Aangezien de lopende raamovereenkomst GAC_2017_00034 voor het ophalen van de fracties papier en karton van huishoudelijke oorsprong afloopt op 31 december 2022, heeft de aanbestedende overheid nood aan een nieuwe opdracht voor:
Deze dienstverlening kadert binnen de terugnameplicht van Fost Plus conform het Interregionaal Samenwerkingsakkoord betreffende de preventie en het beheer van verpakkingsafval. Hiertoe heeft de aanbestedende overheid een overeenkomst afgesloten met Fost Plus. Het is ook deze laatste die de prestaties gedeeltelijk zal vergoeden die de dienstverlener levert in het kader van deze opdracht.
De inschrijver dient over de noodzakelijke omgevingsvergunning te beschikken. De inschrijver voegt de omgevingsvergunning bij de offerte. Ingeval de duurtijd van de aanneming deze van de vergunning overschrijdt, zal de inschrijver tijdig maatregelen treffen om de verlenging of de hernieuwing te voorzien.
De inschrijver dient een geregistreerd inzamelaar/afvalstoffenhandelaar of -makelaar te zijn bij OVAM. De inschrijver voegt de registratie bij zijn offerte.
De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimaal 3 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten (d.w.z. papier, karton, harde plastic enz. afgevoerd met containers). De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben elk afzonderlijk een waarde van minimaal 100.000,00 euro (exclusief btw).
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.
In toepassing van artikel 36, §3 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid, wanneer het in een urgente situatie, welke door de aanbestedende overheid naar behoren is onderbouwd, niet haalbaar blijkt de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes in acht te nemen, een termijn vaststellen die niet minder bedraagt dan 15 dagen na de verzenddatum van de aankondiging van een opdracht. De aanbestedende overheid past dit toe omdat de huidige overeenkomst dreigt te vervallen en er snel een nieuwe overeenkomst moet worden gesloten.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.
De dienstverlener maakt 2 facturen op:
Het college keurt bestek GAC_2021_01898 voor de raamovereenkomst voor het ophalen van de fracties papier en karton van huishoudelijke oorsprong goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een openbare procedure met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Raamovereenkomst voor het ophalen van de fracties papier en karton van huishoudelijke oorsprong | budgetplaats: 5378000000 |
met orderbons |