Terug
Gepubliceerd op 26/09/2022

2022_CBS_07658 - Omgevingsvergunning - OMV_2022089239. Haantjeslei 91. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 23/09/2022 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2022_CBS_07658 - Omgevingsvergunning - OMV_2022089239. Haantjeslei 91. District Antwerpen - Goedkeuring 2022_CBS_07658 - Omgevingsvergunning - OMV_2022089239. Haantjeslei 91. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2022089239

Gegevens van de aanvrager:

de heer Christoph Ceuppens met als adres Emblemseweg 77 te 2520 Ranst

Ligging van het project:

Haantjeslei 91 te 2018 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 10 sectie K nr. 1641A3

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

verbouwen van een meergezinswoning

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          14/04/1994: vergunning (1994852) voor twee terassen + verbouwing achterbouw;

-          29/03/2019: vastgesteld bouwkundig erfgoed:

https://inventaris.onroerenderfgoed.be/aanduidingsobjecten/100307;

 

Vergunde toestand

-          functie:

  • meergezinswoning met 4 wooneenheden

-          bouwvolume:

  • hoofdvolume met aanbouwen over 3 bouwlagen onder zadeldak;
  • gevelbreedte: 5,5m;

-          gevelafwerking is niet bekend;

-          inrichting:

  • achteraan het perceel bevindt zich een koer van circa 11m².

 

Bestaande toestand

-          de functie en inrichting zijn ongewijzigd t.o.v. de vergunde toestand;

-          bouwvolume:

  • bouwdiepte linkerzijde gelijkvloers: 17m (volledige perceeldiepte)
  • bouwdiepte rechterzijde gelijkvloers: 13m;
  • bouwdiepte rechterzijde bovenliggende verdieping: 8,5m;
  • dakkapel in het dakvlak aan de achtergevel met een breedte van 1,5m, op een afstand van 1,8m van de zijdelingse perceelgrenzen;
  • interne constructieve werken uitgevoerd waarbij de interne indeling wijzigde;

-          gevelafwerking:

  • voorgevel:
    • beige gevelmetselwerk met decoratieve elementen in blauwe hardsteen en een gevelplint in blauwe hardsteen;
    • buitenschrijnwerk: groen hout, voordeur in grijs PVC;
    • stalen balustrades aan de balkons;
    • grijze dakpannen met een wit geschilderde houten kroonlijst;
    • middelste ramen ter hoogte van de 1ste en 2de verdieping verhoogd;
    • bijkomend terras ter hoogte van de 2de verdieping;
  • achtergevel:
    • afgewerkt in geschilderd gevelmetselwerk in geel, wit, blauw, roze en donkerbruin met buitenschrijnwerk in wit aluminium;
    • raamindeling en vorm van de ramen werden gewijzigd (van boogvormig naar rechthoekig).

 

Nieuwe toestand

-          bouwvolume:

  • dakkapel aan de achtergevel vergroot tot een breedte van 3,5m en met een afstand van 0,6m tot de rechter perceelgrens;
  • gewijzigde interne indeling;

-          inrichting:

  • terrassen ter hoogte van de 1ste en 2de verdieping met een oppervlakte van 4 m² en een terras ter hoogte van de dakverdieping met een oppervlakte van 5,94m² met balustrades in aluminium.


Inhoud van de aanvraag

-          uitbreiden van het volume:

  • plaatsen dakkapel;
  • plaatsen van terrassen;

-          doorvoeren van interne constructieve werken;

-          wijzigingen van de gevel.

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen BZA

4 augustus 2022

15 september 2022

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Stadsontwikkeling/ Onroerend Erfgoed/ Monumentenzorg

4 augustus 2022

5 september 2022

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de binnenstad van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Leien en de Kleine Ring.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • Artikel 13 Ondergrondse en bovengrondse uitsprongen
    Bovengrondse geveluitsprongen moeten begrepen zijn tussen twee verticale vlakken onder een hoek van 45° ten opzichte van elke erfscheiding en de kroonlijst. De voorziene terrassen aan de achtergevel palen aan de rechter perceelgrens en zijn bijgevolg niet begrepen onder een hoek van 45° ten opzichte van de erfscheiding;
  • Artikel 24 Minimale lichtinval en minimale luchttoevoer
    De slaapkamer van het appartement op de 3de verdieping heeft een raamopening van slecht 0,4m² dewelke minimaal 1m² moet zijn.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag betreft het verbouwen van een meergezinswoning. De woonfunctie en het aantal wooneenheden blijft ongewijzigd.

