Terug
Gepubliceerd op 26/09/2022

2022_CBS_07693 - Omgevingsvergunning - OMV_2022068427. Lange Bremstraat 70. District Merksem - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 23/09/2022 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2022_CBS_07693 - Omgevingsvergunning - OMV_2022068427. Lange Bremstraat 70. District Merksem - Goedkeuring 2022_CBS_07693 - Omgevingsvergunning - OMV_2022068427. Lange Bremstraat 70. District Merksem - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2022068427

Gegevens van de aanvrager:

VZW Het Ziekenhuisnetwerk Antwerpen met als adres Leopoldstraat 26 te 2000 Antwerpen en de heer Wouter De Ploey met als contactadres Leopoldstraat 26 te 2000 Antwerpen

Ligging van het project:

ZiekenhuisNetwerk Antwerpen,

Kadastrale percelen:

afdeling 41 sectie B nr. 182Z

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

slopen van een dialysecentrum en bouwen van een nieuwe aanbouw bij een ziekenhuis

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          24/08/2022: aktename (OMV_2018072790) voor de exploitatie van een klinische studie-unit (CPU/labo) van Janssen Pharmaceutica in het Jan Palfijnziekenhuis;

-          07/06/2018: milieuvergunning (2017763) voor verandering door uitbreiding van een ziekenhuis;

-          09/07/2012: milieuvergunning (1254#16064) voor ioniserende stralingen klasse 2 - verschillende toestellen;

-          08/07/2011: vergunning (3508#8191) voor heraanleg inkomzone en aanleg parking met 72 standplaatsen;

-          27/08/2010: vergunning (3473#11191) voor nieuwbouw afdeling radiotherapie;

-          1/10/2009: vergunning (3275#2022) voor de uitbreiding dienst hemodialyse;

-          11/09/2008: vergunning (3185#334) voor het bouwen van dienst spoedgevallen en verpleegeenheid.

 

Vergunde toestand

-          functie:

  • ziekenhuis;
  • functie van de aanvraag: dialyseruimtes;

-          bouwvolume:

  • 2 gebouwvleugels in stompe hoek rond centrale toren;
  • gebouwvleugels hebben 7 bouwlagen met plat dak;
  • toren heeft 8 bouwlagen;
  • tussen vleugels achteraan 3 grote aanbouwen met variërende footprint en aantal bouwlagen;
  • volume van de aanvraag: gelijkvloers volume met plat dak net rechts van de inkomdraaisas van het ziekenhuis;

-          circa 35 x 28 m;

-          uitspringend gebogen volume vooraan met garagepoort;

-          gevelafwerking:

  • gevel van de aanvraag:

-          grijze betonpanelen;

-          grijze leien aan zijkant;

-          inrichting:

  • open ruimte vooraan: toegangsweg tot het ziekenhuis met parking, vrijstaande fietsenstalling en groenzone met vijver.

 

Bestaande toestand

-          conform vergunde toestand.

 

Nieuwe toestand

-          functie: 

  • ziekenhuis;
  • functie van de aanvraag:

-          dialyse (nefrologie);

-          zorgtrajectplanning (ZTP);

-          radiologie;

-          rustruimtes ambulanciers;

-          bouwvolume:

  • ongeveer dezelfde footprint;
  • volledig tegen hoofdinkom geschoven;
  • voorgevelbreedte van circa 40 m;
  • 1 bouwlaag onder plat dak;
  • luchtgroep op dak afgeschermd door doorgetrokken uniforme gevelafwerking;
  • luchtgroep op 9 m van de voorgevellijn;
  • 2 patio’s;

-          gevelafwerking:

  • aluminium witte gemoffelde gordijngevel;
  • verticale lamellen in dezelfde kleur als het schrijnwerk;

-          inrichting:

  • brandweg links van nieuw gebouw met een breedte van circa 6 meter.

Inhoud van de aanvraag

-          slopen van een gelijkvloerse aanbouw tegen de voorgevel van een ziekenhuis;

-          bouwen van een nieuwe gelijkvloerse aanbouw;

-          verbreden rijweg ter hoogte van het nieuwe gebouw.

