Terug
Gepubliceerd op 05/09/2022

2022_CBS_07080 - Omgevingsvergunning - OMV_2022031069. Limbastraat 1, 5. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 02/09/2022 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2022_CBS_07080 - Omgevingsvergunning - OMV_2022031069. Limbastraat 1, 5. District Antwerpen - Goedkeuring 2022_CBS_07080 - Omgevingsvergunning - OMV_2022031069. Limbastraat 1, 5. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2022031069

Gegevens van de aanvrager:

zie exploitant

Gegevens van de exploitant:

BVBA JURA NIGHTLIFE (0846787927) met als adres Limbastraat 1 te 2030 Antwerpen

Ligging van het project:

Limbastraat 1, 5 te 2030 Antwerpen

Kadastrale percelen:

afdeling 7 sectie G nr. 1446/2A

waarvan:

 

-     20220210-0103

afdeling 7 sectie G nr. 1446/2A (The Villa)

Vergunningsplichten:

Exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten

Voorwerp van de aanvraag:

de verdere exploitatie van een dancing met restaurant (The Villa)

 

Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten

 

Voorgeschiedenis

Op 30 november 2012 verleende het college aan Jura Nightlife een milieuvergunning met referentie AN2012/489 voor de exploitatie van een dansgelegenheid aan de Limbastraat 1. De milieuvergunning werd verleend voor een periode van 60 maanden en verliep in 2017. Op 21 februari 2022 werd akte genomen van het meldingsdossier OMV_2022020182 voor de exploitatie van de ontspanningsinrichting.

 

Inhoud van de aanvraag

Het project omvat een omgevingsvergunningsaanvraag voor de verdere exploitatie van de dansinrichting The Villa.

 

Aangevraagde rubriek(en)
 

Rubriek

Omschrijving

Gevraagd voor

32.1.2°

lokalen waar muziek geproduceerd wordt met een geluidsniveau van hoger dan 95 dB(A) LAeq,15min.

100 dB(A) LAeq,15min

 

 

Aangevraagde bijstelling bijzondere milieuvoorwaarden uit vergunning of meldingsakte

The Villa

1.

Bij te stellen voorwaarde:

Artikel 3. De aktename is afhankelijk van de strikte naleving van de volgende voorwaarden:

 

Bijzondere milieuvoorwaarden:

  1. Tijdens de nachtperiode (22.00 uur - sluitingsuur) dient het geluidsniveau centraal op de dansvloer van de zaal Patio beperkt te blijven tot 91 dB(A) LAeq,15min;
  2. Beide zalen zijn uitgerust met een geluidslimiter, afgesteld op 95 dB(A) LAeq,15min en 91 dB(A) LAeq,15min voor respectievelijk de zaal Club en Patio;
  3. In afwijking van artikel 5.32.2.2.§2 van Vlarem II worden de sluitingsuren voor het ontplooien van de muziekactiviteiten vastgelegd op 5.00 uur in de ochtend.

 

Voorgesteld alternatief/aanvulling:

Artikel 3. De aktename is afhankelijk van de strikte naleving van de volgende voorwaarden:

 

Bijzondere milieuvoorwaarden: 

  1. Het geluidsniveau centraal op de dansvloer van de zaal Patio dient beperkt te blijven tot 91 dB(A) LAeq,60min tijdens de nachtperiode (22.00 uur sluitingsuur), 96 dB(A) LAeq,60min tijdens de avondperiode (19.00 uur – 22.00 uur) en 100 dB(A) LAeq,60min tijdens de dagperiode (7.00 uur – 19.00 uur);
  2. Beide zalen zijn uitgerust met een geluidslimiter, afgesteld op: 

-     100 dB(A) LAeq,60min voor de zaal Club en 

-     92 dB(A) LAeq,15min tijdens de avond- en nachtperiode (19.00 uur – 7.00 uur) en 97 dB(A) LAeq,15min tijdens de dagperiode (7.00 uur – 19.00 uur) voor de zaal Patio;

  1. In afwijking van artikel 5.32.2.2.§2 van Vlarem II worden de sluitingsuren voor het ontplooien van de muziekactiviteiten vastgelegd op 5.00 uur in de ochtend. 