 

Schaal - ruimtegebruik – bouwdichtheid

De onvergunde dakkapel achteraan wordt vergroot. Een dakkapel op zich is ruimtelijk aanvaardbaar maar niet zoals nu uitgewerkt omwille van het feit dat:

-          de dakkapel zich tot haast tegen de rechter perceelsgrens bevindt. Dit is ruimtelijk niet aanvaardbaar (bouwcode, art. 13);

-          een uitkragend terras achter de dakkapel geplaatst wordt. Het is begrijpelijk dat gestreefd wordt naar woningen met een buitenruimte. Echter is de gewenste buitenruimte niet vervat in het maximaal aanvaardbare bouwvolume en zorgt dit ook voor inkijk en hinder naar het naburige perceel;

-          de dakkapel de kroonlijst onderbreekt wat niet wenselijk is vanuit erfgoedoogpunt en beeldkwaliteit. Dit wordt in volgende paragraaf besproken.

Daarom wordt geadviseerd om de dakkapel en het terras uit te sluiten van vergunning. Dit is ook aangeduid met rood op de plannen BA_Haantjeslei_S_N_44_NT-SNEDEAA_ROOD en BA_Haantjeslei_G_N_46_NT-ACHTERGEVEL_ROOD.

 

Visueel-vormelijke elementen en cultuurhistorische aspecten

De voorgestelde wijzigingen werden omwille van de erfgoedwaarde van het pand ter advies aan de stedelijke dienst monumentenzorg voorgelegd. Zij stellen het volgende:

 

“(…) Het project werd niet voorbesproken, er werd een korte toelichting toegevoegd aan het dossier mbt erfgoed.

 

Het pand maakt deel uit van een groep burger- en winkelhuizen in eclectische of art-nouveaustijl, gebouwd tussen 1901 en 1914. Rijwoningen van twee tot drie traveeën en overwegend drie bouwlagen onder zadeldak. Lijstgevels met parementen uit baksteenmetselwerk of Silezische brikken, geaccentueerd door speklagen en ontlastingsbogen in contrasterende kleur. Gebruik van witte natuursteen voor waterlijsten, balustrades, hoekstenen en dorpels, en blauwe hardsteen voor de plint. Balkons met art-nouveau-getinte ijzeren leuningen of neoclassicistisch geïnspireerde balustrades.

Het betreft een burgerhuis volgens de bouwaanvraag uit 1912 opgetrokken door de aannemer Pieter Hendrik Van Eyk, in opdracht van Edouard Van Esbroeck. Het pand is opgedeeld in 4 woongelegenheden. In het interieur is de klassieke opbouw van achtereen gelegen kamers naast een zijdelings gelegen trap nog aanwezig, net zoals de vroeg 20e eeuwse aankleding in de traphal en de twee voorste kamers op de gelijkvloerse verdieping.

Het schrijnwerk in de voorgevel zou conform de laatst vergunde toestand in hout moeten uitgevoerd zijn, maar dit lijkt niet overeen te komen met het toegevoegde fotomateriaal, hierop lijkt het schrijnwerk eerder in pvc te zijn uitgevoerd. De kleur van de voordeur en het overige schrijnwerk zijn niet op elkaar afgestemd.

In het achterste dakvlak is een onvergunde dakkapel aanwezig die de kroonlijst doorbreekt.

 

Afweging

Men wenst het pand beperkt aan te passen.

De 4 woongelegenheden blijven behouden. In het interieur blijft de kamerstructuur afleesbaar, op de plannen van de gelijkvloerse verdieping werden de schouwen niet opnieuw ingetekend. De deuren tussen gang en twee voorste kamers worden aangepast waardoor deze zichtbaar blijven langs de gangzijde. In de nota wordt vermeld dat het interieur geen erfgoedelementen meer bevat maar dat ze wel behouden blijven, wat tegenstrijdig is met de toegevoegde foto’s.

Om geen verwarring te creëren ten gevolge van de tegenstrijdigheden in het dossier zal als voorwaarde gesteld worden dat alle interieurelementen met erfgoedwaarde (traphal inclusief afwerking) en de afwerking in de twee voorste kamers op de gelijkvloerse verdieping moeten behouden blijven.

Op basis van het fotomateriaal blijkt dat het buitenschrijnwerk in de voorgevel vlak is uitgevoerd en vermoedelijk volledig in pvc. Aangezien houten schrijnwerk kenmerkend is voor dit type van panden en mee de erfgoedwaarde van de voorgevel bepaalt, is het niet mogelijk het schrijnwerk te regulariseren en dient dit te worden uitgesloten uit de vergunning. Wanneer het schrijnwerk zou vervangen worden, dient er opnieuw houten schrijnwerk voorzien te worden met correcte indeling en profilering.