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

AQUAFIN NV

28 juni 2022

22 augustus 2022

Voorwaardelijk gunstig

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen BZA

28 juni 2022

12 augustus 2022

Voorwaardelijk gunstig

FOD Binnenlandse Zaken - ASTRID veiligheidscommissie

28 juni 2022

19 juli 2022

Gunstig

Provincie Antwerpen/ Dienst Integraal Waterbeleid

28 juni 2022

29 juni 2022

Geen advies

Water-link

28 juni 2022

22 augustus 2022

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Autonoom gemeentebedrijf voor vastgoed en stadsprojecten in Antwerpen

28 juni 2022

30 juni 2022

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

28 juni 2022

27 juli 2022

stadsontwikkeling/ vergunningen/ milieuvergunningen)

28 juni 2022

15 juli 2022

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een gebied voor gemeenschapsuitrusting en openbare nutsvoorziening. Onder gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen dient te worden begrepen voorzieningen die gericht zijn op de bevordering van het algemeen belang en die ten dienste van de gemeenschap worden gesteld. De idee van dienstverlening (verzorgende sector) aan de gemeenschap is derhalve rechtstreeks aanwezig. Artikel 4.4.8.van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening schrijft voor dat in gebieden die op de gewestplannen zijn aangewezen als gebied voor gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen, handelingen van algemeen belang en de daarmee verbonden activiteiten te allen tijde kunnen worden toegelaten, ongeacht het publiek of privaatrechtelijk statuut van de aanvrager of het al dan niet aanwezig zijn van enig winstoogmerk. Als gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen kunnen eveneens worden beschouwd een school, een voor het publiek toegankelijke toegangsweg tot een vergund gebouwencomplex in een gebied voor gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen en neveninrichtingen naast een autosnelweg. Alhoewel in een gebied voor gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen in principe geen gebouwen met een woonfunctie zijn toegelaten, heeft de Raad van State bovendien niettemin geoordeeld dat service-flats voor bejaarden kunnen worden vergund in dergelijk gebied. Ook een nomadenkamp werd door de Raad van State beschouwd als een gemeenschapsvoorziening en openbare nutsvoorziening, (Artikel 17 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in agrarisch gebied. De agrarische gebieden zijn bestemd voor de landbouw in de ruime zin. Behoudens bijzondere bepalingen mogen de agrarische gebieden enkel bevatten de voor het bedrijf noodzakelijke gebouwen, de woning van de exploitanten, benevens verblijfsgelegenheid voor zover deze een integrerend deel van een leefbaar bedrijf uitmaakt, en eveneens para-agrarische bedrijven. Gebouwen bestemd voor niet aan de grond gebonden agrarische bedrijven met industrieel karakter of voor intensieve veeteelt, mogen slechts opgericht worden op ten minste 300 m van een woongebied of op ten minste 100 m van een woonuitbreidingsgebied, tenzij het een woongebied met landelijk karakter betreft. De afstand van 300 en 100 m geldt evenwel niet in geval van uitbreiding van bestaande bedrijven. De overschakeling naar bosgebied is toegestaan overeenkomstig de bepalingen van artikel 35 van het Veldwetboek, betreffende de afbakening van de landbouw- en bosgebieden.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening toegankelijkheid op volgende punten:

  • Artikel 29/2: Publiek toegankelijke toiletten en doucheruimtes: bij elk sanitair blok moet er toegankelijk toilet voorzien worden. Dit is niet het geval bij het sanitair blok tussen housekeeping en data.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • Artikel 16 Technische uitsprongen: de luchtgroep staat niet op het hoogste dak van het ziekenhuis;
  • Artikel 24: Minimale lichtinval en minimale luchttoevoer: de slaapkamers van de ambulanciers en het ontspanlokaal hebben geen te openen dagdelen voor verse lucht en zicht naar buiten.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

 

De aanvraag betreft een hernieuwbouw van het bestaande ziekenhuisfunctie waardoor de functionele inpasbaarheid gegarandeerd blijft.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

 

Aansluitend op de hoofdinkom voorziet de aanvraag ter vervanging van een bestaand gebouw een rechthoekige gelijkvloerse nieuwbouw van 39,82 m op 24,32 m. Ten opzichte van het bestaand volume is dit iets breder maar minder diep. Ook de  kroonlijst zakt van 4,50 m naar 4,15 m.

De bestaande ondergrondse infrastructuur zoals fundering en riolering zullen maximaal behouden blijven en 2 patio’s voorzien de gebruikers van het nodigde daglicht en zicht op groen.

De aanvraag voorziet ook de afbraak van de gebogen inkompartij waardoor de oprit nu over de volle breedte benut kan worden.

Het project kadert in een masterplan dat nog in opmaak is.

De schaalgrootte van de te realiseren constructie stemt overeen met het te slopen bestaande volume en de algemene configuratie van de aanwezige bebouwing binnen de te onderscheiden zones. Het advies voor het aspect schaal-ruimtegebruik-bouwdichtheid is gunstig.

 

Visueel-vormelijke elementen en cultuurhistorische aspecten

 

De nieuwe functioneel geoptimaliseerde lay-out vertaalt zich in de nieuwe gevels die opgetrokken worden in een lichte gordijngevel.

Een afwisselend spel van witgelakte panelen, glas en verticale lamellen geven de gevel een speelsheid en diepte; en beschermen de ramen op strategische plaatsen tegen inkijk en overmatige bezonning.