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Brandweerzone Antwerpen-Zwijndrecht - Hulpverleningszone 1 (Antwerpen)/ Brandweer Zone Antwerpen BZA

1 april 2022

9 mei 2022

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Vergunningen Stedenbouw

1 april 2022

22 april 2022

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een gebied voor ambachtelijke bedrijven of gebieden voor kleine en middelgrote ondernemingen. Deze gebieden zijn mede bestemd voor kleine opslagplaatsen van goederen, gebruikte voertuigen en schroot, met uitzondering van afvalproducten van schadelijke aard, (Artikel 8 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Uit de stedenbouwkundige vergunning AN1/B/20134461van 30 november 2012 blijkt dat “Patio” op de ingediende plannen werd omschreven als een “Outdoor Lounge”, met andere woorden: het openlucht gedeelte van de club. Het feit dat deze openruimte middels een overkapping kan worden beschermd tegen regen en zon, maakt dit geen lokaal.

 

Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu

 

Met de huidige omgevingsvergunningsaanvraag wenst de exploitant van The Villa Antwerp de inrichting te exploiteren als een volwaardige nachtclubinrichting. Dit houdt onder andere in dat de rubriek 32.1.1 wordt uitgebreid naar 32.1.2 of het ontplooien van muziekactiviteiten in een hogere geluidscategorie.

 

The Villa Antwerp is gelegen tussen de dokken ten noorden van het centrum van Antwerpen en is omgeven door bedrijven. De dichtstbij gelegen woningen bevinden zich ten zuiden aan de Madrasstraat en aan de Kattendijkdok-Westkaai en ten noorden aan de Elzasweg.

 

De dans- en nachtclubinrichting aan de Limbastraat 1 te 2030 Antwerpen bestaat uit 2 danszalen (Club en Patio) en een restaurant. Het dansgedeelte is toegankelijk via het restaurant maar heeft ook een aparte ingang. Zo kan het dansgedeelte afzonderlijk maar ook samen met het dinergedeelte gebruikt worden. De voor publiek toegankelijke ruimtes bedragen circa 500 m².

 

Milieutechnisch worden er, naast het voortbrengen van elektronisch versterkte muziek in de hoogste geluidscategorie, ook afvalwater geloosd en koel- en airco-installaties geëxploiteerd. Verder worden er voor de bediening van de tapinstallaties maximaal 6 flessen CO2 opgeslagen (of 300 liter) alsook onderhouds- en poetsproducten.

 

De inrichting ligt in een gebied voor ambachtelijke bedrijven en KMO’s. De dichtstbij gelegen woningen ten zuiden liggen in woongebied op minder dan 500 m van dit gebied.

 

Uit het recentste akoestisch onderzoek, uitgevoerd in opdracht van The Villa Antwerp, blijkt dat de zaal Club voldoet aan de milieukwaliteitsnorm. Het ontplooien van muziek tot 100 dB(A) LAeq,60min in deze zaal kan bijgevolg toegestaan worden.

 

Voor de zaal Patio -dat overigens over een open dak beschikt- wordt de grenswaarde van 50 dB(A) aan de perceelgrens voor de avond- en nachtperiode met 20 dB(A) overschreden. Om aan de milieukwaliteitsnorm- ter hoogte van de perceelgrens- te voldoen, dient het geluidsniveau centraal in deze zaal beperkt te blijven tot 84 dB(A).

 

De geluidsdeskundige wijst echter op de bepalingen vervat in bijlage 4.5.1§3 van Vlarem II. De wetbepaling schrijft voor dat de meting van het specifieke geluid uit de inrichting uitgevoerd dient te worden op 200 m afstand van de perceelgrens, of bij ontstentenis in de nabijheid van bewoonde gebouwen. Hieruit blijkt dat enkel bij de zuidelijk gelegen woningen een overschrijding van de grenswaarde voor de nacht zou kunnen voorkomen. Om de grenswaarde alsnog te respecteren dient het geluidsniveau in zaal Patio ’s nachts beperkt te blijven tot 91 dB(A) LAeq,60min. Voor de avondperioden dient het geluidsniveau in de Patio beperkt te worden tot 96 dB(A) LAeq,60min.

