Terug
Gepubliceerd op 09/01/2023

2022_CBS_09700 - Ondersteuning - Samenwerkingsovereenkomst 100% Cultuur – Ads & Data nv. Ondertekening - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 23/12/2022 - 09:00 Stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Elisabeth van Doesburg, schepen; Erica Caluwaerts, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2022_CBS_09700 - Ondersteuning - Samenwerkingsovereenkomst 100% Cultuur – Ads & Data nv. Ondertekening - Goedkeuring 2022_CBS_09700 - Ondersteuning - Samenwerkingsovereenkomst 100% Cultuur – Ads & Data nv. Ondertekening - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

De stad Antwerpen werkt sinds 1995 samen met de regionale zender ATV nv. Deze samenwerking werd in 1997 voor het eerst geformaliseerd via een overeenkomst. De samenwerking concretiseerde zich in de uitzending van een wekelijks programma, eerst ‘De Antwerpenaar’, nadien ‘De Nieuwe Antwerpenaar’.? 

De stad Antwerpen wil elke Antwerpenaar zo goed mogelijk informeren en sensibiliseren. Digitale communicatie is daarbij de norm. Doelstelling is dat elke gebruiker op een gepersonaliseerde en zo relevant mogelijke manier digitaal toegang tot de stad Antwerpen heeft - om zich te informeren, diensten en producten aan te vragen, zich te laten inspireren of in conversatie te gaan met de stad?Antwerpen - waar, wanneer en hoe hij het wil. De gebruiker kan rekenen op een kwaliteitsvolle digitale ervaring, die in lijn ligt met de internationale normen en trends. De stad Antwerpen ontwikkelt daarvoor een nieuw digitaal platform. Audiovisueel materiaal versterkt de dynamiek van het digitaal platform. 

Deze samenwerkingsovereenkomst tussen de stad Antwerpen en Ads & Data nv voor 2023-2025 is opgesteld voor de reportagereeks van 100% Cultuur op ATV. 

Argumentatie

Gezien de uitbouw van het digitaal platform verkiest de stad Antwerpen om in te zetten op korte reportages die aansluiten op de actualiteit en die bruikbaar zijn op het digitaal platform. 

De uitzendingen zullen zich focussen op wat er reilt en zeilt in de stad Antwerpen enerzijds, en beslist beleid en dienstverlenende informatie anderzijds. Er wordt telkens consequent doorverwezen naar het digitaal platform. Qua tonaliteit wil de stad Antwerpen vooral enthousiasmeren. De boodschap wordt op een enthousiasmerende en eenvoudige wijze gebracht. De informatie wordt zoveel mogelijk vanuit het perspectief van de kijker gebracht. 

De samenwerkingsovereenkomst tussen de stad Antwerpen en Ads & Data nv voorziet voor de reportages 100% Cultuur het volgende:? 

  • uitzending op woensdag in de avondlus na het nieuws, van 18.30 uur tot en met 10 uur en herhaling op vrijdagnamiddag; 

  • elke aflevering wordt 20 keer uitgezonden op ATV; 

  • elke aflevering wordt getrailerd op maandag en dinsdag op ATV en via de social media kanalen van ATV;? 

  • het programma heeft ook een eigen pagina op?www.atv.be?waar elke aflevering kan (her)bekeken worden; 

  • er wordt ook bekeken hoe de reeks kan aangekondigd worden op?www.gva.be; 

  • bepaalde reportages, die een breder publiek aanspreken, kunnen ook uitgezonden worden op andere regionale zenders. 

Binnen het partnership beschikt de stad Antwerpen over:? 

  • 28 uitzenddagen in primetime met een spot van 30 seconden? (vb 14 dagen najaar + 14 dagen voorjaar) OF 34 uitzenddagen in primetime met een spot van 20 seconden? (vb twee campagnes van 12 dagen en één campagne van 10 dagen); 

EN 

  • 14 reportages in 100% Cultuur met een duur van drie minuten; 

EN 

  • Kan per aflevering agendatips doorgeven. 

De exacte uitzenddata worden in overleg tussen ATV en de stad Antwerpen bepaald.? 

De stad Antwerpen bepaalt de inhoud van de stadsreportages. ATV staat in voor de productie, eindredactie en uitzending. Beide partijen borgen samen de kwaliteit. De stadsreportages focussen op wat reilt en zeilt in de stad Antwerpen enerzijds en dienstverlenende informatie anderzijds. Qua tonaliteit willen de stadreportages enthousiasmeren en sensibiliseren. 

Juridische grond

De wet inzake overheidsopdrachten van 17 juni 2016: 

Artikel 28. § 1. Vallen niet onder de toepassing van deze wet, onder voorbehoud van paragraaf 2, de overheidsopdrachten voor diensten betreffende : 

2° de aankoop, ontwikkeling, productie of coproductie van programmamateriaal bestemd voor audiovisuele mediadiensten of radio-omroepdiensten, die worden geplaatst door aanbieders van audiovisuele mediadiensten of radio-omroepdiensten, of opdrachten betreffende zendtijd of betreffende de levering van programma's die worden gegund aan aanbieders van audiovisuele mediadiensten of radio-omroepdiensten; 

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 3° van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat het college bevoegd is voor het financieel beheer. 

Algemene financiële opmerkingen

  • 2023 = 30.250,00 euro inclusief btw; 

  • 2024 = 30.250,00 euro inclusief btw;? 

  • 2025 = 30.250,00 euro inclusief btw. 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de samenwerkingsovereenkomst met Ads & Data nv, Harensesteenweg 226, 1800 Vilvoorde, met ondernemingsnummer 0809.309.701, voor de stadsreportages 100% Cultuur, met een looptijd van 1 januari 2023 tot en met 31 mei 2025,  goed. 

Artikel 2

Het college keurt de vastlegging en uitbetaling voor een bedrag van 30.250,00 inclusief btw aan Ads & Data nv, Harensesteenweg 226, 1800 Vilvoorde, met ondernemingsnummer 0809.309.701, voor de stadsreportages 100% Cultuur, goed.

Artikel 3

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:


Omschrijving 

Bedrag 

Boekingsadres 

Bestelbon 

Ads & Data nv 

Harensesteenweg 226 

1800 Vilvoorde  

ondernemingsnummer 0809.309.701 

IBAN BE67 7340 2584 8687  

 

 

30.250,00 euro inclusief BTW? 

Budgetplaats: 5317610000 

Budgetpositie: 613 

Functiegebied: 2SBS060105A00000 

Subsidie: SUB_NR  

Begrotingsprogramma: 2SA080119 

Budgetperiode: 2300  

 

 

 

Volgt nog 


Bijlagen

  • 53_OS_Ondersteuning_Samenwerkingovereenkomst_100%Cultuur_ATV_Bijlage.docx