Ondanks de andere materialisatie sluiten de nieuwe gevels visueel aan bij het strenge betonnen lijnenspel van de bestaande ziekenhuisgevels maar voegen een lichter element toe aan het geheel.

Een semi-transparant scherm opgebouwd uit U-vormige witgelakte metalen lamellen markeert de technische zone voor de luchtgroepen op het dak en zorgt zowel voor een akoestische als visuele afscherming. De rest van het plat dak wordt aangelegd als groendak.

Door het beperken van het aantal nieuwe gevelmaterialen en een consequente toepassing ervan passen voorgestelde materialen in de stedelijke context en zijn omgeving.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

 

De aanvraag werd ter advies voorgelegd aan de dienst stadsontwikkeling / vergunningen / milieuvergunningen. Hun advies leest als volgt en de aangehaalde aandachtspunten worden mee in voorwaarden opgenomen: 

“Indien er – zoals in het dossier gesteld – inderdaad geen wijzigingen zijn aan de reeds vergunde ingedeelde inrichtingen op de site, is er vanuit milieutechnisch oogpunt geen bezwaar de vergunning te verlenen. De exploitant wordt wel aangeraden dit na realisatie van de werken te herbekijken en indien nodig de milieuvergunning aan te passen.”

 

De aanvraag voldoet niet aan het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid, maar gezien de beperkte afwijkingen, kan de stedenbouwkundige vergunning toch worden verleend mits de in voorwaarde opgelegde aanpassingen integraal worden uitgevoerd. In toepassing van artikel 4.2.19. §1. van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, zullen deze aanpassingen als voorwaarde in de stedenbouwkundige vergunning worden opgelegd.

 

Er wordt opgemerkt dat volgens artikel 29/2 er bij elk sanitair blok er een toegankelijk toilet voorzien moet worden. Dit is niet het geval bij het sanitair blok tussen housekeeping en data. In dezelfde gang aan de consultatieruimtes is er echter wel een rolstoeltoegankelijk of aangepast toilet voorzien waardoor hiervoor een afwijking voorzien kan worden.

 

De positie van de luchtgroepen op het plat dak van het gelijkvloerse volume is strijdig met artikel 16 uit de bouwcode wat stelt dat technische installaties op het hoogte dak voorzien moeten worden.

Het verplaatsen van de luchtgroepen naar een hoogte van 25,50 m is wegens de te overbruggen afstand technisch niet haalbaar. Bovendien wordt er voldoende aandacht besteed om deze zoveel mogelijk akoestische als visuele af te schermen. Bijgevolg kan hiervoor uitzonderlijk een afwijking bekomen worden.

 

Conform artikel 24 uit de bouwcode dient elk verblijfslokaal uitgerust te zijn van te openen dagdelen voor verse lucht en zicht naar buiten om zo van minimale lichtinval en minimale luchttoevoer voorzien te worden.

Omdat het ontspanlokaal hier niet aan voldoet wordt in voorwaarden opgenomen een koepel te voorzien met afmetingen conform artikel 24 in matte uitvoering om de privacy van de gebruikers te garanderen.   

 

Mits het naleven van de gestelde voorwaarden voldoet de nieuwbouw aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

 

Het algemene principe is dat elke omgevingsvergunningsaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeerparagraaf is niet van toepassing aangezien de inhoud van de aanvraag geen impact heeft op de parkeerbehoefte.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

2. Het ontspanlokaal dient voorzien te worden van een matte dakkoepel die voldoet aan de eisen gesteld in art. 24 uit de bouwcode.

3. De bijgevoegde voorwaarden van dienst Stadsontwikkleing / Vergunningen / Milieuwvergunningen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

4. De bijgevoegde voorwaarden van Water- link in samenwerking met Aquafin zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

5. De bijgevoegde voorwaarden van ASTRID veiligheidscommissie zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

1 juni 2022

Volledig en ontvankelijk

28 juni 2022

Start openbaar onderzoek

7 juli 2022

Einde openbaar onderzoek

5 augustus 2022

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

11 oktober 2022

Verslag GOA

16 september 2022

naam GOA

Gerd Cryns

 

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 1 openbaar onderzoek.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Startdatum

Einddatum

Schriftelijke bezwaar-schriften

Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften

Petitie-lijsten

Digitale bezwaar-schriften

7 juli 2022

5 augustus 2022

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1. De bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

2. Het ontspanlokaal dient voorzien te worden van een matte dakkoepel die voldoet aan de eisen gesteld in art. 24 uit de bouwcode.

3. De bijgevoegde voorwaarden van dienst Stadsontwikkleing / Vergunningen / Milieuwvergunningen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

4. De bijgevoegde voorwaarden van Water- link in samenwerking met Aquafin zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

5. De bijgevoegde voorwaarden van ASTRID veiligheidscommissie zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.