 

Voorts vraagt de exploitant een afwijking op de sluitingsuren conform 5.32.2.2§2 van Vlarem II, zodat op alle dagen tot 5.00 uur geëxploiteerd mag worden. Het verzoek wordt als volgt gemotiveerd:

 

“Het is op dit moment niet te voorspellen op welke dagen bijvoorbeeld een trouw- of bedrijfsfeest zal doorgaan. Het zou wenselijk zijn dat hier zonder beperking van tijd muziek kan gedraaid worden. Omwille van de inplanting van de exploitatie in havengebied wordt er geen hinder verwacht vanwege de activiteiten.”

 

Deze afwijking werd toegestaan in de vorige milieumelding zonder noemenswaardige noch nadelige effecten voor de buurt. Daarbij heeft het afstemmen van de sluitingsuren met het opstarten van het openbaar vervoer, mogelijks gunstige effecten op overlast en afgeleide hinder.

Op 30 juni 2022 werd de aanvraag gewijzigd d.m.v. van een nieuwe projectinhoudversie. De bestaande geluidstudie werd aangevuld met een bijkomend (of geüpdatet) akoestisch onderzoek voor de zaal Patio. De zaal heeft geen zadel- of plat dak maar is enkel voorzien van een afdekzeil gemonteerd op aluminium of pvc-frames. Het doekendak kan geopend of dichtgeklapt worden. Zonder dak wordt de zaal niet langer beschouwd als een lokaal waar een muziekactiviteit wordt ontplooid maar eerder als een terras geëxploiteerd. Uit het eerste akoestisch onderzoek bleek dat het dak geen hindernis vormt voor de geluidsverspreiding naar de omgeving. Hierdoor diende de emissienorm in de zaal beperkt worden. De aanvullende geluidsmetingen werden uitgevoerd voor de zaal Patio terwijl het dak geopend was.

 

Volgens de geluidsdeskundige heeft de exploitatie van de zaal Patio met een dichtgeklapt of geopend zeilendak geen noemenswaardig verschil i.f.v. van de naleving van de geluidsnormen. De contributie van het gesloten dak bedraagt namelijk 2 decibels. Bij de vergelijking van de geluidstudies voor dezelfde zaal in vergelijkbare exploitatiemodaliteiten is de conclusie van het eerste onderzoek als volgt:

“Bij exploitatie van zaal Patio aan 100 dB(A) LAeq,60min worden de grenswaarden overschreden ter hoogte van de perceelsgrens en kunnen ook ter hoogte van de dichtste 

woningen overschrijdingen optreden. Om de grenswaarden ter hoogte van de dichtste woningen te kunnen respecteren dient het geluidsniveau centraal op de dansvloer 

beperkt te blijven tot: 

-     91 dB(A) LAeq,60min tijdens de nachtperiode (22.00 uur -7.00 uur) 

-     96 dB(A) LAeq,60min tijdens de avondperiode (19.00 uur - 22.00 uur) 

-     100 dB(A) LAeq,60min tijdens de dagperiode (7.00 uur - 19.00 uur).”

 

Bij de geüpdatet versie leidt de conclusie als volgt:

“Bij exploitatie van zaal Patio met gesloten dak aan 100 dB(A) LAeq,60min worden de grenswaarden niet gerespecteerd ter hoogte van de perceelsgrens en kunnen ook ter hoogte van de dichtste woningen overschrijdingen optreden. Om de grenswaarden ter hoogte van de dichtste woningen te kunnen respecteren dient het geluidsniveau centraal op de dansvloer beperkt te blijven tot: 

-     94 dB(A) LAeq,15min tijdens de avond en nachtperiode (19.00 uur - 7.00 uur) 

-     99 dB(A) LAeq,15min tijdens de dagperiode (7.00 uur - 19.00 uur).”

 

Zo’n een ambiguïteit in cijfers is merkwaardig. Een verschil van drie decibel komt neer op het verdubbelen van de bron. Gezien er voor het uitvoeren van het akoestisch onderzoek een rode ruis gebruikt werd, is het energetische gemiddelde van de bron in de tijd constant en vereist geen correctiefactor: het LAeq,60min is gelijk aan LAeq,15min.

