Terug
Gepubliceerd op 03/10/2022

2022_CBS_07701 - Omgevingsvergunning - OMV_2022092376. Rucaplein 1. District Wilrijk - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 30/09/2022 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur; Anne Baré, waarnemend algemeen directeur

Verontschuldigd

Annick De Ridder, schepen

Secretaris

Anne Baré, waarnemend algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2022_CBS_07701 - Omgevingsvergunning - OMV_2022092376. Rucaplein 1. District Wilrijk - Goedkeuring 2022_CBS_07701 - Omgevingsvergunning - OMV_2022092376. Rucaplein 1. District Wilrijk - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2022092376

Gegevens van de aanvrager:

Comm.V Gronim met als adres Zeedijk-Albertstrand 539 te 8300 Knokke-Heist

Ligging van het project:

Rucaplein 1 te 2610 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 42 sectie B nr. 360P

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

omvormen van een kantoor naar 2 appartementen

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis  

-          22/07/2020: voorwaardelijke vergunning (2020061693) voor aanleg van een toegankelijke helling esplanade;

-          04/03/2016: vergunning (3620#3065) voor het wijzigen van de functie en verbouwen van een huisartsenpraktijk.

-          27/04/2007: vergunning (3238#101) voor het omvormen van een bestaand kantoor tot Fortis agentschap.

-          17/07/1961: toelating (238#11168) voor appartementsgebouw.

 

Vergunde toestand

-          functie:

  • appartementsgebouw;
  • 1 duplex kantoor op de gelijkvloerse en eerste verdieping in punt van het gebouw het dichtst bij de Groenenborgerlaan;
  • 1 duplex huisartsenpraktijk met 4 kabinetten centraal op het grondplan;

-          bouwvolume:

  • vrijstaand rechthoekig gebouw van 16,50 m op 71,50 m;
  • bouwhoogte circa 44 m;
  • 12 bouwlagen waarvan de gelijkvloerse inspringende verdieping dubbelhoog is uitgevoerd;
  • 1 teruggetrokken daklaag met plat dak;
  • 1 technische laag op daklaag;

-          gevelafwerking:

  • gevelsteen in gebroken wit;
  • stalen ramen;
  • geëmailleerd plaatstaal voor balustrades;

-          inrichting:

  • appartementen bediend door 4 trapzalen met telkens 2 liftkokers;
  • vanuit traphal telkens 2 appartementen (links en rechts);
  • rond gebouw terrein met variërend niveau.

 

Bestaande toestand

-          functie:

  • appartementsgebouw;
  • 2 appartementen op de eerste verdieping in punt van het gebouw het dichtst bij de Groenenborgerlaan;

-          2 tweeslaapkamerappartementen met een netto vloeroppervlakte van circa 114 en 122 m²;

  • Geen gegevens over de gelijkvloerse verdieping, maakt geen deel uit van de aanvraag;

-          bouwvolume:

  • ongewijzigd; 

-          gevelafwerking:

  • ongewijzigd.

 

Nieuwe toestand

-          functie:

  • appartementsgebouw;
  • 2 appartementen op de eerste verdieping in punt van het gebouw het dichtst bij de Groenenborgerlaan;

-          2 tweeslaapkamerappartementen met een netto vloeroppervlakte van circa 114 en 122 m²;

  • Geen gegevens over de gelijkvloerse verdieping, maakt geen deel uit van de aanvraag;

-          bouwvolume:

  • ongewijzigd; 

-          gevelafwerking:

  • ongewijzigd.


Inhoud van de aanvraag

-          wijzigen van de functie: van duplex kantoorruimte naar 2 appartementen.

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen BZA

11 augustus 2022

22 september 2022

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Business en Innovatie

11 augustus 2022

11 augustus 2022

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

11 augustus 2022

12 augustus 2022

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de stedelijke agglomeratie van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Kleine Ring en respectievelijk de reservatiestrook voor de aanleg van lijninfrastructuur (de A102) tussen Merksem en Wommelgem, de R11 tussen Wommelgem en Mortsel, de oostelijke grens van Mortsel en Hove en de reservatiestrook voor pijpleidingen tussen Hove/Kontich en Hemiksem.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening toegankelijkheid op volgend punt:

  • Toegangen en deuropeningen:  Artikel 22: Algemene bepalingen: de nieuwe toegangsdeuren van de appartementen hebben minder dan 90cm doorgangsbreedte, slechts 80 cm;
  • Toegangen en deuropeningen: Artikel 24: er wordt geen vlakke draairuimte voorzien met een diameter van 150cm voor de toegangsdeuren van de appartementen;
  • Toegangen en deuropeningen: Artikel 25: er wordt naast de nieuwe toegangsdeuren van de appartementen geen vrije en vlakke wand- en vloerbreedte gezorgd van minimaal 50 cm breed.

