De overeenkomst omvat, voor de inzameling van gelijkaardig bedrijfsrestafval (en particulieren die kiezen voor inzameling restafval via container), de levering en plaatsing van afvalcontainers in de stad Antwerpen, evenals de volledige nazorg. De inzameling van het afval zelf wordt uitgevoerd door de stad Antwerpen.
De inschrijver toont de jaarlijkse omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp uitmaakt van de opdracht aan en die bedraagt minimaal 200.000 euro.
De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimaal 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten refererend naar het voorwerp van de opdracht. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben gezamenlijk een waarde van minimaal 1.000.000 euro (exclusief btw).
De inschrijver beschikt minimaal over 3 jaar ervaring in het leveren van afvalcontainers en levert op jaarbasis minimaal 10.000 containers, waarvan 1.000 uitgerust met sloten.
De inschrijver beschikt over ervaring met betrekking tot de nazorg:
De ervaring met betrekking tot de nazorg moet aangetoond worden aan de hand van referenties van gelijkwaardige opdrachten in de laatste 3 jaar voorafgaand aan de bekendmaking van deze selectieprocedure. De gevraagde ervaring wordt aangetoond door elke kandidaat of elk lid van het samenwerkingsverband. De vereiste referenties tonen aan dat de kandidaat vertrouwd is met de nazorg van afvalinzameling met weging. De kandidaat toont aan dat hij voldoende ervaring heeft met nazorg van diftarprojecten. Hiervoor bezorgt hij een beschrijving van 2 projecten die in de voorbije 3 jaar werden opgestart of momenteel lopende zijn.
In toepassing van artikel 38, §1, eerste lid, 1°, c) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij mededingingsprocedure met onderhandeling omdat de opdracht niet kan worden gegund zonder voorafgaande onderhandelingen wegens specifieke omstandigheden die verband houden met de aard, de complexiteit of de juridische en financiële voorwaarden of wegens de daaraan verbonden risico’s.
In toepassing van artikel 38, §3, derde lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 38, §3, derde lid bepaalde termijn van ten minste 30 dagen voor ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.
Het college keurt selectieleidraad GAC_2022_02367 voor de uitrol en nazorg afvalcontainers met chip goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een mededingingsprocedure met onderhandeling wordt uitgeschreven met Europese bekendmaking.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Uitrol en nazorg afvalcontainers met chip | budgetplaats: 5378000000 budgetpositie: 61414 functiegebied: 2WNS040302A00000 subsidie: SUB_NR fonds: Intern begrotingsprogramma:SA050300 budgetperiode: 2300, 2400, 2500, 2600 en 2700 | met orderbons
|