Terug
Gepubliceerd op 17/10/2022

2022_CBS_08395 - Bestek GAC_2022_02251. Raamovereenkomst voor het leveren van werk- en veiligheidshandschoenen - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 14/10/2022 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2022_CBS_08395 - Bestek GAC_2022_02251. Raamovereenkomst voor het leveren van werk- en veiligheidshandschoenen - Bestek en procedure - Goedkeuring 2022_CBS_08395 - Bestek GAC_2022_02251. Raamovereenkomst voor het leveren van werk- en veiligheidshandschoenen - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

De groep Stad Antwerpen telt verschillende medewerkers die taken uitvoeren waarbij het dragen van werk- en veiligheidshandschoenen verplicht is. 

In het verleden werd hiervoor raamovereenkomst GAC_2017_4612 afgesloten. Deze raamovereenkomst liep af op 24 juli 2022. Om de continuïteit van de dagelijkse werking van de verschillende betrokken diensten te garanderen, vraagt de stedelijke bedrijfseenheid Stadsbeheer om een nieuwe overeenkomst af te sluiten. 

De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om hiervoor openbare procedure met Europese bekendmaking GAC_2022_02251 uit te schrijven.

Argumentatie

De inschrijver dient per perceel aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimaal 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten (met betrekking tot de gevraagde handschoenen per perceel). De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben afzonderlijk een waarde van minimaal 5.000,00 euro (exclusief btw).

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

  1. Prijs op een totaal van 40 punten;
  2. Kwaliteit op een totaal van 45 punten;
  3. Sociale economie op een totaal van 10 punten;
  4. Duurzaamheid, transport en maatschappelijk verantwoord ondernemen op een totaal van 20 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.

In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers een selectiecriterium op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Algemene financiële opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2022_02251 voor de raamovereenkomst voor het leveren van werk- en veiligheidshandschoenen goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een openbare procedure met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Raamovereenkomst voor het leveren van werk- en veiligheidshandschoenen   budgetplaats: diverse
budgetpositie: 61418
functiegebied: diverse
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: diverse
budgetperiode: 2200, 2300, 2400, 2500 en 2600
met orderbons

Bijlagen

  • 2022_02251_20221006_bestek.pdf
  • 2022_02251_20221006_bijkomende_bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 2022_02251_20221006_bijlage 6_tabel_veiligheidshandschoenen.xls
  • 2022_02251_20221006_inventaris.xlsx