Op 10 januari 2020 (jaarnummer 190) keurde het college het bestek GAC_2019_00871 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor een communicatie-adviesbureau en campagnebureaus goed.
Op 20 maart 2020 (jaarnummer 2685) keurde het college de gunning perceel 2 aan onder ander adviesbureau en campagnebureau A-Round bv, Vlaamsekaai 76, 2000 Antwerpen, met ondernemingsnummer 0829.026.039 goed.
In functie van een langdurige complexe interne campagne om de diverse diensten van de afdeling kwaliteitszorg (intern toezicht, klantenmanagement, audit, integriteit, diversiteit, juridische dienst, DPO, welzijn op het werk, coördinator operationele conflicthantering, security manager) bekender te maken bij de diverse medewerkers van politiezone Antwerpen, om nader weer te geven wat deze diensten doen voor de organisatie en medewerkers en om finaal ook een brug te kunnen slaan tussen alle politionele medewerkers en deze diensten werd een creatie voor een campagne gestart in 2021 door Done by Friday.
Door een miscommunicatie in het bestelproces, werd verkeerdelijk de indruk gegeven dat er al een goedgekeurde bestelbon was, hoewel het eigenlijk om een aangemaakte bestelbonnummer ging. Op basis hiervan werd gestart met de creatieve uitwerking van de campagne, waarvoor in 2021 het concept reeds was goedgekeurd. Een correctiebestelbon wordt daarom ter goedkeuring voorgelegd om de factuur voor de uitgevoerde prestaties te kunnen betalen.
De kostprijs van deze campagne ligt in de lijn van andere gelijkaardige communicatiecampagnes.
Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17/12/2018.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad Antwerpen aangepast.
Het college keurde onder meer goed om – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad Antwerpen als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
Artikel 43 § 5 Wet inzake overheidsopdrachten van 17 juni 2016. Wanneer een raamovereenkomst met meer dan één ondernemer wordt gesloten, wordt die raamovereenkomst uitgevoerd op een van de volgende wijzen:
1° volgens de voorwaarden van de raamovereenkomst, zonder dat de opdracht opnieuw voor mededinging wordt opengesteld, wanneer de overeenkomst alle voorwaarden bevat met betrekking tot de uitvoering van de betrokken werken, leveringen of diensten alsmede de objectieve voorwaarden ter bepaling van de ondernemers die deze als partij bij de raamovereenkomst zullen uitvoeren; laatstbedoelde voorwaarden worden vermeld in de opdrachtdocumenten voor de raamovereenkomst.
Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
De oorspronkelijke opdracht was reeds gestart in 2021 en werd afgerond in mei 2022. De middelen voor de interne imagocampagne afdeling kwaliteitszorg PZA, bij A-Round bvba worden voorzien op 5312000000 / 2VGS010101A00000 / 613 / 2200. De vastlegging voor de correctiebestelbon 4005495511 bedraagt 65.013,30 euro inclusief btw.
Het college keurt de correctiebestelling 4005495511 goed voor een bedrag van 65.013,30 euro inclusief btw aan A-Round bvba, Vlaamsekaai 76, 2000 Antwerpen, ondernemingsnummer 0829.026.039 voor de opmaak van de interne imagocampagne afdeling kwaliteitszorg PZA, goed.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
A-Round bvba Vlaamsekaai 76 2000 Antwerpen NBE0829.026.039 |
65.013,30 euro | budgetplaats: 5312000000 |
4005495511 |