Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De De Bruynlaan in de districten Wilrijk en Hoboken:
Het college keurde in zitting van 11 juni 2021 (jaarnummer 4848) de collegiale brief aan Vias institute met betrekking tot de toepassing van vrij rechtsaf/rechtdoor voor fietsers op een aantal onderstaande kruispunten goed.
Ondertussen gaf Vias institute positief advies om dit principe uit te rollen op de voorgestelde kruispunten. Al deze kruispunten werden ondertussen ook besproken op het kabinetsoverleg verkeersveiligheid (5 oktober 2021). Daar werd beslist het nodige in gang te zetten om de toepassing van de verkeersborden B22 en B23 betreffende de vrije rechtsafslag/rechtdoor te implementeren.
Het gaat over volgende kruispunten:
Ondertussen werden ook vanuit de opmaak voor nieuwe verkeerslichtenregelingen binnen de schoot van de verkeerscoördinatiecentrale (VLCC) een aantal kruispunten aangereikt waar de toepassing van het verkeersbord B22 en/of B23 een grote meerwaarde zou betekenen voor fietsers. Ook deze kruispunten werden besproken op het kabinetsoverleg Verkeersveiligheid (5 oktober 2021) met de betrokken stedelijke kabinetten. Daar werd beslist het nodige in gang te zetten om de toepassing van de verkeersborden B22 en B23 betreffende de vrije rechtsafslag/rechtdoor te implementeren. Het betreft onder andere het kruispunt De Bruynlaan/Julius De Geyterstraat.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling (afdeling Mobiliteit) stelt voor om in de De Bruynlaan, ter hoogte van de Julius De Geyterstraat, rechtdoor door rood in te voeren.
De districtsraad geeft ongunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de De Bruynlaan in de districten Wilrijk en Hoboken, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 11 januari 2019 (jaarnummer 235), omwille van:
De districtsraad is wel voorstander van infrastructurele ingrepen om de verkeersveiligheid op dit kruispunt te verbeteren.