De onvergunde dakkapel achteraan wordt verbreed en er wordt een uitpandig terras geplaatst. De kroonlijst wordt op deze manier quasi volledig verwijderd en de dakvorm wordt minder afleesbaar. Een dakkapel is zeker aanvaardbaar in het achterste dakvlak zonder dat deze de kroonlijst doorbreekt. Er kan een inpandig terras in het zadeldak worden voorzien. De gewenste aanpassing is niet aanvaardbaar aangezien de dakvorm hierdoor sterk wordt aangetast.

Het opnieuw toevoegen van twee uitpandige terrassen tegen de achtergevel heeft geen impact op de erfgoedwaarde van het pand en is aanvaardbaar.”

 

Het bovenvermelde advies wordt vanuit ruimtelijk oogpunt bijgetreden. Een dakkapel in het dak achteraan is ruimtelijk aanvaardbaar, indien dit met de nodige aandacht voor de erfgoedelementen van het gebouw gebeurt. Het terras is, zoals in bovenstaande paragraaf vermeld, ruimtelijk niet aanvaardbaar. Niet alleen overschrijdt dit het maximale bouwvolume, maar ook tast dit de erfgoedwaarde van het gebouw aan. Het schrijnwerk in de voorgevel wordt, conform het advies van monumentenzorg, uitgesloten, net zoals eventuele wijzigingen aan het waardevolle interieur. In voorwaarden wordt opgelegd om op termijn lichtkleurig, houten buitenschrijnwerk, naar historisch model te plaatsen.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Het appartement op de 3de verdieping is slechts 36 m² groot en heeft de slaapkamer een oppervlakte van 6,6m². Dat is te weinig als eenslaapkamerappartement. Daarom wordt als voorwaarde gesteld om deze woning in te richten als studio. Dit gebeurt door de binnenmuren tussen de slaapkamer en de leefruimte te supprimeren. Een studio definieert zich immers als een (kleine) zelfstandige woning, bestaande uit één verblijfsruimte. Deze verblijfsruimte doet dienst als woon- en slaapkamer.

Daarenboven wordt opgemerkt dat de raamopeningen ter hoogte van de slaapkamer van dit appartement slechts 4m² bedraagt. Dit is te klein conform artikel 24 van de bouwcode. In voorwaarden wordt opgenomen dat de verblijfruimte moet voldoen aan artikel 24 van de bouwcode.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

De parkeerparagraaf is niet van toepassing gezien de aanvraag betrekking heeft op het verbouwen van een meergezinswoning naar een eengezinswoning met een kleine uitbreiding en interne verbouwingen. Het aantal woongelegenheden vermindert dus.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

2. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

3. Alle interieurelementen met erfgoedwaarde (traphal inclusief afwerking) en de afwerking in de twee voorste kamers op de gelijkvloerse verdieping moeten behouden blijven, dus ook de schouwen.

4. Het appartement op de 3de verdieping in te richten als studio. Dit gebeurt door muren tussen de slaapkamer en de leefruimte te verwijderen zodat er één grote verblijfsruimte ontstaat. Deze moet voorzien zijn van voldoende licht en lucht, conform artikel 24 van de bouwcode.

5. De dakkapel en het bijhorende dakterras op de 3de verdieping wordt uitgesloten, zoals aangeduid op het plan BA_Haantjeslei_G_N_46_NT-ACHTERGEVEL_ROOD en BA_Haantjeslei_S_N_44_NT-SNEDEAA_ROOD.

6. Het buitenschrijnwerk in de voorgevel wordt uitgesloten van vergunning. Nieuw schrijnwerk kan voorzien worden in lichtkleurig houten buitenschrijnwerk naar historisch model.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

24 juni 2022

Volledig en ontvankelijk

4 augustus 2022

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

3 oktober 2022

Verslag GOA

16 september 2022

naam GOA

Katrijn Apostel

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven

2. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

3. Alle interieurelementen met erfgoedwaarde (traphal inclusief afwerking) en de afwerking in de twee voorste kamers op de gelijkvloerse verdieping moeten behouden blijven, dus ook de schouwen.

4. Het appartement op de 3de verdieping in te richten als studio. Dit gebeurt door muren tussen de slaapkamer en de leefruimte te verwijderen zodat er één grote verblijfsruimte ontstaat. Deze moet voorzien zijn van voldoende licht en lucht, conform artikel 24 van de bouwcode.

5. De dakkapel en het bijhorende dakterras op de 3de verdieping wordt uitgesloten, zoals aangeduid op het plan BA_Haantjeslei_G_N_46_NT-ACHTERGEVEL_ROOD en BA_Haantjeslei_S_N_44_NT-SNEDEAA_ROOD.

6. Het buitenschrijnwerk in de voorgevel wordt uitgesloten van vergunning. Nieuw schrijnwerk kan voorzien worden in lichtkleurig houten buitenschrijnwerk naar historisch model.

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.