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen  van de bouwcode op volgende punten:

  • Artikel 29 Fietsstalplaatsen en fietsparkeerplaatsen: er worden 3 private fietsstalplaatsen voorzien voor de bewoners van de twee appartementen. Er moeten 6 private fietsstalplaatsen voorzien worden;
  • Artikel 30 Autostalplaatsen en autoparkeerplaatsen: er wordt maar 1 private parkeerplaats voorzien en er moeten er 3 voorzien worden.
     

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.
 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag bevat onduidelijkheden omtrent de vergunde, bestaande en nieuwe toestand van het gebouw. Er worden geen plannen ingediend van de andere bouwlagen van het appartementsgebouw. Een laatst vergunde toestand ontbreekt ook in het dossier. Volgens de plannen van de bestaande toestand is de eerste verdieping ingericht als kantoor. Omwille van de onvolledigheid werd contact opgenomen met de architect. Die bevestigt dat de ingediende bestaande toestand gelijk is met de laatst vergunde toestand. Verder concluderen we dat de plannen van de nieuwe/gewenste toestand, ook de plannen van de bestaande toestand zijn. De werken zijn dus te regulariseren. Vervolgens werd de aanvraag op deze manier verder beoordeeld.

 

Verder bevat de aanvraag geen informatie betreffende de andere bouwlagen van het appartementsgebouw. Daarom worden alle handelingen, werken en wijzigingen betreffende de andere bouwlagen van het appartementsgebouw uitgesloten van de vergunning.

 

De aanvraag voorziet een functiewijziging van 1 duplex kantoorruimte over de gelijkvloerse verdieping en de eerste verdieping naar 2 afzonderlijke appartementen op de eerste verdieping van een appartementsgebouw. Er werd hieromtrent advies gevraagd aan de stedelijke dienst Ondernemen en stadsmarketing/Business en innovatie. Dit advies luidt dat de betreffende locatie geen strategische kantoorlocatie is. Vanuit stedenbouwkundig oogpunt voegen we hieraan toe dat de twee appartementen zich inpassen in het appartementsgebouw gelegen op het Rucaplein. De functiewijziging is stedenbouwkundig aanvaardbaar.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De werken situeren zich binnen het bestaande volume. Bijgevolg wordt geoordeeld dat de draagkracht van het perceel, noch de omgeving wordt overschreden.

 

Visueel-vormelijke elementen

De plannen geven onvoldoende duidelijkheid betreffende de gevels en gevelwijzigingen. In de beschrijvende nota lezen we dat er geen gevelwijzigingen aangevraagd worden. Omdat hieromtrent onvoldoende informatie werd ingediend, worden al de gevelwijzingen uitgesloten van de vergunning.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

De aanvraag wijkt af van artikel 22, artikel 24 en artikel 25 van de bepalingen van de verordening toegankelijkheid. Aangezien het een bestaande situatie betreft, en in alle redelijkheid kan worden geconcludeerd dat het aanpassen van de liften en trappen niet in verhouding staat met de werken welke aangevraagd worden, kan een afwijking worden toegepast. De toegangsdeuren van de twee appartementen kunnen wel onafhankelijk van de trap en lift aangepast worden. Een vrije doorgangsbreedte van 90 cm maakt de appartementen sowieso beter toegankelijk. Daarom wordt in voorwaarden bij de vergunning opgenomen dat de twee inkomdeuren moeten voldoen aan de bepalingen van artikel 22 van de verordening toegankelijkheid.

 

De plannen voorzien twee appartementen op de eerste verdieping met telkens een vloeroppervlakte van circa 114 m² en circa 122 m². Om het wooncomfort van een woning te bewaken is het belangrijk dat het aantal slaapkamers in verhouding staat met het aantal beschikbare vierkante meter leefruimte per bewoner. De plannen tonen dat dit het geval is in de voorliggende aanvraag.