 

Het verschil in de conclusie is vermoedelijk te relateren aan een menselijke fout. De betrokken woningen ten zuiden van de dansinrichting liggen op minder dan 500 meter van een KMO-zone waar de richtwaarde 50, 45 en 40 dB gelden voor de respectievelijke dag-, avond- en nachtperiode. Zo dienen voor de avond en nachtperiodes twee verschillende normen geadviseerd worden, vermoedelijk 94 en 89 dB(A) LAeq,15min voor respectievelijk avond en nachtperiode. Dezelfde opmerking geldt ook voor de metingen met open dak. In dit geval zal ook de emissienorm beperkt moeten worden tot 87 dB voor de nachtperioden.

 

Tenslotte wijzen wij erop dat muziekinrichtingen vervat onder rubriek 32.1 van de indelingslijst  lokalen en ruimtes betreffen die worden afgebakend van de omgeving door muren en daken met een substantiële akoestische prestaties- en isolaties. Uit de stedenbouwkundige vergunning van 30 november 2012 blijkt dat “Patio” op de ingediende plannen werd omschreven als een “Outdoor Lounge”, met andere woorden: het openlucht gedeelte van de club. Het feit dat deze openruimte middels een overkapping kan worden beschermd tegen regen en zon, maakt dit geen lokaal. Middels rubriek 32.1 kunnen enkel lokalen in aanmerking komen voor vergunning. Bijgevolg dient de openruimte ‘Patio’ uitgesloten te worden van vergunning.

In deze stedenbouwkundige vergunning werd bovendien een vergunningsvoorwaarde opgelegd: “in de outdoor club lounge geen versterkte muziek te spelen luider dan het Vlarem-indelingscriterium”.

 

Muziekactiviteiten in een tent of in openlucht worden gereglementeerd in hoofdstuk 6.7 van Vlarem II. Muziek kan er ontplooid worden aan een geluidsniveau van maximum 85 dBA(LAeq 15min) in functie van het oorspronkelijke omgevingsgeluid. Voor bijzondere gelegenheden kan het bestuur een hogere norm toestaan.

 

 Uit de geluidstudie blijkt dat de zaal club geëxploiteerd kan worden in overeenstemming met milieukwaliteitsnormen voor geluid. Voor de zaal Patio is de conclusie van de geluidstudie te ambigu om een eenduidige conclusie te trekken. Daarbij is het exploiteren van een terras(ruimte zonder dak) in strijd met de beoogde rubriek 32.1 van de indelingslijst.

 

Advies aan het college

 

Advies over de ingedeelde inrichtingen of activiteiten

Aan het college wordt gunstig advies gegeven de vergunning voor de zaal Club te verlenen. De exploitatie van Patio dient te worden geregeld via 6.7 van de Vlarem II én bijgevolg te worden uitgesloten van onderhavige aanvraag.

 

Geadviseerde rubriek(en)

 

Rubriek

Omschrijving

Geadviseerd voor

32.1.2°

lokalen waar muziek geproduceerd wordt met een geluidsniveau van hoger dan 95 dB(A) LAeq,15min.

100 dB(A) LAeq,60min voor zaal 'Club'

 

Gecoördineerde rubriek(en)

 

Rubriek

Omschrijving

Gecoördineerd

3.2.2°a)

het lozen van meer dan 600 m³/jaar huishoudelijk afvalwater, niet afkomstig van woongelegenheden, wanneer het lozingspunt gelegen is in een centraal gebied en/of een collectief geoptimaliseerd en individueel te optimaliseren buitengebied en/of buiten het zoneringsplan;

800 m³/jaar

16.3.2°a)

koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW;

40 kW

17.1.2.1.1°

opslagplaatsen voor gevaarlijke gassen in verplaatsbare recipiënten met een gezamenlijk waterinhoudsvermogen van 300 liter tot en met 1.000 liter;

300 liter

17.4.

opslagplaatsen voor gevaarlijke vloeistoffen en vaste stoffen, met uitzondering van deze vermeld onder rubriek 48, in verpakkingen met een inhoudsvermogen van maximaal 30 liter of 30 kg, voor zover de maximale opslag begrepen is tussen 50 kg of 50 liter en 5.000 kg of 5.000 liter;

300 liter

32.1.2°

lokalen waar muziek geproduceerd wordt met een geluidsniveau van hoger dan 95 dB(A) LAeq,15min.

