De stad Antwerpen werkt sinds 1995 samen met de regionale zender ATV nv. Deze samenwerking werd in 1997 voor het eerst geformaliseerd via een overeenkomst. De samenwerking concretiseerde zich in de uitzending van een wekelijks programma, eerst ‘De Antwerpenaar’, nadien ‘De Nieuwe Antwerpenaar’.?
De stad Antwerpen wil elke Antwerpenaar zo goed mogelijk informeren en sensibiliseren. Digitale communicatie is daarbij de norm. Doelstelling is dat elke gebruiker op een gepersonaliseerde en zo relevant mogelijke manier digitaal toegang tot de stad Antwerpen heeft - om zich te informeren, diensten en producten aan te vragen, zich te laten inspireren of in conversatie te gaan met de stad?Antwerpen - waar, wanneer en hoe hij het wil. De gebruiker kan rekenen op een kwaliteitsvolle digitale ervaring, die in lijn ligt met de internationale normen en trends. De stad Antwerpen ontwikkelt daarvoor een nieuw digitaal platform. Audiovisueel materiaal versterkt de dynamiek van het digitaal platform.
Deze samenwerkingsovereenkomst tussen de stad Antwerpen en Ads & Data nv voor 2023-2025 is opgesteld voor de reportagereeks van 100% Cultuur op ATV.
Gezien de uitbouw van het digitaal platform verkiest de stad Antwerpen om in te zetten op korte reportages die aansluiten op de actualiteit en die bruikbaar zijn op het digitaal platform.
De uitzendingen zullen zich focussen op wat er reilt en zeilt in de stad Antwerpen enerzijds, en beslist beleid en dienstverlenende informatie anderzijds. Er wordt telkens consequent doorverwezen naar het digitaal platform. Qua tonaliteit wil de stad Antwerpen vooral enthousiasmeren. De boodschap wordt op een enthousiasmerende en eenvoudige wijze gebracht. De informatie wordt zoveel mogelijk vanuit het perspectief van de kijker gebracht.
De samenwerkingsovereenkomst tussen de stad Antwerpen en Ads & Data nv voorziet voor de reportages 100% Cultuur het volgende:?
uitzending op woensdag in de avondlus na het nieuws, van 18.30 uur tot en met 10 uur en herhaling op vrijdagnamiddag;
elke aflevering wordt 20 keer uitgezonden op ATV;
elke aflevering wordt getrailerd op maandag en dinsdag op ATV en via de social media kanalen van ATV;?
het programma heeft ook een eigen pagina op?www.atv.be?waar elke aflevering kan (her)bekeken worden;
er wordt ook bekeken hoe de reeks kan aangekondigd worden op?www.gva.be;
bepaalde reportages, die een breder publiek aanspreken, kunnen ook uitgezonden worden op andere regionale zenders.
Binnen het partnership beschikt de stad Antwerpen over:?
28 uitzenddagen in primetime met een spot van 30 seconden? (vb 14 dagen najaar + 14 dagen voorjaar) OF 34 uitzenddagen in primetime met een spot van 20 seconden? (vb twee campagnes van 12 dagen en één campagne van 10 dagen);
EN
14 reportages in 100% Cultuur met een duur van drie minuten;
EN
Kan per aflevering agendatips doorgeven.
De exacte uitzenddata worden in overleg tussen ATV en de stad Antwerpen bepaald.?
De stad Antwerpen bepaalt de inhoud van de stadsreportages. ATV staat in voor de productie, eindredactie en uitzending. Beide partijen borgen samen de kwaliteit. De stadsreportages focussen op wat reilt en zeilt in de stad Antwerpen enerzijds en dienstverlenende informatie anderzijds. Qua tonaliteit willen de stadreportages enthousiasmeren en sensibiliseren.
De wet inzake overheidsopdrachten van 17 juni 2016:
Artikel 28. § 1. Vallen niet onder de toepassing van deze wet, onder voorbehoud van paragraaf 2, de overheidsopdrachten voor diensten betreffende :
2° de aankoop, ontwikkeling, productie of coproductie van programmamateriaal bestemd voor audiovisuele mediadiensten of radio-omroepdiensten, die worden geplaatst door aanbieders van audiovisuele mediadiensten of radio-omroepdiensten, of opdrachten betreffende zendtijd of betreffende de levering van programma's die worden gegund aan aanbieders van audiovisuele mediadiensten of radio-omroepdiensten;
Artikel 56, §3, 3° van het Decreet Lokaal Bestuur bepaalt dat het college bevoegd is voor het financieel beheer.
2023 = 30.250,00 euro inclusief btw;
2024 = 30.250,00 euro inclusief btw;?
2025 = 30.250,00 euro inclusief btw.
Het college keurt de samenwerkingsovereenkomst met Ads & Data nv, Harensesteenweg 226, 1800 Vilvoorde, met ondernemingsnummer 0809.309.701, voor de stadsreportages 100% Cultuur, met een looptijd van 1 januari 2023 tot en met 31 mei 2025, goed.
Het college keurt de vastlegging en uitbetaling voor een bedrag van 30.250,00 inclusief btw aan Ads & Data nv, Harensesteenweg 226, 1800 Vilvoorde, met ondernemingsnummer 0809.309.701, voor de stadsreportages 100% Cultuur, goed.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Ads & Data nv Harensesteenweg 226 1800 Vilvoorde ondernemingsnummer 0809.309.701 IBAN BE67 7340 2584 8687 |
30.250,00 euro inclusief BTW? | Budgetplaats: 5317610000 Budgetpositie: 613 Functiegebied: 2SBS060105A00000 Subsidie: SUB_NR Begrotingsprogramma: 2SA080119 Budgetperiode: 2300 |
Volgt nog |