 

Mits het naleven van de gestelde voorwaarden voldoen de appartementen aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot.

 

Er werd echter een ongunstig brandweeradvies afgeleverd. Om die reden dient de aanvraag geweigerd te worden.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een omgevingsvergunningsaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeer- en stallingsnormen uit de tabel van artikel 30 van de bouwcode, herzien op 1 maart 2018, dienen te worden nageleefd bij nieuwbouw, herbouw, verbouwing, functiewijziging, volume-uitbreiding en wijzigen van het aantal wooneenheden. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 3 parkeerplaatsen.

 

Bij projecten tot 5 wooneenheden is de parkeernorm 1. Dit betreft echter een appartementencomplex en zijn onderstaande normen van toepassing: 2 appartementen > 90m² met parkeernorm 1,55: 2 x 1,55 = 3,10 parkeerplaats.

De plannen voorzien in 1 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Er is 1 nuttige parkeerplaats beschikbaar die privaat tot één van de appartementen behoort.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 1.

 

In een aantal gevallen genereert een aanvraag een werkelijke parkeerbehoefte maar kunnen de plaatsen om volgende stedenbouwkundige redenen niet (volledig) gerealiseerd worden:

 

De twee appartementen worden gerealiseerd binnen een groter appartementencomplex. Op het plan van de kelderverdieping wordt 1 parkeerplaats aangeduid als privatieve parkeerplaats voor één van de appartementen. Er wordt geen duidelijkheid gegeven betreffende het gebruik van de andere parkeerplaatsen. Aangezien de twee appartementen echter deel uitmaken van een groter, bestaand appartementencomplex kan worden geconcludeerd dat de twee bijkomende parkeerplaatsen niet voorzien kunnen worden binnen de bestaande kelder of op eigen terrein.

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 3 – 1 = 2.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 3 – 1 = 2.

Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Echter kan de berekende parkeerbehoefte van het nieuwe project worden verminderd met het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein. Dit op voorwaarde dat realisatie niet mogelijk is. De bestaande functie van kantoor had een parkeerbehoefte van (+/-) 250m²/100m² x 1,55 = 3,88 afgerond 4 parkeerplaatsen.

 

Het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein is echter niet na te gaan. Door het ontbreken van dezeinformatie is het niet mogelijk deze bijstelling toe te passen.

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag idit dus van toepassing op 2 plaatsen.

 

Ontsluiting/bereikbaarheid

Via een gemeenschappelijk inrit naar de ondergrondse garage.

 

Fietsvoorzieningen

Er is een fietsparkeerbehoefte van 2 x (2+1) = 6 fietsen. Fietsenstallingen voor wonen moeten altijd overdekt en afsluitbaar zijn. Stallingen buiten in openlucht kunnen dus niet meetellen.

De plannen geven aan dat er in de kelder 3 fietsstalplaatsen voorzien worden voor de twee appartementen en dat er geen ruimte is om 3 bijkomende fietsstalplaatsen te voorzien. Mits toepassing van artikel 3 van de bouwcode kan een afwijking op artikel 29 van de bouwcode worden toegestaan.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De twee toegangsdeuren naar de twee appartementen dienen een vrije nuttige doorgangsbreedte te hebben van minstens 90cm conform de bepalingen van artikel 22 van de verordening toegankelijkheid.

2. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

3. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

4. Alle handelingen, werken en wijzigingen anders dan de functiewijzing en de inrichtingswerken in functie van de 2 appartementen zoals aangegeven op de plannen, worden uitgesloten uit de vergunning.

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

9 juli 2022

Volledig en ontvankelijk

11 augustus 2022

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

6 oktober 2022

Verslag GOA

28 september 2022

naam GOA

Gerd Cryns

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De twee toegangsdeuren naar de twee appartementen dienen een vrije nuttige doorgangsbreedte te hebben van minstens 90cm conform de bepalingen van artikel 22 van de verordening toegankelijkheid.

2. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

3. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

4. Alle handelingen, werken en wijzigingen anders dan de functiewijzing en de inrichtingswerken in functie van de 2 appartementen zoals aangegeven op de plannen, worden uitgesloten uit de vergunning.

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.