100 dB(A) LAeq,60min voor zaal 'Club'

 

Geadviseerde bijzondere milieuvoorwaarden

1. In afwijking van artikel 5.32.2.2.§2 van Vlarem II worden de sluitingsuren voor het ontplooien van de muziekactiviteiten vastgelegd op 5.00 uur in de ochtend;

2. De ruimte 'Patio' wordt uitgesloten van vergunning.

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

4 maart 2022

Volledig en ontvankelijk

1 april 2022

Start 1e openbaar onderzoek

11 april 2022

Einde 1e openbaar onderzoek

10 mei 2022

Beslissing toepassing administratieve lus

30 juni 2022

Beslissing aanvaarding wijzigingsaanvraag

1 juli 2022

Start laatste openbaar onderzoek

10 juli 2022

Einde laatste openbaar onderzoek

8 augustus 2022

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

13 september 2022

Verslag GOA

26 augustus 2022

naam GOA

Bieke Geypens

 

Administratieve lus

Op de aanvraag werd een administratieve lus toegepast, omwille van de volgende reden(en):

 

Er werd geen datum van aanplakking van de affiche ingegeven op het omgevingsloket.

 

De stappen in de procedure die verkeerd gelopen zijn werden opnieuw uitgevoerd om te voorkomen dat de eindbeslissing over de aanvraag vernietigd wordt omwille van de vastgestelde procedurefout(en).

 

Wijzigingsverzoeken

De aanvrager heeft één of meerdere verzoeken ingediend om zijn oorspronkelijke dossier te wijzigen.

Minstens één van die verzoeken werd aanvaard, waardoor de aanvaarde wijzigingen mee beoordeeld worden. 

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 2 openbare onderzoeken.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Startdatum

Einddatum

Schriftelijke bezwaar-schriften

Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften

Petitie-lijsten

Digitale bezwaar-schriften

11 april 2022

10 mei 2022

0

0

0

0

10 juli 2022

8 augustus 2022

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Bijzondere milieuvoorwaarden

1. In afwijking van artikel 5.32.2.2.§2 van Vlarem II worden de sluitingsuren voor het ontplooien van de muziekactiviteiten vastgelegd op 5.00 uur in de ochtend;
2. De ruimte 'Patio' wordt uitgesloten van vergunning.

Brandweervoorwaarden
De brandweervoorwaarden uit het verslag met referentie BW/NE/2022/G.00167.A3.0009 zijn van toepassing.

Artikel 3

De vergunning omvat thans volgende rubriek(en):

 

Rubriek

Omschrijving

Gecoördineerd

3.2.2°a)

het lozen van meer dan 600 m³/jaar huishoudelijk afvalwater, niet afkomstig van woongelegenheden, wanneer het lozingspunt gelegen is in een centraal gebied en/of een collectief geoptimaliseerd en individueel te optimaliseren buitengebied en/of buiten het zoneringsplan;

800 m³/jaar

16.3.2°a)

koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW;

40 kW

17.1.2.1.1°

opslagplaatsen voor gevaarlijke gassen in verplaatsbare recipiënten met een gezamenlijk waterinhoudsvermogen van 300 liter tot en met 1.000 liter;

300 liter

17.4.

opslagplaatsen voor gevaarlijke vloeistoffen en vaste stoffen, met uitzondering van deze vermeld onder rubriek 48, in verpakkingen met een inhoudsvermogen van maximaal 30 liter of 30 kg, voor zover de maximale opslag begrepen is tussen 50 kg of 50 liter en 5.000 kg of 5.000 liter;

300 liter

32.1.2°

lokalen waar muziek geproduceerd wordt met een geluidsniveau van hoger dan 95 dB(A) LAeq,15min.

100 dB(A) LAeq,60min voor zaal 'Club'

Artikel 4

Het college beslist dat de omgevingsvergunning geldig is voor onbepaalde duur.

Artikel 5

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.