakt, daardoor dient achteraf een correctiebestelling te worden aangemaakt.
Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
De factuur zal verrekend worden op het exploitatiebudget 5373010000/2LWS080102A00000/613. Er is voldoende krediet beschikbaar.
Het college keurt correctiebestelling 4105059574 voor het onderhoud, voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2022, van het energie-monitoring systeem voor markt-, foor- en evenementskasten goed voor een bedrag van 9.135,50 EUR, inclusief btw, aan de firma E-maze bv, Zandvoordestraat 4, 9052 Gent met ondernemingsnummer BE0881.880.250.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Correctiebestelling onderhoud energie-monitoring systeem voor markt-, foor- en evenementkasten, E-maze bv Ondernemingsnummer: BE0881.880.250 |
9.135,50 EUR, inclusief btw | budgetplaats: 5373010000 budgetpositie: 613 functiegebied: 2LWS080102A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 2SA060500 budgetperiode: 2200 |
4105059574 |